Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Uw nieuwe niet trein-gerelateerde aanwinsten

Gestart door OlivierV, 31 maart 2013, 22:34:57 PM

SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

755philippe

#616
Gisteren mijn lang verwachte Silhouette Cameo 3 snijplotter gaan afhalen bij Artobi want daar hadden ze hem nog. Is praktisch nergens te krijgen mits lang wachten want de produktie kan de vraag niet volgen. Nu nog de handleiding van een 20-tal blz lezen en dan maar oefenen. Er is wel een simpel tekenprogramma dat je bij de setup kan installeren maar is toch maar basic. Mits een kleine opleg kan je upgrade doen om svg -files in te voegen wat mij beter lijkt want ik werk met inscape die veel meer mogelijkheden biedt.

     
 

dani

Veel plezier er mee zo een vintlplotter is een fijn stuk "gereeedschap" om in huis te hebben!!
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Svendw

Ik krijg van mijn baas binnen enkele afzienbare weken nieuw werkmateriaal. Niks werd gespaard om er een juweel van te lakzn, welke ik met groot plezier zal trachten in nieuwstaat te houden..



Het gaat om de nieuwe cabine van Scania die zomer 2016 werd voorgesteld.. navigatie, led koplampen, ingebouwde verstralers in dak en grille werd aangevinkt op de optielijst.

Links komt zoals op het ontwerp de originele zijskirt. Rechts werden al werkbakken op maat gelast, achterop komt een grote Deense bumper.. koeienvanger voorop en de nodige lampen vervoegen ook de optielijst.

Momenteel staat hij bij de spuiter (Londerzeel) en zou nog 3 weken duren eer de nummerplaat erop kan.

Voor sommigen onder ons doet het pijn aan de ogen, zo'n cowboy op de weg, maar ik ben maar al te blij dat ik zulk materiaal krijg om mee te werken..

Groet Sven
Ho NMBS tijdperk V en VI met uitschieters in DC 2rail - ESU ecos2 - Koploper.
The Book Of Souls World Tour freak 😎

loebaske


Prachtig beest, hopelijk komen we elkaar eens tegen in de heeele lange files...

Svendw

Tussen Willebroek en Antwerpse haven ben ik altijd wel ergens te bespeuren Loebaske 😎😎😎
Ho NMBS tijdperk V en VI met uitschieters in DC 2rail - ESU ecos2 - Koploper.
The Book Of Souls World Tour freak 😎

SuSke

Je hoopt blijkbaar nog loslopend wild tegen te komen met die koeienvanger  ;)

Die vind ik persoonlijk er te veel aan, maar 't is jouw keuze en je baas zijn geld.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Svendw

Vind hem persoonlijk wel stoer staan. Oorspronkelijk kwamen er enkel 4 verstralers op de onderste grill, gaatjes zijn geboord, maar toen kwam dat rek uit en jah... de gaatjes mochten weer dichtgemaakt worden!
Ho NMBS tijdperk V en VI met uitschieters in DC 2rail - ESU ecos2 - Koploper.
The Book Of Souls World Tour freak 😎

Metpetergaathetbeter

#623
en nu op zoek naar koeien !!!!!!!!! ;D ;) Prachtige truck ! ;)

PietB

Prachtige truck, wat voor motor zit er in?
Een V8 ja dat begrijp ik dat hoort bij deze maar PK'tjes?

Svendw

Nee hoor Piet! Is een gewone 6 in lijn motor met 450pk aan boord. Zo'n v8 drinkt meer, en hoewel het door al dat verbouwen niet zo lijkt, moet hij uiteindelijk toch gaan opbrengen.

Begin deze week stond hij zo bij de spuiter:



Groet Sven
Ho NMBS tijdperk V en VI met uitschieters in DC 2rail - ESU ecos2 - Koploper.
The Book Of Souls World Tour freak 😎

SuSke

Citaat van: Svendw op 08 april 2017, 14:59:26 PM
Vind hem persoonlijk wel stoer staan. ...

Het geeft het geheel een agressief uitzicht en ik vindt dat een vrachtwagen dat nu net niet moet uitstralen.
Laat dat agressief gedoe voor op een circuit maar niet op de baan.

PS: hetzelfde geldt ook voor een personenwagen
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

PietB

Citaat van: Svendw op 08 april 2017, 16:40:44 PM
Nee hoor Piet! Is een gewone 6 in lijn motor met 450pk aan boord.
Oh dat valt tegen, ik dacht bij dit uiterlijk....... dat is vast een dikke V8

grt Piet.

Havoc

Komaan zeg, niets mooier dan een 6in lijn. De meest natuurlijk draaiende motor.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

PietB

Citaat van: Havoc op 08 april 2017, 23:00:42 PM
Komaan zeg, niets mooier dan een 6in lijn. De meest natuurlijk draaiende motor.
Mee eens Johan, maar dan gaat mijn voorkeur toch uit naar een 3 cylinder 2-takt
Keurig netjes om de 120o van de krukas een plof.
En een heel eenvoudige techniek.

grt Piet.