Uw nieuwe niet trein-gerelateerde aanwinsten

Gestart door OlivierV, 31 maart 2013, 22:34:57 PM

dani

we zullen het binnenkort wel snel te weten komen.
Eind volgende week ga ik de auto halen en dan gaat ze er mee rijden.   Dan zal ik het rap horen   :)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Lange Trein

Ik vrees, helaas, dat het verschil niet enkel in de 'kleinere' dingen zit zoals tapijt en binnenafwerking. Er zullen waarschijnlijk minder airbags aanwezig zijn, de side impackt bescherming kan ook minder zijn, ... . Kortom, alhoewel deze wagens slagen voor de Europese norm testen, zullen ze minder bescherming bieden in geval van zware ongevallen. Let wel; ik beweer niet dat ze onveilig zijn, alleen minder veilig.

Zoals reeds geschreven: het verschil moet ergens zitten.

Met vriendelijke groeten,

Denis

Floris

tja, koop je voor hetzelfde bedrag een tweedehands luxer ding dan loop je weer een paar jaar achter de normen aan en win je ook niet echt wat...

Metpetergaathetbeter

en wie weet valt het echt nog heel goed mee,alvast dat hopen en wensen wij dani en zijn dochter toch toe ;)

Geert

#709
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 31 mei 2018, 15:51:40 PM
en wie weet valt het echt nog heel goed mee,alvast dat hopen en wensen wij dani en zijn dochter toch toe ;)

+1. (eindelijk iets positiefs...)

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

stoomlokje

Dani , ik heb 36 jaar met Toyota gereden , en er altijd zeer tevreden van geweest, nu ook echter weg moeten doen wegens niet toegelaten in sommige steden.( te oud ).
Heb sinds maart ook een DACIA ( behoor nu eenmaal ook niet tot de rijkeren ) en moet zeggen , tot nu toe zeer tevreden.( al 2000 km op de teller ) , ken ook verschillende mensen die er al jaren een hebben en ook zeggen dat ze geen andermerk meer willen.
Dat van die mindere airbags en dergelijke is pure verzinsels hoor , je zal zien dat die wagen wel zijn prijs waard is.
Het enige is , je hebt geen lederen zetels met gouden biesjes en dergeliike.
succses ermee.

philippe_007

Citaat van: Lange Trein op 31 mei 2018, 11:43:40 AM
Ik vrees, helaas, dat het verschil niet enkel in de 'kleinere' dingen zit zoals tapijt en binnenafwerking. Er zullen waarschijnlijk minder airbags aanwezig zijn, de side impackt bescherming kan ook minder zijn, ... . Kortom, alhoewel deze wagens slagen voor de Europese norm testen, zullen ze minder bescherming bieden in geval van zware ongevallen. Let wel; ik beweer niet dat ze onveilig zijn, alleen minder veilig.

Zoals reeds geschreven: het verschil moet ergens zitten.

Met vriendelijke groeten,

Denis


het verschil zit zich vooral dat ze veel minder reclame maken en dus minder kosten hebben.
Proven technologie gebruiken van hun moederonderneming, dus de motoren en andere dingen die er in zitten zijn zeker niet minderwaardig, maar hebben gewoon niet de laatste hightech spullen er op. Ze lopen dus zogezegd enkele jaren achter, maar all kinderziekten zijn er uit.
Ze doen zelf vele minder aan onderzoek en de kost is dus lager.
Je kan minder toeters en bellen kopen, dus makkelijker te produceren en minder logistic werk.
En niet te vergeten, de winstmarge zal een stuk kleiner (alhoewel dat ik daar niet zeker van ben).

Maar de wagens zijn zeker niet minder kwa veiligheid... zeker niet als je gaat vergelijken met een auto van 4 of 5 jaar oud.

En moedermaatschappij kan nu ook een stuk van de taart inpikken in het zogenaamde low budget segmenten... Wat een naam, pfff vind ik volledig fout. Een auto is om te gebruiken en moet praktisch zijn....



Zeker geen miskoop dus.

dani

Dankuwel... morgen ga ik hem ophalen bij de dealer (papieren eindelijk geleverd door bppst) en dan overhandigen aan fe jongedame...  benieuwd :)

Ik hen enkele jaren gekeden in Ierland met een Duster gereden enkele weken en dat viel super mee, vandaar dat ik aan Dacia dacht
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

philippe_007

waarom meer (veel meer) betalen als het uw ding is....

veel succes er mee (ale uw dochter :-) )

OlivierV

Plank 18mm multiplex gekocht.

Om er onderstaande mee in mekaar te knutselen.
Het is al enkele weken geleden dat ik het gemaakt heb maar had er nog geen mooie plaat van genomen. Moet zeggen erg praktisch op mijn kleinere kamer.
Sinds de aanschaf van mijn akoestische gitaar struikelde ik bijna over de gitaren op mijn kamer (had maar 1 staander van toen ik mijn andere destijds kocht). Een staander kopen kon, maar wou het gewoon zelf maken, en de overschot van het hout (redelijk wat) kan dienen voor modelbanen.

Zodoende heb ik plaats voor 1 akoestische en 3 elektrische, maar voorlopig heb ik er maar 3 in totaal dus nog ruimte voor iets nieuws in het komende jaar.


Gitaarstaander gebricoleerd
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

dani

het is blijkbaar weer muziek week...

Vanopchtend mijn pakketje ontvangen met daarin de   Akai Professional MPK-25
Mooie aanvulling op mijn Yamaha midi module, mijn Akai MPX16 sampler en  Technics SN1600 keyboard.

Nu nog een beetje met Ableton leren werken en dan gaan we muziek componeren :) :) 



BTW,  nice rack, Olivier  :)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

dani

#716
en om het feestje compleet te ùaken is vandaag ook de nieuywe DJ Controller van Numark geleverd.    Party mode ON
Nu kan ik weer gaan mixen, want met de oudere hardware van  Hercules werkte de nieuewer software niet meer onder W10 of W7.
Ik had wel andere software gevonden die de controller wel als "generic" herkende maar niet de helft van de functies werkten correct. dus   EXIT    Hercules, welkom   Numark.

Dat ding werkt prima !   En samen met  de 16 pad Akai Sampler er bij zijn we klaar voor menig feestje of Music Mix

EN als je dan nog eens alles combineert met de MKP25 hierbvoven, nog enkele Midi toestellen en met  een Ableton software , dan heb je een hele studio onder handbereik  :) :)




De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

ERVIN

Mooi speelgoed hé Dani , ik heb hier de Numark NVII staan waarmee ik mijn wekelijkse mixen maak om te streamen op een internet radio. ;)
Veel plezier ermee , en dat zal niet mankeren. ;)

Michael

#718
Begin augustus jl. hebben we ons zelf een cadeau'tje 320i GT gedaan na 14 jaar rijden in een 320D



Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Michiel

Gefeliciteerd, maar wat is een 320igt? Geen trein gezien de sectie waaronder het bericht staat, maar de foto wilt niet lukken (foutmedling 404)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)