Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Uw nieuwe niet trein-gerelateerde aanwinsten

Gestart door OlivierV, 31 maart 2013, 22:34:57 PM

Alberke

Citaat van: Rangeerduivel op 23 oktober 2020, 17:45:26 PM
Citaat van: Alberke op 23 oktober 2020, 17:40:08 PM
Een "double action" ?


Als je bedoelt; Lucht blazen met gesloten of open nozzle....weet ik nog niet,
dat zal ik pas weten als ik ze uittest.
Maar normaal kan dat, het ligt meestal enkel aan het afregelen

;)
waar ge ook de hoeveelheid verf zowel als de lucht mee kunt regelen

Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Dirky

Die zijn meestal geen "double action" want je kan met de trigger geen 2 bewegingen controleren. Enkel "trekken" en de schuine kant die door de trekker loopt zorgt dan voor de tweede beweging...

Rangeerduivel

Citaat van: Alberke op 23 oktober 2020, 18:14:37 PM
Citaat van: Rangeerduivel op 23 oktober 2020, 17:45:26 PM
Citaat van: Alberke op 23 oktober 2020, 17:40:08 PM
Een "double action" ?


Als je bedoelt; Lucht blazen met gesloten of open nozzle....weet ik nog niet,
dat zal ik pas weten als ik ze uittest.
Maar normaal kan dat, het ligt meestal enkel aan het afregelen

;)
waar ge ook de hoeveelheid verf zowel als de lucht mee kunt regelen

De lucht regel je met de ontspanner op de kompressor, het verfdebiet met de regelschroef achteraan op de naald/pistool.

Dat lukt wel met het stylo-model dat ik heb van hetzelfde merk, en dat moet ook want op het ogenblik dat je aan het uiteinde van het model passeert (zwaaibeweging) moet de verf uitstoot stoppen en wordt enkel lucht geblazen.
Verf wordt dan terug mee gestuurd als je hand de andere richting uit gaat en het pistool terug op het werkstuk gericht is...(volg je...? ;D)
Je kan een beginner goed herkennen aan het feit dat het er niet zo aan toe gaat, die trekt gewoon in 1 beweging tot zijn potteke leeg is... ::)

;)

Dirky

Rudy, met "double action" wordt het volgende bedoeld:

De trigger kan je in twee richtingen bewegen. Als je die indrukt geef je meer lucht. Als je die naar achteren trekt, geef je verf. Je kan dus zonder ook maar aan enig regelvijsje te draaien een heel klein beetje verf spuiten in een groot luchtdebiet. Of net heel veel verf met een kleiner luchtdebiet... Dat is bijvoorbeeld handig als je een dunne kleurnevel wil zetten. Ook voor super dunne lijntje moet je gewoonweg een double action hebben.
De airbrush die je daar hebt kan wellicht hetzelfde maar je moet het instellen met regelvijsjes... En dat is net hetzelfde bij de klassieke grote spuitpistolen in de wereld van carrosserie e.d. Mijn grote SATA is gewoon een grote versie van de gewone single action airbrush pistolen.

Ik vind het wel jammer dat dergelijke pistooltjes - en die zullen wel een bepaalde kwaliteit zijn - de naam double action meekrijgen alhoewel die meestal niet zo zijn...

Rangeerduivel

Citaat van: Dirky op 23 oktober 2020, 22:09:35 PM
Rudy, met "double action" wordt het volgende bedoeld:

De trigger kan je in twee richtingen bewegen. Als je die indrukt geef je meer lucht. Als je die naar achteren trekt, geef je verf. Je kan dus zonder ook maar aan enig regelvijsje te draaien een heel klein beetje verf spuiten in een groot luchtdebiet. Of net heel veel verf met een kleiner luchtdebiet... Dat is bijvoorbeeld handig als je een dunne kleurnevel wil zetten. Ook voor super dunne lijntje moet je gewoonweg een double action hebben.
De airbrush die je daar hebt kan wellicht hetzelfde maar je moet het instellen met regelvijsjes... En dat is net hetzelfde bij de klassieke grote spuitpistolen in de wereld van carrosserie e.d. Mijn grote SATA is gewoon een grote versie van de gewone single action airbrush pistolen.

Ik vind het wel jammer dat dergelijke pistooltjes - en die zullen wel een bepaalde kwaliteit zijn - de naam double action meekrijgen alhoewel die meestal niet zo zijn...

Ik kan maar bijleren hé Dirk!
Zoals ik hier op het forum al gemeld heb, ik ben ongeveer 4 jaar pistoolschilder geweest, maar dat was van 1969 tot 1973, dus stel je voor hoeveel de techniek al verbeterd/veranderd is!
Een "dunne nevel" in die tijd was gewoon het resultaat van de expertise van de pistoolschilder, nu doet het apparaat het voor je zoals het ook met veel andere dingen is.
Ik heb toen geleerd om bvb water op een vertikaal staande ruit te spuiten, zodanig dat ze nat was maar er geen drupvorming was, maw damp spuiten.
Dat was echter om het aan te leren, in realiteit was dat dan met een mixion vernis die daarna belegd werd met koperfolie....
Ik zweer je, daar doe je een tijdje over eer je dat onder de knie hebt hoor :)
Dus het komt er op neer dat ik nog wat van de ouwe stempel ben op dat gebied... ;D

;)


OlivierV

#890
Gisteren, deels impulsief maar zat er al een tijd mee te spelen om een nieuw snowboard aan te schaffen. Was er nog eentje uit de collectie 2021, dus daarmee een mooie korting van 25% gescoord.

Het zal velen niet zoveel zeggen, maar 't is een Capita SuperDOA van 158cm groot/lang geworden, sluit iets meer aan bij mijn stijl qua boarden dan 't geen ik al 13 jaar lang heb (Imperium Centurion 156 uit het jaar 2008).
Ergens bewust voor Capita gekozen omdat het op het Europese vasteland ontworpen en vervaardigd (Oostenrijk) wordt en ook gewoon omdat er veel positiefs is over/rond het merk.



Nu nog eens een skibril die niet half uiteen ligt en waarmee je in de mist/sneeuw wat beter ziet dan met dat oude ding (van toen ik de eerste keer op wintersport ging) dat ik nu heb.

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter

wel ne serieuze ecologische voetafdruk geworden ! ;D

Rangeerduivel

Misschien wat voorbarig maar ik heb het geriskeerd...
https://l.facebook.com/l.php?u=https%3A%2F%2Fwww.ripka.store%2Fproducts%2F2021-new-electric-bicycle-lighting%3Fst%26fbclid%3DIwAR0lw2rVpUvvhjAc_Csi1zczQaDJTG4pT47uNsfI2k4PfY5gF5DSk4Iqf90&h=AT0MhWFMc58GoPy-Bldwr89IEWbFCd1-8vLy_QyJqODn1EFDyPMCvWMkfOpb0vsvS0bApaqAQ8TqUZdqHOE1KjsLcrB2G5nbS2kzGyUNWztmtvbiEOrvlCxEoxcuJ5i0xMdrUmMYfS3P3wwDZPiKRGbqNIXVQkpfw6bPzeDqKLIw8urQpdM9Bq_zsmP0tnzzRTg8mxVSZqc3UuLmGX6f3dDAUTLEe11MK-0Z7St3zDpbRCAPtawZylJt4YD563aeqdBKTVeVPzubHoqID3OKd9E7y-zx&__tn__=*
Advertentiesdie op facebook schering en inslag zijn....allerhande producten die voor een belachelijke prijs worden aangeboden.
Ik heb deze fiets "maar" 53Euro betaald.
Klinkt onwaarschijnlijk maar ik heb hem betaald met PayPal, dus in principe loop ik geen risico, en moest het nu toch mislopen ben ik "maar" 53 Euro kwijt.
Volgens de tracking is hij onderweg, heeft het verdeelcentrum verlaten en is nu inhanden van de koerierdienst.
Ik deed de aankoop 14 dagen voor kerst
Pakket moet van USA komenen voor de twijfelaar, op het ogenblik van aankoop stond de fiets 46,99 euro, met kleine kosten komt het totaal op 53 euro en meer is er ook niet van mijn payPal rekening gegaan
Het is een feit dat een product moet verkocht worden aan de prijs zoals het geprijsd is in een winkel, hopelijk is dat in een webwinkelook het geval!

;)

Metpetergaathetbeter

weet eens te zeggen in welke schaal je fiets was ? ;D

59erke

#894
Citaat van: OlivierV op 30 december 2021, 21:23:36 PM




Originele basis voor een wintermodule  ;)
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

dani

Citaat van: Rangeerduivel op 30 december 2021, 22:22:40 PM
Misschien wat voorbarig maar ik heb het geriskeerd...
Ik heb deze fiets "maar" 53Euro betaald.

Ik vrees dat het nu  "Welcome to Scamville" is...
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Rangeerduivel

#896
Citaat van: Rangeerduivel op 30 december 2021, 22:22:40 PM
Misschien wat voorbarig maar ik heb het geriskeerd...
https://l.facebook.com/l.php?u=https%3A%2F%2Fwww.ripka.store%2Fproducts%2F2021-new-electric-bicycle-lighting%3Fst%26fbclid%3DIwAR0lw2rVpUvvhjAc_Csi1zczQaDJTG4pT47uNsfI2k4PfY5gF5DSk4Iqf90&h=AT0MhWFMc58GoPy-Bldwr89IEWbFCd1-8vLy_QyJqODn1EFDyPMCvWMkfOpb0vsvS0bApaqAQ8TqUZdqHOE1KjsLcrB2G5nbS2kzGyUNWztmtvbiEOrvlCxEoxcuJ5i0xMdrUmMYfS3P3wwDZPiKRGbqNIXVQkpfw6bPzeDqKLIw8urQpdM9Bq_zsmP0tnzzRTg8mxVSZqc3UuLmGX6f3dDAUTLEe11MK-0Z7St3zDpbRCAPtawZylJt4YD563aeqdBKTVeVPzubHoqID3OKd9E7y-zx&__tn__=*
Advertentiesdie op facebook schering en inslag zijn....allerhande producten die voor een belachelijke prijs worden aangeboden.
Ik heb deze fiets "maar" 53Euro betaald.
Klinkt onwaarschijnlijk maar ik heb hem betaald met PayPal, dus in principe loop ik geen risico, en moest het nu toch mislopen ben ik "maar" 53 Euro kwijt.
Volgens de tracking is hij onderweg, heeft het verdeelcentrum verlaten en is nu inhanden van de koerierdienst.
Ik deed de aankoop 14 dagen voor kerst
Pakket moet van USA komenen voor de twijfelaar, op het ogenblik van aankoop stond de fiets 46,99 euro, met kleine kosten komt het totaal op 53 euro en meer is er ook niet van mijn payPal rekening gegaan
Het is een feit dat een product moet verkocht worden aan de prijs zoals het geprijsd is in een winkel, hopelijk is dat in een webwinkelook het geval!

;)


Hier het resultaat
Na twee maanden een Email gedaan met de vraag wanneer mijn goederen nu eindelijk zullen aankomen...onmiddellijk een antwoord (uit China  maar in't Engels), met een kopie van de tracking.
Volgens die tracking was het item op 3 februari afgeleverd in het postkantoor van de gemeente hier.  Dus niet op mijn adres zoals op de bestelling stond. Ook geen bericht ontvangen dat er iets was aangekomen.
Ik heb dat onmiddelijk gemeld aan PayPal en Vandaag,  dus 1 week later stond het geld weer op mijn PayPal rekening.  8)
Ik moet er eerlijkheidshalve bijvertellen dat ik reeds een maand lang niet meer naar de tracking keek...

;)

Floris

#897
Ik kocht gewoon effectief een fiets voor 49 euro en ging m zelf halen. Kostte een euro voor de veerpont bij Culemborg.
FB_IMG_1646427782417 by Floris Dilz, on Flickr

OlivierV

Citaat van: OlivierV op 30 december 2021, 21:23:36 PM
Gisteren, deels impulsief maar zat er al een tijd mee te spelen om een nieuw snowboard aan te schaffen. Was er nog eentje uit de collectie 2021, dus daarmee een mooie korting van 25% gescoord.

Het zal velen niet zoveel zeggen, maar 't is een Capita SuperDOA van 158cm groot/lang geworden, sluit iets meer aan bij mijn stijl qua boarden dan 't geen ik al 13 jaar lang heb (Imperium Centurion 156 uit het jaar 2008).
Ergens bewust voor Capita gekozen omdat het op het Europese vasteland ontworpen en vervaardigd (Oostenrijk) wordt en ook gewoon omdat er veel positiefs is over/rond het merk.



Nu nog eens een skibril die niet half uiteen ligt en waarmee je in de mist/sneeuw wat beter ziet dan met dat oude ding (van toen ik de eerste keer op wintersport ging) dat ik nu heb.

Ondertussen dat ding al een paar keer hard laten gaan. Mijn menselijk lichaam is er al tegen 79,5km/h mee van de berg gesjeesd. En dat is wel echt snel op een snowboard.  ::)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Floris

Jup, doe het je niet graag na op de fiets.  :P