Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Uw nieuwe niet trein-gerelateerde aanwinsten

Gestart door OlivierV, 31 maart 2013, 22:34:57 PM

Svendw

Wat een geweldige teksten levert dit allemaal op zeg!
Ho NMBS tijdperk V en VI met uitschieters in DC 2rail - ESU ecos2 - Koploper.
The Book Of Souls World Tour freak 😎

Ludwig

Hoe oud zijn jullie eigenlijk ! ;D :)
Wij reden in onze jonge jaren op de 6 cilinder cbx .
Ben zelf van 62 en toen ik moto mocht rijden was de tweetakt periode al voorbij.
Geef mijn maar het geluid van een zesje.😆
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

Michiel

#647
Ik heb geen beste herineringingen aan motoren. Tijdens mijn jeugd hadden veel van m'n vrienden ook een of ander motorfietsgeval: stoefen, kikken op snelheid, stoer doen, waaghalzerij.... 4 van m'n vrienden zijn toen in de loop van 10 jaar met hun motor overleden in een ongeluk. Alle 4 met te hoge snelheid ergens tegenaan geknalt: tractor, tegenligger, een lantarenpaal, uit de bocht tegen een gevel,... Het zijn moordtuigen, pijnlijk schreeuwerig voor anderen, en zetten aan tot onverantwoord rijgedrag bij jongeren met te hoog testosterongehalte, en die zichzelf dus niet onder kontrole hebben. Men zou voor -35 jarigen (ik noem maar een leeftijd) eigenlijk motorfietsen moeten verbieden, ter bescherming van derden die dikwijls meegenomen worden in het roekeloze geweld (overstekende kinderen, tegenliggers, ...). Maar dan schop ik tegen vele zere schenen....  :-\
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

PietB

Citaat van: Ludwig op 11 april 2017, 07:57:30 AM
Hoe oud zijn jullie eigenlijk ! ;D :)
69
Citaat van: Ludwig op 11 april 2017, 07:57:30 AM
Wij reden in onze jonge jaren op de 6 cilinder cbx .
Ben zelf van 62 en toen ik moto mocht rijden was de tweetakt periode al voorbij.
Geef mijn maar het geluid van een zesje.😆
Nee hoor dat gebrom vind ik niks, janken en snel mogelijk naar 10.000 rpm.
Dat was pas genieten.

grt Piet.

efl045

Michiel,

Ik begrijp je volkomen, maar veralgemeen niet aub... Vele jongeren rijden al even roekleoos met de auto, toch?

Ik heb tot mijn 50ste dagelijks met de motorfiets gereden, het laatste jaar nog 40.000 km, zomer en winter woon-werkverkeer (dagelijks 135km) en dan nog 2 vakanties van een 5.000 km.
En dat alles zonder een schrammetje op te lopen.
'k Heb zelfs ruim 180.000 km met een Honda Blackbird (164pk voor wie dat niet kent) gereden en verder met allerhande 'sport' motoren...
Op 't einde had ik er zelfs 5, een garage vol.

En op mijn 50ste eindelijk een auto gekocht en 3 maanden later een vreselijk zwaar ongeval mee gehad (ten gevolge van hartritmestoornissen) waar ik de rest van mijn leven pijn zal door lijden...

Weet je wat, 'k ben nu 60 en krepeer van de pijn, maar deze zomer rij ik weer met de motorfiets, een oude Kawasaki Z900 van 1973 die nu aan het opknappen ben, ik voel mij daar 100 keer veiliger op dan ik een verdomde auto, en heb zelfs veel minder pijn als ik met een motorfiets rij dan in een auto zit, liever op een doodkist dan er in hé...



Stieven76

Citaat van: Michiel op 11 april 2017, 08:47:21 AM
Ik heb geen beste herineringingen aan motoren. Tijdens mijn jeugd hadden veel van m'n vrienden ook een of ander motorfietsgeval: stoefen, kikken op snelheid, stoer doen, waaghalzerij.... 4 van m'n vrienden zijn toen in de loop van 10 jaar met hun motor overleden in een ongeluk. Alle 4 met te hoge snelheid ergens tegenaan geknalt: tractor, tegenligger, een lantarenpaal, uit de bocht tegen een gevel,... Het zijn moordtuigen, pijnlijk schreeuwerig voor anderen, en zetten aan tot onverantwoord rijgedrag bij jongeren met te hoog testosterongehalte, en die zichzelf dus niet onder kontrole hebben. Men zou voor -35 jarigen (ik noem maar een leeftijd) eigenlijk motorfietsen moeten verbieden, ter bescherming van derden die dikwijls meegenomen worden in het roekeloze geweld (overstekende kinderen, tegenliggers, ...). Maar dan schop ik tegen vele zere schenen....  :-\

Goh in mijn jonge jaren waren er op school zelfs gasten die reden met een Golfke GTI, een Honda CRX, Opel Kadett GSI en zo nog enkele van die vliegmachienes. Daar geldt het zelfde voor als wat jij hier aanhaalt. Ik weet op zijn minst van ene die ermee verongelukt is.
Ik denk dat vooral snelheid, overmoed en te weinig ervaring de oorzaak zijn, zowel bij een aantal moto als auto ongevallen.

Michiel

Ik veralgemeen, want jammer genoeg is het maar een kleine minderheid van de motorrijders die zich op de openbare weg aan de regels houdt. Maar er zijn er, en dat siert deze verantwoordelijke motorrijder meer dan dubbel. Maar de meerderheid zal stoer en ongestoort de meeste verkeerregels aan hun laars lappen: snelheidoverschreiding, ononderbroken witte lijn overscheiden, links en rechts voorstekend buiten fille-verkeer, op fietspad, voetpad of vluchtstrook rijden, ... Dat is het dagelijk rijgedrag van de meeste motorrijders.

Vorig weekend nog, mooi weer, en ze scheuren tegen mogelijk 160 km/u over de steenweg, waar men maar 50km/u, soms 30km/u mag rijden, met oorverdovend lawaai 's nachts. Je hoort ze al van 10km ver aankomen schreeuwen, en hun motoren janken nog vele minuten in de nacht na hun voorbijrazend. Respect voor nachtrust is hen ongekend. Deze jongens zijn een minderheid, maar de meerderheid van de motorrijders is het verkeersregelement, dat dient om de veiligheid van ALLE weggebruikers te garanderen, al lang vergeten.

Ik merk wel dat de bezadigde en joviale motorrijders meestal oudere en ervaren motorrijders zijn. Is dit door wijsheid met de jaren, of natuurlijke selectie? Ik hoop de eerste...  ::)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

efl045

Michiel,

Ik reed met de motrofiets van mijn 18de tot mijn 50ste ...zonder een schrammetje...met de motorfiets toch...
't Is de auto die mijn leven verwoest heeft...

efl045

Citaat van: PietB op 10 april 2017, 10:05:34 AM
Wat een beest van een motor. ..
Ik heb er helaas geen foto's meer van...
Ik heb uit 1979 nog een zeer wazig fotootje van mijn GT750:

De motorfiets heb ik al lang niet meer en daar heb ik veel spijt van, 't meisje er op heb nog nog altijd, en daar ben ik blij mee, 't is dan ook een beest :-)

efl045

En een al even wazige foto uit 1976 van mij en mijn GT550 (die ook eerst oranje was zoals de GT380 die Peter hier getoond heeft, maar ik was jaloers op de witte Kawa 500 die Piet hier ook al getoond heeft ;-)):

Metpetergaathetbeter

Citaat van: efl045 op 11 april 2017, 09:16:58 AM
ik voel mij daar 100 keer veiliger
dat had ik vroeger ook, op een moto heb ik toch het gevoel meer voeling te hebben met het verkeer,begin jaren de 80(vorige eeuw) stonden de laatste 2takt Suzuki's in de catalogus.Ongeveer de periode dat de eerste GSX'en 1100 (0000000000000000000000000 voor Olivier V ;D ;)) met die vierkante lichtblokken er aankwamen zeg maar ! ;)

SirGresley

Gelijk ze zeggen: niet het pistool doodt de mensen maar de schutter.
Hetzelfde kunt ge zeggen van de motor/autorijders: het is het manneke achter het stuur die de ongelukken maakt niet de auto of moto!!
Ik rijd nu 7 jaar met een Suzuki Burgmann en soms houd ik mij in omdat ik denk: "wat win ik ermee om gevaarlijk voorbij te steken of snel te rijden??" NIKS.
Met het dagelijkse woon/werkverkeer zie ik het goed: maar snel snel en het heeft geen nut want wat verder is het rood of moet je voor iets anders stoppen.  ::)
Het is voor mij een gemak, het gaat vlotter dan met een auto. Ge kunt auto per auto inhalen zonder problemen of risico's te nemen, NIET om sneller te rijden! 8)
Leef niet te materialistisch, want alle bezit is ballast. Dalai Lama

Lange Trein

Jaren met m'n Harley gereden zonder het minste accident, zelf nooit gevallen, maar toch overgestapt naar enduro rijden. Waarom: 3 x bijna omver geknald door de een of de andere onverlaat met een auto. De laatse is mij op enkel mm voorbij geraast. Met de enduro reden wij op Zaterda morgen. Vertekkend vanuit Deinze door de stukken over Zottegem en zelf tot in Ternat. Ik kende zo'n 300 km aardewegen. Nooit geen enkel probleem met VTT op paardrijders: onze gouden regel was dat de kopman teken gaf om gas te minderen of zef te stoppen als er een fiets of paard afkwam of moest ingehaald worden. En toch: iedere keer dat wij een politie patrouille tegenkwamen was het van 'tzelfde: controle van de papieren en moto en bijna steevast dezelfde opmerking: nummerplaat niet leesbaar en lichten niet zichtbaar. Wat wil je: we reden in de modder! Nu is het in Belgie zowat onmogelijk omnog enduro te rijden wgens alle wetten en regels, zowel in Vlaanderen en Wallonie.
Na 9 jaar enduro met vele blauwe plekken, maar nooit iets erger, gestopt wegens huwelijk en familieuitbreiding. Dat is nu zo 24 jaar geleden en een moto zien rijden op de baan laat mij onverschilling, maar een enduro tegenkomen: tomme tomme da doe zeer!
Met vriendelijke groeten,
Denis

dani

na 3 maand motor rijden lag ik onderuit en was bijna een been kwijt, door de schuld van een automobilist.

Nu 25 jaar verder rij ik nog regelmatig met de moto's en geniet er nog steeds van.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

dani

zeg nooit "nooit"....   Ik zie me er nog een mini baantje in bouwen !

zaterdag aangekocht via 2dehands.be   En als alles goed gaat tegen komend weekend hier thuis en kunnen we een eerste uitstapje plannen.
Dit kriebelde al jaren maar mijn madam had het me al enkele keren kunnen "afpraten".   Dit jaar waren de kriebels zo groot dat ze uiteindelijk toch akkoord was om het een kans te geven.    Een okkasie om de prijs wat te drukken, maar als dit meevalt, ....  wie weet ooit....

25 jaar geleden toerde ik regelmatig met zo een "zwerfwagen" rond, mijn toenmalige vriendin haar ouders hadden er eentje en we waren bij elke gelegenheid de baan op.   Samen met hen of met z'n tweetjes...    toen heb ik de mikrobe opgedaan en sinds mijn 30ste  moest ik dat missen.   






De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.