Uw nieuwe niet trein-gerelateerde aanwinsten

Gestart door OlivierV, 31 maart 2013, 22:34:57 PM

Michiel

Citaat van: OlivierV op 18 januari 2017, 10:48:43 AM
Welken onnozelaar koopt er nu nog cd's?  ;D
Mijn gedacht! Vinyl is the way to go! Het pure spul, zwart! met z'n tikken en z'n krassen.   ;D
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

raf

waarom zwart ik heb rode gele en witte platen gehad toen in den tijd
maar het klinkt wel beter dan een cd das waar
zo ook versterkers met lampen die geven een veel mooiere klank
vroeger weg gegooid en nu betaal je der stukken van mensen voor als je een nieuwe moet kopen

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

OlivierV

Citaat van: Michiel op 18 januari 2017, 11:26:19 AM
Citaat van: OlivierV op 18 januari 2017, 10:48:43 AM
Welken onnozelaar koopt er nu nog cd's?  ;D
Mijn gedacht! Vinyl is the way to go! Het pure spul, zwart! met z'n tikken en z'n krassen.   ;D

Platenspeler mankeert en platen kan ik niet in den auto doen spelen (niet dat ik veel de auto neem). Maar op mijn iPhone staan enkel mijn gekochte cd's, de rest past daar gewoon niet bij. :)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Michiel

Eerlijk gezegd, CDs klinken een stuk beter dan LPs, maar ik vind 't gewoon heerlijk gezellig om een plaat op te leggen, samen met het gonzen en tikken. De kanaalscheiding is zwak, de ruiis/signaalverhouding is slecht, de vervorming is hoorbaar tot bijna dramatish naar het centrum toe. Maar het blijft lekker gezellig. CDs klinken een stuk strakken, dieper, breder, helderder dan LPs, zonder enige twijfel, en hebben veruit de voorkeur als je naar de kleine, subtiele details wilt luisteren in de muziek.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Peter

Geef mij maarl langspeelplaten
De klank van een "zuivere" LP en een goede platendraaier geven toch een vollere klank.
Heb zelf trouwens een ruime verzameling, met veel Country, de volledige Jim Reeves, en ook een heel ander genre, Operette, Veel Rudolf Schock enz.
Prachtige muziek trouwens
Met vriendelijke groeten
Peter

dani

voor kwaliteit: CD. voor  originaliteit en nostalgie : vinyl
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

dani

#591
Citaat van: Peter op 18 januari 2017, 11:57:15 AM
de volledige Jim Reeves,
Onze pa zijn absolute favoriet, naast  "The Fats" en Johhny Cash...

Hij kon  zo genieten van "He'll have to go", "The Blizzard" of  "Roses are red my love"...
Languit in zijn zetel, aan elke kant een grote luidsprekerbox, volume halfweg en de ogen dicht... en dan ag je hoe hij in een andere wereld was.

Mijn pa is er nu helaas niet meer (al van in 2001) maar ik geniet nog af en toe van zijn elpees !

https://www.youtube.com/watch?v=_tg1IGrgM_8

https://www.youtube.com/watch?v=sWkOxo5hUf8


Man, man, man, je hebt een gevoelige snaar getoucheerd nu...    al die herinneringen komen naar boven

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

raf

met de speler alleen ben je der niet
het is ook de versterker en zeker de naald of opname element wat een groot verschil in kwaliteit kan geven
dan nog over de boxen te zwijgen
B&O installatie gehad vroeger zonder naald ,de groef werd gelezen met een voorloper van een lazer
de tweede arm liep  bovenop de groef en zo bleven de platen wel heel lang goed
alleen B&O stond niet voor degelijkheid wat de toetsen aan gingen en daarom stond geregeld de installatie terug in de wikel voor herstelling

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Peter

Mijn vroegere installatie was van DUAL, De laatste jaren heb ik een Technics installatie, tot volle tevredenheid.
En....... nog een antiek geval, met 78 rpm platen dat "nog steeds" funktioneerd

Met vriendelijke groeten
Peter

doomslu

Citaat van: OlivierV op 18 januari 2017, 10:48:43 AM
Welken onnozelaar koopt er nu nog cd's?  ;D
Ikke ook. We zijn blijbaar niet zo zeldzaam...

Tegenwoordig koop je ze vaak lekker voordelig, maar helaas slinken quasi overal de CD-rekken...
En ik rip ze ook zelf, niet naar mp3, maar Flac, zodat ze op de server kunnen. En ik speel ze niet op m'n I-dinges, want dat heb ik niet!  :D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Chrisrail

#595
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Martin Welberg

Citaat van: doomslu op 12 januari 2017, 20:51:55 PM
Citaat van: BC911 op 12 januari 2017, 20:43:06 PM
Ik heb die lens ook al enkele jaren en het is een zeer leuke portret lens. Bij kleinere dingen loop ik wel vaak tegen de beperking van de minimale focusafstand aan en heb je snel weinig scherpte in de diepte. Soms is dat leuk (zoals je aangeeft met de rommel op je bureau  ;)), maar soms wil je dat ook liever niet. Maar het blijft een super lensje voor z'n prijs!
Ik denk dat ze inderdaad niet erg geschikt is voor modeltreinen of -banen. Daar zoek je eigenlijk een hele grote scherptediepte.
Voor portretten lijkt ze me uiterst geschikt.
We wachten ongeduldig op een portret van dani!  8)

Och, met een F22 als kleinste opening is er wel redelijk modelspoor mee te fotograferen, leuke is dat je er wel aardig mee kunt spelen..

raf


investering gedaan en het is wel veel geld maar je krijgt er dan ook wel veel voor
de uitleg bij stepcraft is wat summier vind ik en daarom zullen er veel mensen deze set niet kopen
maar er zit werkelijk alles bij wat je nodig hebt
perfect gestuurd via de software en niet onbelangrijk is dat als de job gedaan is de spindel ook meteen stopt
terwijl de proxxon gewoon bleef door draaien
nu is alu en messing zeker geen probleem meer en kan er zelfs op een hogere snelheid gefreesd worden zonder de boel in de vernieling te draaien
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Chrisrail op 18 januari 2017, 14:52:22 PM
is nen Smart nie groot genoeg ook hé Olivier.  ;)
Die grote wagen is niet van Olivier hoor ! ;)

Chrisrail

#599
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }