Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

negatieve berichten

Gestart door Eres, 05 april 2013, 17:26:57 PM

Eres

Ja het is dus weer zover de NS en NMBS in negatieve berichten vandaag.

Een kwart van de reizigers zowel in de trein als op het station voelt zich niet veilig meer. Op de radio vanochtend verklaarde een medewerkster dat men vele zaken had gedaan om dat onveilige gevoel weg te nemen maar het jammer is dat men zich nog altijd niet prettig voelt bij de NMBS

Volgens een onderzoek op het spoor dringend verandering/vernieuwingen nodig zijn oa aan de bovenleiding daar de boel zwaar aan het verouderen is. Heeft men daar dan nooit eerder aan gedacht?

NS die twijfelt of de FYRA ooit nog zal rijden. Men gaat nu na om juridische stappen te ondernemen om de overeenkomst ongedaan te maken en het geld terug te vorderen. Dus blijkt dat de NMBS nog een juiste stap heeft gezet en dus ook kans heeft om de nog niet geleverde treinstellen te annuleren en het bedrag op een derde rekening terug te vorderen.

Bij de NS er 100 miljoen bezuinigd moet worden. Waar gaan we naar toe en zal dit de kwaliteit van de reiziger ten goede komen. Ik persoonlijk denk van niet de bureaucratie bij de NS/Pro Rail etc is dermate hoog dat daar eens een keer flink ingegrepen moet worden. Er is toch een mooi gezegde bij de NS: Bij de NS kan je liever niet achter een houten bureau zitten. Hout werkt.

Ben benieuwd naar jullie reacties

Wim

Peter

Vandaag op het nieuws (VTM) dat de Fyra te vroegste in april 2014 (mischien) terug zal mogen rijden
Met vriendelijke groeten
Peter

PietB

Dit staat er vandaag over dit onderwerp op NOS teletekst

Als het ze lukt het geld van Ansaldo terug te krijgen dan is het al met al niet zo heel erg negatief.
Kunnen ze er in iedergeval goede treinen voor kopen.
Ahlstohm, Bombardier of Siemens hebben vergelijkbare handel.

grt Piet.

Jurgen

En de Vlamingen waren blijkbaar niet welkom in de werkplaats in Amsterdam.


Maar als de Fyra niet meer zal mogen rijden en men het geld van deze stellen moet terugstorten dan zal Ansaldo er wel een klein katertje aan overhouden veronderstel ik.
Ik hoop in ieder geval dat er voor alle partijen een oplossing uit de bus kan komen.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Eres

Pieter

na al wat ik allemaal heb mogen horen zijn Alstom en Siemens niet bepaald de vriendelijkste leveranciers met betrekking tot de treinstellen. Of ik moet het fout hebben met de informatie die ik heb. Alleen Bombardier schijnt nog goede resultaten te boeken met leveren van betrouwbare treinstellen.

Maar nogmaals ik kan het fout hebben Siemens en Alstom hebben bij mij altijd hoog in het vaandel gestaan gelet op hun technieken. Of het moet aan de NMBS liggen waarover reeds eerder is gesproken met de Desiro en de reeks 18

Wim




Citaat van: bossie op 05 april 2013, 17:49:00 PM
Dit staat er vandaag over dit onderwerp op NOS teletekst

Als het ze lukt het geld van Ansaldo terug te krijgen dan is het al met al niet zo heel erg negatief.
Kunnen ze er in iedergeval goede treinen voor kopen.
Ahlstohm, Bombardier of Siemens hebben vergelijkbare handel.

grt Piet.

OMC

In het nieuws van 22u hoorde ik vanavond dat volgens een onderzoek dat door een dienst uit Lausanne (Zwi) is uitgevoerd blijkt dat ons spoorwegnet hopeloos verouderd is en dat 16 à 17% van de vertragingen te wijten zou zijn aan de gevolgen van die problemen.

Anno 2013 (of zelfs 2012) denk ik dat de modale treinliefhebber met enige kennis van het grootbedrijf zich wel kan vinden in deze besluitvorming, en niet alleen op basis van infrastructuur maar ook met structurele besluiten. Als mogen de werknemers niet met de vinger gewezen worden, want daaronder bevinden zich genoeg progressieve leden ... toelaten van creativiteit door de hogere machten is geen overbodige luxe denk ik dan!
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be


Havoc

Ik zou zeggen dat het nieuws is als de NMBS een goed in het nieuws komt. Dat het al kommer en kwel is weten we al lang.

Dat de bovenleiding verouderd is is een oud zeer. Heb ik al van 2 machinisten gehoord op de trein toen ik nog naar school ging. Nu 20 jaar geleden... De rest van de infrastructuur zal er niet beter an toe zijn. Je kan dat inderdaad moeilijk op de rug van de lagere werknemers schuiven want dat is gewoon een gebrek aan lange termijn visie bij de politiek en de politiek benoemde top van de nmbs. Langs de andere kant hebben de vakbonden ook boter op hun hoofd. Vernieuwingen die reeds jaren hadden moeten gebeuren zijn steeds uitgesteld omdat er postjes verloren zouden gaan. Een ding is zeker het gaat morgen niet opgelost zijn.

Langs de andere kant is het in de rest van de wereld met het spoorvervoer niet veel beter gesteld...

(toelaten van creativiteit is toch iets dat ik niet als algemene maatregel zou hanteren. Er zijn veel regels omdat er nu eenmaal behoorlijk wat veiligheidsaspecten en internationale afspraken van kracht zijn. Daar is creativiteit echt niet op zijn plaats, in tegendeel.)
Met vakantie voor onbepaalde duur.


conducteur

Evan zijn werk is verzekerd! Hier aan de kusttramlijn zijn ze ook aan een serieuze inhaalbeweging bezig. Gans de kusttramlijn tussen Knokke en Oostende zijn ze gelijk in fasen aan het heraanleggen. Hoe het verder is, weet ik niet want daar kom ik niet vaak.


Gans de tramdoortocht in Blankenberge wordt vernieuwd, het ganse traject Oostende-De Haan-Wenduine ligt bijna op nieuwe sporen..., in Oostende zijn ze ook actief geweest enkele jaren terug.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Eres

Het personeel op de treinen en andere afdelingen kan hier niets aan doen. Ben ik helemaal mee eens, maar zij krijgen wel d volle laag te verduren als er weer iets fout is gegaan waardoor de treinen vertraging/niet kunnen rijden. Zij moeten de klappen opvangen omdat van hogerhand   er verkeerde beslissingen worden genomen.

Zeker denk ik dat het niet alleen de NMBS betreft maar oa de NS en nog andere met dezelfde problemen te maken hebben. Ik woon aan de grens met G H Luxemburg maar ik hoor daar niets over.

Wim