Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Uw nieuwe niet trein-gerelateerde aanwinsten

Gestart door OlivierV, 31 maart 2013, 22:34:57 PM

Rangeerduivel

Citaat van: OlivierV op 13 februari 2019, 11:10:26 AM
Het omgekeerde merk je ook, zijn ze eindelijk opgeschakeld, dan kunnen ze niet terugschakelen en ligt de motor te brommen. Ook niet bepaald ECO

Zelf uitgevonden....?
Of is dit je opgevallen tijdens de talloze malen dat je met mij(n auto) meereed? :-\

Citaat van: OlivierV op 13 februari 2019, 11:10:26 AM
Trouwens, het is niet omdat veel mensen nu een automaat kopen, dat ik dat ook moet doen.

Moet ook zeggen met die veel te lichte motoren in auto's tegenwoordig ... Die Skoda Octavia Combi die ik een week had met 1.6 automaat in was enorm luidruchtig, een constant motorgeluid vanaf dat je 100 reed dat zelfs door de muziek heen ging ...

Dit is de enige stelling waarin je gelijk kan hebben, de rest kan je niet hard maken,maar ja, er zijn auto's en er zijn auto's.... ::)

;)

ACFI

Olivier,

je luidruchtige Skoda komt voor een groot deel van de minimalistische geluidsdemping in die Skoda.

Rijd met een A4, Passat en een Octavia met een zelfde motor. De A4 zal fluisterstil zijn. De Passat hoorbaar maar aanvaardbaar. De Skoda pfff.

Ik ben blij dat ik mijn Superb heb mogen teruggeven. Zee van plaats maar enerverend luid op langere afstand.

ACFI

Metpetergaathetbeter

Trouwens om in Jeruzalem en Nazareth rond te rijden van stal naar stal heb je ook geen superwagen vandoen! 8) ;)

Rangeerduivel

Citaat van: ACFI op 13 februari 2019, 11:36:47 AM
Olivier,

je luidruchtige Skoda komt voor een groot deel van de minimalistische geluidsdemping in die Skoda.

Rijd met een A4, Passat en een Octavia met een zelfde motor. De A4 zal fluisterstil zijn. De Passat hoorbaar maar aanvaardbaar. De Skoda pfff.

Ik ben blij dat ik mijn Superb heb mogen teruggeven. Zee van plaats maar enerverend luid op langere afstand.

ACFI

Wel een beetje typisch voor die "opgekochte" goedkopere merken, het wordt een mengeling van verschillende kwaliteiten,
het zelfde met Dacia,(overgenomen door Renault)
Mechanisch goed, maar bvb het tapijt niet alle weken stofzuigen, want na een paar weken ligt er geen tapijt meer in! ieder keer verdwijnen een pak haartjes van dat tapijt in de stofzuiger... ;D

;)

OlivierV

Citaat van: Rangeerduivel op 13 februari 2019, 11:29:15 AM
Citaat van: OlivierV op 13 februari 2019, 11:10:26 AM
Het omgekeerde merk je ook, zijn ze eindelijk opgeschakeld, dan kunnen ze niet terugschakelen en ligt de motor te brommen. Ook niet bepaald ECO

Zelf uitgevonden....? Neen, wel al meegereden met mensen die dan vergeten terugschakelen en tegen 40km/h nog in 5e versnelling ziten.
Of is dit je opgevallen tijdens de talloze malen dat je met mij(n auto) meereed? :-\

Citaat van: OlivierV op 13 februari 2019, 11:10:26 AM
Trouwens, het is niet omdat veel mensen nu een automaat kopen, dat ik dat ook moet doen.

Moet ook zeggen met die veel te lichte motoren in auto's tegenwoordig ... Die Skoda Octavia Combi die ik een week had met 1.6 automaat in was enorm luidruchtig, een constant motorgeluid vanaf dat je 100 reed dat zelfs door de muziek heen ging ...

Dit is de enige stelling waarin je gelijk kan hebben, de rest kan je niet hard maken,maar ja, er zijn auto's en er zijn auto's.... ::)

;)

Allez ja, elk zijn goesting en zolang iedereen maar tevreden is over zijn keuze.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter

Citaat van: OlivierV op 13 februari 2019, 15:46:15 PM
Allez ja, elk zijn goesting en zolang iedereen maar tevreden is over zijn keuze.
toch heb ik soms de indruk dat het niet uw goesting is en dan ben ik niet over wagens bezig!  ;D

dani

#831
Het blijft toch bij de muziek ...

Vandeweek een Vinyl Cleaner gekocht om al die oude stoffige LP's en singles eens een flinke poetsbeurt te geven.
En het resultaat is verbluffend , ik had het niet zo verwacht.   Natuurlijk kan je diepe krassen en beschadiging niet repareren hiermee, maar het stof van jaren  is wel ineens weg.  Het duurt ongeveer een minuutje om een elpee te poetsen, inclusief het monteren op de spindel en het terug af halen. En dan 10-15 minuten drogen op het afdruiprekje...  :)  De labels blijven beschermd en de vinyl plaat wordt gepoetst door borsteltjes binnenin met een alcohol gebaseerde vleoistof die geen schade veroorzaakt maar wel grondig reinigt, ontvet en antistatisch maakt !   Heel blij met deze aankoop, nu kunnen al die oude platen weer een tweede leven beginnen.   En mogen ze na digitaliseren met de Akai ATT110U pick up en de JBSystems AD-USB converter en met Audacity software, dan samen op een USB stickie wonen in MP3 formaat  :)















De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Peter

Dani, wat kost zo'n toestel, want ik heb hier nog zo'n 300 tal LP'.
Funktioneerd dat ook met de kleine 45 RPM plaatjes? want daarvan heb ik er ook nog een redelijk aantal
Met vriendelijke groeten
Peter

dani

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Peter

OK bedankt Zal er in de Paleisstraat in Antwerepen een gaan halen als ze terug binnen zijn.
Ze zullen me verwittigen
Met vriendelijke groeten
Peter

Dirky

Die LP reiniger is nu eens een voorbeeld van een product dat over de jaren heen, onveranderd, toch een succes blijft. 40/45 jaar geleden hadden we thuis net dezelfde wasmachine met het droogrekje dat ik de voet klikte. Ik herinner me nog de typerende geur van het reinigingsproduct.
We hebben er toen menig literke doorgedraaid!

Andress24

Yup, daarmee draai ik ook menig plaatje - plezant werkje!
1:1 -  Belg in München
1:87 - Kempen in de jaren '90

H0 - 2 rail DCC - DR5000 - Koploper

dani

ik had dat al overwogen maar nog nooit aangeschaft.  Maar nu ik begonnen ben met zowat 450 LP's te digitaliseren, was het hoog tijd om de plaat et poetsen, voor ze op de draaischijf ging.  Sommigen waren zo oud en stoffig dat het echt niet meer aan te horen was.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

mardig23

Hoi Allemaal,

Ik heb dit toestelletje jaren gebruikt, en veel plezier aan gehad.
Maar eens je een trapje hoger schakelt qua collectie LP's en audiomateriaal, en vooral regelmatig ook Lp's speelt, vond ik het om op regelmatige tijdstippen te gebruiken toch een beetje te veel poespas. (Pas op, dat lag niet alleen aan de knosti hoor ::))

Daarom kocht ik deze platenreiniger in de platenzaak (jaja, dat bestaat nog).


Topspul, en voor een platenreiniger spotgoedkoop!

Veel plezier met je aanwinst Olivier, dat gaat jaaaaaren mee!
Mvg Karl

BC911

In plaats van een treintje, maar eens nieuwe loopschoenen gekocht dit weekend. Het is eens wat anders  ;).

Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...