Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Uw nieuwe niet trein-gerelateerde aanwinsten

Gestart door OlivierV, 31 maart 2013, 22:34:57 PM


bellejt

#541
reeds in december gekregen voor nieuwjaar en aanstaande verjaardag samen :



Ik heb hem wel met 18 inch en witte spiegels.

raf

15 platen multiplex van 1.30 op 1.20 en dit allemaal gratis
die ga ik volgende week zaterdag ophalen mijn gedacht want die kan ik goed gebruiken
dan kan ik aan de rest van de baan beginnen want er ontbreekt nog een 4 a 5 meter baan bouw
paar stukken dexon L profielen voor de leggers want de poten die heb ik reeds jaren klaar
en dan kan de rest van de baanonderbouw gemaakt worden
dan dient die maar zolang als tafel om van alles op te zetten want echt sporen komen der dan nog wel niet op liggen daar er dit jaar geen sporen gelegd gaan worden
gr raf 
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Johnnytrein

groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

NielsVV

Vorige week binnen gekomen. Mijn nieuwe 165hz game monitor  8)



Nog andere msm leden die actief zijn op 'steam'. Nee niet het stoom forum, maar de pc game community.
H0 - AC - Digitaal - iTrain ====>>>> Lego City

Stieven76

Citaat van: NielsVV op 07 januari 2016, 16:40:17 PM
Nog andere msm leden die actief zijn op 'steam'. Nee niet het stoom forum, maar de pc game community.

Ik vroeger. Heel veel Half Life2, Team Fortress2 e' enkele Call of duty's online gespeeld. Ik heb mijn Steam account nog maar gebruik die eigenlijk ni meer.

doomslu

'Steam' heeft vermoedelijk niets met treinen te maken?

In MSM 155, die we aan 't voorbereiden zijn komt er alvast iets over treinsimulatie-software.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

philippe_007


raf

zo een proxxon zaagje heb ik ook nog staan maar het word haast niet gebruikt omdat eerst de zaagjes duur zijn en ik een lintzaag machine heb waar ik haast alles mee zaag
eens in china kijken voor die zaagjes

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Dirky

Als je die Proxxon gebruikt waarvoor ie gemaakt is, gaan die zaagjes beestig lang mee. Ik gebruik het zeer veel en er is amper een beetje slijtage op...

raf

dirk was veel gebruiken
als ik aan een boot begin dan gaan er zo een 2 a 3 M² latjes in zitten van berken triplex
dan de bovenbouw ook in vliegtuig triplex maar dat is vervangen door printplaat en nu ik de freesmachine heb door styreen plaat
dus eigenlijk heb ik ze haast niet meer nodig
maar ik ga toch een paar zaagjes kopen want als ik boven bezig ben en ik moet voor 1 stukje naar de kelder lopen om dat te zagen dan is zo een zaag bladje dat best waard
ik ga dan nu wel zo eentje met widia tandjes kopen
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

philippe_007

Momenteel heb ik er een 10-tands zaagblad bij gekocht,
http://www.arstecnica.de/shop/tools-material/handyman/proxxon-28016.html
deze is oa voor het zagen van printplaten, waarvoor ik het zaagmachine eerstdaags zal gebruiken. 9€50 voor dit, niet goedkoop, maar hzt is niet dat ik meters prints ga zagen.

Voor plasticard moet ik nog eens kijken wat het ideale zaagblad is.

dani

het is blijkbaar de periode van de zagen...   Een maand geleden kocht ik ook zo'n Proxxon tafelzaagje en ben daar heel blij mee.

Gisteren had ik eindelijk een excuus om die ene machine te kopen die ik nog niet had...    De "madam" vernoemde dat het tijd werd voor een hondenhok om buiten te zetten voor tegen de lente.   Dus ik ga dat zelf bouwen en wil mooi verstek kunnen zagen.
Vandaar....   deze machine, die ook voor verdere bouwwerken aan de baan van pas kan komen. Niet meteen voor het afzagen van rails maar eerder voor houtconstructies te bouwen.

Ik heb nu al een paar machines van  PowerPlus  (de gele serie, die is toch iets beter dan de blauwe en ook een stukje duurder (50% of zo)  )  en ben daar hele tevredenvan.   Multitool, Inval-cirkelzaagje, draadloze multitool,  boormachine, allemaal doen ze het prima. 






Safety FIrst : direkt een extra steuntje met rol bij gekocht...




En een testje ... mooi verstek :-)



intussen heb ik er wel al een ander zaagblad op gemonteerd met dubbel zo veel tanden.   Dat zaagt fijner en vond ik wel de moeite om meteen mee te kopen.

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

OlivierV

PC voor ne kameraad ineen gezet, kreeg zijn oude mee naar huis. Zit nog wel wat leuks in qua onderdelen. Ook de cpu is een heel pak krachtiger dan wat ik nu bezig, juist spijtig dat het zo'n loos platform is (socket 1156).

Ne keer kijken wat we daar mee gaan doen.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

jb

Adria Twin SPT 540
Kleine bescheiden Van om alles wat sneller te vergeten, en ook omdat ik er lang  1 wou  :P
Ook handig om te gaan surfen en of fietsen...