Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Uw nieuwe niet trein-gerelateerde aanwinsten

Gestart door OlivierV, 31 maart 2013, 22:34:57 PM

Michael

Beste mensen dit alles was totaal niet mijn bedoeling ik heb de foto van mijn google account verwijderd, en wens jullie allen voorlopig even veel plezier hier op het forum.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Alberke

Citaat van: Michael op 14 september 2018, 20:25:11 PM
Beste mensen dit alles was totaal niet mijn bedoeling ik heb de foto van mijn google account verwijderd, en wens jullie allen voorlopig even veel plezier hier op het forum.
Nogmaals, het was nooit de bedoeling je persoonlijk te bekritiseren.  Mijn opmerking gaat over het hele draadje, daarom vind ik dit zeker jammer.
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Alberke

Citaat van: mardig23 op 14 september 2018, 20:21:48 PM

aangezien dit draadje 90000 keer gelezen is, en er dus ook veel mensen dit topic leuk vinden.

Misschien omdat er niet veel anders te lezen is  :(
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Havoc

Citaat van: Alberke op 14 september 2018, 20:39:12 PM
Citaat van: mardig23 op 14 september 2018, 20:21:48 PM

aangezien dit draadje 90000 keer gelezen is, en er dus ook veel mensen dit topic leuk vinden.

Misschien omdat er niet veel anders te lezen is  :(

Zou best kunnen...
Met vakantie voor onbepaalde duur.

dani

#754
man, man, man.....

Michaël : Proficiat met je nieuwe wagen.

En voor de rest  :   f**k it !    Wat een discussie, de pruimentijd is wel HEEL vroeg dit jaar zeg !

Hie zie, mijn nieuwe aanwinst van begin juli !!!  Noodgedwongen om de periode zonder firmawagen door te komen.

(foto van gelijkaardige wagen)

10 jaar oud,  140.00  kilometers en vrij basic uitvoering.
Een heel pak minder dan de grote dikke VW Sharan Highline waar ik mee rond reed voor de heren in Chennai beslisten dat ik "redundant" was (wegens te duur) en ik werd ontslagen.
Dan heb je 16 jaar dag en nacht je kl... af gedraaid voor een bedrijf, en dan verkopen ze je aan een bende Indiërs, die je dan 2 jaar later op straat duwen op je 51.

En toch ben ik ook hier tevreden mee, want ik ga van A naar B en moet niemand om geld vragen.     Het moet niet altijd super groot en super duur zijn, maar anderzijds waarom zou een m ens het niet doen als hij het zich kan permitteren ?   Ik ben helemaal niet jaloers op iemand die zich een mooie BMW  kan kopen, dat wil zeggen dat hij het KAN.



Gaat er binnenkort ook geprotesteerd worden als iemand een nieuwe mooie loko koopt die aan de dure kant is ?   Denk bvb aan een Märklin Big Boy van 1000€  of een "grote"  Schaal 1  Märklin krokodil van 3500€  ??     Want dat is soms ook wel een flink pak geld, vergeleken met een "tramwedde"...       Daar hoor ik dan ekelel "aah " en "ooh"....  terwijl het principe hetzelfde is
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

dani

en is dit dan olie op het vuur ???

Vandaag de Yamaha Fazer ingeruild voor een chopper ...










De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Ludwigdc

Jong, jong toch!!! Er zij hier duidelijk mensen die s'morgens bij t' opstaan een liter azijn drinken om dan overal kritiek op te geven, maar dit zou eerder een stimulans moeten zijn om het beter te doen dan dat je nu al bezig bent. ik zeg niet dat dit hier het geval is maar azijn drinkers in mijn directe omgeving hebben constant kritiek maar komen er niet toe om iets opbouwend te doen of iets van hun leven te maken .
Als ze het niet aankunnen om vast te stellen dat de ene zich iets meer kan veroorloven dan een ander moeten ze maar van dit topic wegblijven. Maar dan moeten ze ook binnenblijven en nooit buitenkomen want heel de samenleving zit vol met verwijzingen en items, waarbij het duidelijk is dat de ene het breder heeft dan de andere.

Grts,
2rail digitaal, 3Dprint, Etsen, Eigen baansturing, nmbs, III & IV

https://www.instagram.com/zoldertreintjes/
http://www.loudfire.be

Alberke

#757
Je moet hier niet komen pronken met wat ge kunt kopen, of het nu treinen of auto's zijn. Ge moet hier pronken met wat ge kunt maken op modelspoorgebied.
Ik zie hier genoeg leden die uitpakken met hun modelbouw-verwezenlijkingen maar nooit iets van hun privé-leven prijs geven.
En zo hoort het. Althans volgens mij, en als je er niet mee akkoord bent, leg er dan uw hoofd naast.

En nogmaals sorry Michael, je bent een goed mens, en het is absoluut niet persoonlijk, geniet van je nieuwe wagen.

Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Alberke

Citaat van: Ludwigdc op 15 september 2018, 18:04:05 PM
... Maar dan moeten ze ook binnenblijven en nooit buitenkomen want heel de samenleving zit vol met verwijzingen en items, waarbij het duidelijk is dat de ene het breder heeft dan de andere.

Grts,
Reden te meer om het hier niet extra onder de mensen hun neus te komen wrijven.
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

mardig23

Mvg Karl

Ludwigdc

#760
Zoals ik al zei, niemand verplicht je om deze topic te volgen als je daar niet goed bij voelt. Maar het is niet de bedoeling dat enkelingen hier de normen gaan bepalen. Wat heden de dage in de samenleving al veel te veel gebeurd.
2rail digitaal, 3Dprint, Etsen, Eigen baansturing, nmbs, III & IV

https://www.instagram.com/zoldertreintjes/
http://www.loudfire.be

dani

Citaat van: mardig23 op 15 september 2018, 20:16:41 PM
Knappe moto Dani, Proficiat! 8)
Een occasietje van 14 jaar oud....   dus niet veel bijzonders, wel prima onderhouden.

Dankjewel
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

raf

Dani knappe motor wel voorzichtig mee doen je hebt maar 2 wielen

voor de rest kan ik alleen maar zeggen dat als mijn buurman een bmw koopt of een rolls dan lig ik daar echt niet wakker van
als hij het zich kan permitteren waarom niet mijn fordje brengt me ook van A naar B hoor en is hij met zijn dure bak meer of minder mens

kijk als ik iemand een klootzak vind dan blijft dat een kloot zak of die nu in een Ferrari zit of in een 2 pk
dat gaat geen enkel verschil maken

ik ken er veel die een dikke bak hebben of een heel mooi huis maar ik heb eten op mijn bord en ik ben tevreden met wat ikzelf kan kopen al moet ik er soms voor sparen
soms nie altijd LOL

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

MoVi

Ik heb niets om op dit topic te plaatsen.

:'( :'( :'(

Ronald Visser
(ik heb alleen trein gerelateerde aanwinsten) ;)
Ronald Visser

59erke

Omdat ik de laatste tijd veel te kleine dingen aan het solderen ben eens bij de plaatselijke elektro vakhandel gaan kijken voor een regelbare soldeerbout.  Zal in ieder geval beter werken dan mijn soldeerboutjes van 10 euro...

Voor de kenners het is een CFH LD48 geworden.

https://www.hbm-machines.com/producten/cfh-soldeerstation-ld48?gclid=EAIaIQobChMI7d2srdD03QIVUeR3Ch0uKww0EAAYASAAEgI8QPD_BwE  (niet gekocht op deze site trouwens)
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan