Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

h.s.l.

Gestart door ysbeer, 18 januari 2006, 19:48:04 PM


nmbs

Als 202 km/uur hun snelheidsrecord is klopt de bewering van die man niet dat zij de snelste vierspannige loc hebben.  De eerste en enige tot nu toe vierspannige loc die een snelheidsrecord heeft is de 1805 van de NMBS die in mei 1990 218 km/uur haalde tussen Kortrijk en Waregem (ik spreek van locomotieven en niet van Thalys-trammetjes).  Bedenk daarbj dat dit record gevestigd werd op de normale sporen en dat men de mogelijkheid had om mits een simpele wjziging van de overbrengingsverhoudingen de topsnelheid nog veel hoger te brengen (wat men niet gedaan heeft)  De max toegelaten snelheid van een 18 was 180 km/uur, met die wijziging kon men deze snelheid verhogen tot 240 per uur.  Deze optie tot veranderen werd erin gebouwd met het oog op de realisatie van een TEE netwerk door Europa waarbij de snelheid systematich verhoogd zou worden. En nog een klein detail; het gabariet van een 18 was zo ontworpen dat hij zelfs in het verenigd Koninkrijk zou kunnen rijden.  
Dus als het record 202 km/uur is zullen we de man helaas moeten teleurstellen.
Desalniettemin blijft het een leuk videootje om te zien

mark7758

Ze hebben de 250km/h al gedaan. Maar daar was de pers weer niet bij.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Bert Ossevoort

Het ging om de hoogste snelheid op Nederlands grondgebied toch?
In duitsland zal de lok best getest zijn op de snelheid die hij nu rijdt ,anders was hij niet toegelaten toch?!

mark7758

De loc heeft geen toelating tot NL.(Geheel)
Ze heeft een zeer beperkte toelating. Ze mag alleen op de aansluitingen van de HSL op eigenkracht rijden. Tot het eerste station. Dit moet nog meer worden. Maar voorlopig is dit voldoende.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Brunel

citaat:
Geplaatst door Bert Ossevoort

Het ging om de hoogste snelheid op Nederlands grondgebied toch?
In duitsland zal de lok best getest zijn op de snelheid die hij nu rijdt ,anders was hij niet toegelaten toch?!



Spijker op kop.