Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Uw nieuwe niet trein-gerelateerde aanwinsten

Gestart door OlivierV, 31 maart 2013, 22:34:57 PM

Johnnytrein

groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

OlivierV

Citaat van: Johnnytrein op 02 januari 2017, 06:51:15 AM
En na die 3 maanden?
Normaal €9,99, maar je kan annuleren wanneer je maar wil. :) En neen bij Spotify is dat ook echt zo.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

dani

met wat geluk komt PostNl vannamiddag mijn pakje leveren met mijn nieuwe portret lens.
Ik ben benieuwd of ik daar ook mooie foto's van de modeltreinen op de baan kan mee maken.
Ik heb zo een vermoeden dat in combinatie met de EOS 450D dit wel leuke plaatjes kan opleveren.

http://nl.canon.be/lenses/ef-50mm-f-1-8-stm-lens/


bron: http://nl.canon.be/Images/ef-50mm-f1.8-STM-hero_tcm43-1324866.jpg
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

dani

eerste poging is al verdienstelijk, vind ik ...     
Het is even wennen aan een lens zonder  zoom ring, of diafragma instelling.

Maar het lukt al vrij aardig.  Ik heb het gevoel dat ik hier veel plezier aan ga beleven.
Je ziet niet eens in detail hoe rommelig mijn bureau wel is :-)



De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

doomslu

Ik ben wel benieuwd naar jouw verdere resultaten.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

BC911

Ik heb die lens ook al enkele jaren en het is een zeer leuke portret lens. Bij kleinere dingen loop ik wel vaak tegen de beperking van de minimale focusafstand aan en heb je snel weinig scherpte in de diepte. Soms is dat leuk (zoals je aangeeft met de rommel op je bureau  ;)), maar soms wil je dat ook liever niet. Maar het blijft een super lensje voor z'n prijs!
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

Michiel

Voor m'n verjaardag heb ik mezelf een upgrade aangeschaft voor m'n Lenco plaatendraaier: een Pro-Ject Debut 3. Gezien ik al jaren knutsel met vinyl (ik luister bijna geen CDs meer), vond ik dat ik dit een goede investering was. De Lenco was niet slecht, maar deze Pro-Ject geeft toch een breder en rustiger klankbeeld. Men hele platenverzameling gaat nu een voor een onder de naald. Heerlijk!

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

doomslu

Citaat van: BC911 op 12 januari 2017, 20:43:06 PM
Ik heb die lens ook al enkele jaren en het is een zeer leuke portret lens. Bij kleinere dingen loop ik wel vaak tegen de beperking van de minimale focusafstand aan en heb je snel weinig scherpte in de diepte. Soms is dat leuk (zoals je aangeeft met de rommel op je bureau  ;)), maar soms wil je dat ook liever niet. Maar het blijft een super lensje voor z'n prijs!
Ik denk dat ze inderdaad niet erg geschikt is voor modeltreinen of -banen. Daar zoek je eigenlijk een hele grote scherptediepte.
Voor portretten lijkt ze me uiterst geschikt.
We wachten ongeduldig op een portret van dani!  8)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

doomslu

Michiel: een cadeau voor jezelf kopen is steeds een uitstekende investering!  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

dani

#579
Een top kado Michiel.
Ben zelf ook fan van een vinylleke op zijn tijd en dat is super materiaal dat je daar hebt. 

... en btwn gelukkige verjaardag :-)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Johnnytrein

"We wachten ongeduldig op een portret van dani!" heb jij nog niet genoeg nachtmerrie's Luc.
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

raf

bij stepcraft de hoog frequent spindel besteld
ik had nog een tegoed bon van de proxxon die uit elkaar geknald was dus 500 euro in plaats van 600
nu 5 dagen wachten tot hij in de bus valt

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Havoc

#582
Citaat van: doomslu op 12 januari 2017, 20:51:55 PM
Citaat van: BC911 op 12 januari 2017, 20:43:06 PM
Ik heb die lens ook al enkele jaren en het is een zeer leuke portret lens. Bij kleinere dingen loop ik wel vaak tegen de beperking van de minimale focusafstand aan en heb je snel weinig scherpte in de diepte. Soms is dat leuk (zoals je aangeeft met de rommel op je bureau  ;)), maar soms wil je dat ook liever niet. Maar het blijft een super lensje voor z'n prijs!
Ik denk dat ze inderdaad niet erg geschikt is voor modeltreinen of -banen. Daar zoek je eigenlijk een hele grote scherptediepte.
Voor portretten lijkt ze me uiterst geschikt.
We wachten ongeduldig op een portret van dani!  8)

Scherptediepte is enkel afhankelijk van brandpuntsafstand en diafragma. Als je een grotere scherptediepte wil moet je een lens met kleine brandpuntsafstand nemen en/of het diafragma sluiten (naar een groter getal draaien). Maar ja, sinds ze op de lenzen zo geen scherptediepteschaal meer aanbrengen is dat natuurlijk niet zo eenvoudig te "zien". Geen schrik hebben om je lens tot f/11 of f/16 dicht te draaien. Statief gebruiken en/of iso verhogen om geen bewegingsonscherpte te hebben.

Andere leuke en relatief goedkope Canon lensjes zijn de 40/2.8 STM en 24/2.8 STM.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

OlivierV

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

dani

Citaat van: OlivierV op 18 januari 2017, 10:48:43 AM
Welken onnozelaar koopt er nu nog cd's?  ;D

... awel, den DEZEN....  Ik koop nog altijd CD's, want ik wil het origineel hebben en geen download prul met kwaliteitsverlies door één of andere lullige compressie.
Dat doe ik zelf wel bij het rippen naar mp3 voor op de mp3 speler of USB stick voor in de auto.

LOL
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.