Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Uw nieuwe niet trein-gerelateerde aanwinsten

Gestart door OlivierV, 31 maart 2013, 22:34:57 PM

efl045

Ha, nog een liefhebber van 3 cylinder 2 takt, ik heb er jarenlang mee gereden, eerst Suzuki GT550 en daarna de watergekoelde Suzuki GT750.
Loopt als een naaimachientje.
Those where the days ;-)

bollen neus

De 750 noemden ze de "waterbuffel".
En snijden da dat deed.
Den Eric.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: efl045 op 09 april 2017, 09:14:28 AM
Ha, nog een liefhebber van 3 cylinder 2 takt, ik heb er jarenlang mee gereden, eerst Suzuki GT550 en daarna de watergekoelde Suzuki GT750.
Loopt als een naaimachientje.
Those where the days ;-)
ik reed een Gt 38O Suzuki, ik wou daarna een GSX 11OO gelukkig maar (misschien) is die er niet gekomen ! ;D ;) ;)

Metpetergaathetbeter

Citaat van: bollen neus op 09 april 2017, 09:17:36 AM
De 750 noemden ze de "waterbuffel".
En snijden da dat deed.
Den Eric.
ooit eens in St-Denijs-Westrem achter zo'n machine gereden en aan het gemeentplein sprongen de kasseistenen bij het optrekken bijna uit de weg ! ;D ;D ;)

efl045

Zijn ze in die tijd dan ook niet op grote schaal kasseien beginnen asfalteren ? :-)

Metpetergaathetbeter

Op het einde van het 2takt tijdperk kon je die machines kopen voor bijna een appel en een ei als je die prijzen zag van 4takten(de GSX'en en GS'en) ;) Maar je kon er nauwelijks met kalm rijden ;D ;)

tsjoektsjoek

 Sven waarom doe je niet mee aan de mooiste truck van het jaar verkiezing op Truckstarfestival op het TT circuit van Assen (NL).
de sport verloedert
modelspoor verbroedert

Svendw

Ton,

Heb ik wel interesse in, maar is in de eerste plaats een eind rijden, en in de 2e plaats winnen dezelfde toch altijd.. of toch grotendeels. Ik wacht voorlopig de uitnodigingen nog af.

Sven
Ho NMBS tijdperk V en VI met uitschieters in DC 2rail - ESU ecos2 - Koploper.
The Book Of Souls World Tour freak 😎

Lange Trein

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 09 april 2017, 11:33:20 AM
Op het einde van het 2takt tijdperk kon je die machines kopen voor bijna een appel en een ei als je die prijzen zag van 4takten(de GSX'en en GS'en) ;) Maar je kon er nauwelijks met kalm rijden ;D ;)

Ooit nog eens in mijn zotte jaren bijna een Kawasaki 500 3 cyl 2-takt gekocht. Hij was compleet maar had een restauratie nodig; het is dan maar een Harley geworden en misschien best ook. Voor vele rijders met zo'n Kawa 2-takt is het slecht afgelopen.

Met vriendelijke groeten,
Denis

efl045

KAWA 500...destijds bijgenaamd 'The Widowmaker'...
Maar staat desondanks nog altijd heel hoog op mijn verlanglijstje, 't is een 3 cylinder 2-takt hé :-)
Leuk te constateren dat 3 cylinder 2 takt nog altijd zoveel harten sneller laat slaan ;-)

PietB

Citaat van: Lange Trein op 10 april 2017, 09:07:58 AM
Ooit nog eens in mijn zotte jaren bijna een Kawasaki 500 3 cyl 2-takt gekocht.
Ik heb ook zo'n wolf in schaapskleren gehad in 1974 nieuw gekocht en er 150.000 km mee gereden.
Een blok revisie gedaan en toen in 1989 verkocht.
Twee vrienden van mij hadden er ook zo een, beiden zijn er mee verongelukt.

Citaat van: efl045 op 09 april 2017, 09:14:28 AM
Ha, nog een liefhebber van 3 cylinder 2 takt
Wat een beest van een motor. Vandaar mijn voorliefde voor zo'n janker.

Ik heb er helaas geen foto's meer van maar dit is zo'n exact zelfde type.



grt Piet.

bollen neus

En wat te zeggen van deze zijnen grotere broer den 750 met zelfgemaakt expansie op dan. Optrekken op de markt in Sint-Niklaas en ge waard voorbij Temse en gehoorde het nog. Trouwens die 500 kost ge ook laten" huilen" hoor.
Den Eric.

Metpetergaathetbeter

#642
die uitlaatgassen die bleven vaak een tijdje hangen als je gepasseerd was met je 2takt machine!
Ooit stond ik aan de rode lichten gas te geven en een van die geluiddempers die in je uitlaart zat vloog eruit,ik hoorde hem ergens tegenaan vliegen.Ik keek in mijn spiegel stond daar een witte wagen met zwaailicht en een oranje streep achter mij. Afgestapt die geluiddemper opgeraapt, even tot aan het ruitje gestapt en sorry gezegd, blijkbaar zonder schade !Gelukkig maar konden die gasten er ook mee lachen. Het werd groen zij reden door ik zwaaide nog eens,goed opgelet dat al mijn vingers elkaar raakten en niet uiteen waren  ;D ;) opgestapt en ook doorgereden !

zelfde model en kleur http://www.motorcyclespecs.co.za/model/suzu/suzuki_gt380%2075.htm

efl045

En als een 3 cylinder goed is moeten alle veelvouden ervan nog beter zijn moet die gedacht hebben ;-)
http://hertfordshiresuperbikes.com/48cyl.shtml
https://www.youtube.com/watch?v=McSikBdGghU
De ene is nog fanatieker dan de andere hé :-)

Metpetergaathetbeter

ver kom je er niet mee gezien de inhoud van zijn tank en de omvang en verbruik machine ! :-\