Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

'k zien zo gere m'n duivenkot

Gestart door railman56, 02 april 2013, 19:35:44 PM

railman56

omdat mijn vader onlangs is moeten stoppen met de duivensport is het idee ontstaan om dit gegeven te gaan bouwen in model (HO).
de duivensport bestaat reeds zo lang dat het kan gebruikt worden in elk tijdperk. momenteel slaat de vergrijzing ook in die hobby drastisch toe.



op de foto is het reeds verbouwde preiserfiguurtje te zien met op de achtergrond het hok dat nagebouwd dient te worden. een allegaartje van materialen en verftinten. zoals je kan zien een hele uitdaging.
verder moeten er nog duiven komen. een eerste poging ga ik proberen door kraaien om te schilderen. de resultaten volgen.....
ook ga ik proberen een duiventransport via het spoor na te bootsen maar dat is voor later. ideëen genoeg.
als het lukt misschien een duivenspecial in MSM?
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

Metpetergaathetbeter

misschien voor een filmpje de radio-opnamen van Pol Jacqmin opzoeken, trouwens dacht dat die mens nog in Binnen en Buiten is geweest op TV zondagnamiddag !

Groeten Peter ;)

Metpetergaathetbeter

in de MSM als er maar geen duivenst...t aanhangt ! Wij volgen jouw melken,korven en lossen !

Groeten Peter ;)

PS ringen vergeten


Gerolf

't Is een prima idee. Duivensport kan voor ongeveer alle tijdperken, en is uitermate Belgisch.
Zelf je duivenkot maken kan zeker. Freelancen is de boodschap, want duiventillen bestaan in alle mogelijk vormen.

De duiven zelf - wachten op Goovermodels?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

SuSke

ik zou eerder een beetje freewheelen om een duivenkot te maken
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Metpetergaathetbeter

je zou er ook één kunnen laten laseren bij een bekwaam leaseraar ?  ;D :-X

Groeten Peter ;)

railman56

foei, peter, gij kunt niet zwijgen  ;) ;D ...... wait and see  ;)
totdat david duiven kweekt ga ik verder met experimenten met mijn kraaien van haselhuhn.
nog even geduld
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

Metpetergaathetbeter

Marc,

ik doe alleen maar een suggestie...niks meer...niks minder....verder weet ik van pijkes!(niks, nothing!)  8)

Groeten Peter ;)

Metpetergaathetbeter

Marc,

uw duiven nog niet uitgevlogen ?

Groeten Peter ;)

railman56

@peter: wegens omstandigheden (vader die ziek is) kan ik niet veel verder werken. de kraaien hebben reeds een basiskleur gekregen en een stukje tekst voor MSM is geschreven. voorlopig wacht ik ook nog op een antwoord van David ivm zijn geproduceerde duiven.
het komt wel maar het gaat spijtig genoeg traag.  :-[ :'(
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

Metpetergaathetbeter

#10
Marc,
jammer dat het zowel op familaal als hobby-gebied ietwat tegenzit ! Hopelijk in de nabije toekomst hier snel goede verandering !

Groeten Peter ;)

Pol

Ja, ook vanwege mij: sterkte en moed toegewenst op alle vlakken.

groeten,

Pol
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

railman56

de kolkraben van haselhuhn zijn eigenlijk net iets te groot. ook zijn ze niet al te fijn uitgevoerd. na het aanbrengen van de witte grondlaag merk je toch heel wat oneffenheden. eerst ga ik een degelijke loep aanschaffen en dan proberen de raven wat fijner te schuren alvorens verder te schilderen.
de 3D duiven van david zijn ook iets te groot (ongeveer 5mm) en 1 zijde maar in reliëf (andere zijde vlak). misschien in spiegelbeeld maken en op elkaar lijmen? maar of het kleiner kan? eerst ga ik ze schilderen en dan zien we verder.
op de beurs in merksem toch maar het setje 10169 van prieser gekocht. hier zie je toch duidelijk de kwaliteit van preiser. mooie vormen en op schaalgrootte. ook deze moet ik nog schilderen in de juiste kleuren. maar zoals eerder gezegd eerst een degelijk loep kopen anders lukt het zeker niet.
marc

wat is het fijn om een beetje kind te zijn

railman56

de duivenmelker.......................is niet meer. helaas is mijn vader vrijdag overleden. 85 jaar is hij geworden, ik weet het, velen zeggen een mooie leeftijd maar voor ons nog veel te jong. ik ben dankbaar voor al de mooie momenten die wij samen hebben beleefd en geloof mij... dat waren er veel. wij hadden nog plannen om er een mooi jaar van te maken maar dat was hem niet meer gegund. op het einde is het veel te snel gegaan.
er is maar 1 iets waar ik ontzettend veel spijt van heb. dat het duivenhok in miniatuur niet op tijd is afgeraakt. hij was fier op de artikels die ik schreef voor MSM en het was bedoeld als een verrassing voor hem. van deze plannen had ik nooit iets verteld wat ik nu ontzettend betreur.
binnenkort hoop ik de moed te hebben verder te werken. dit moet en zal ik als eerbetoon tot een goed einde proberen te brengen.
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

Dirky