Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Uw nieuwe niet trein-gerelateerde aanwinsten

Gestart door OlivierV, 31 maart 2013, 22:34:57 PM

factageklerk

Ach, je bent beter dat je het er nu van neemt zoals Ervin dat doet. Ik heb immers nog nooit een aanhangwagen met geld achter de lijkwagen weten hangen die het mee naar het kerkhof of de oven reed. Daarentegen hij is is ook maar een mens zoals u en ik, die net zoals wij met niets (naakt dus) op de wereld is gekomen en er met evenveel zal afgaan zoals u en ik  ;)
 

mvdr1

Dag Ervin

In de USA wordt je geprezen wanneer je hard werkt en er de vruchten kan van plukken.
In België wordt je daarvoor integendeel verketterd ...
Jij en ik, net als vele anderen, zullen wel ervoor zorgen dat er genoeg geld in "het systeem" komt (lees afgepakt wordt) om het in stand te houden.
Politiek zal me ondertussen worst wezen, maar er loopt hier alvast een grote vriend van onze beruchte Rudy De Leeuw rond. Vandaag was het hun hoogdag.
Ipv de groene "Belgische" SNCB kleur, zien ze liever van die "Rode" rondrijden, het liefst nog eigendom van een privé stichting om geen belastingen te moeten betalen.
En ik post hier verder niets meer in deze topic.
Want dit heeft inderdaad niets meer met onze hobby te maken, integendeel.
Maar ik ben niet te beroerd om te bevestigen dat ik ook met een Germaanse wagen rij, een tweezitter met als beginletter zelfs een "P" van die fameuze Duitser die ooit de Kever tekende .... Misschien was hij beter in dienst getreden bij Märklin ...
Maar het zal me echt worst wezen dat anderen liever gebruik maken van het openbaar vervoer, dat alle maanden minstens eens door rode rakkers platgelegd wordt ...
Dan sta ik inderdaad ook nog liever in de file, want heb geen andere keuze !

Mvg





Citaat van: ERVIN op 01 mei 2015, 19:53:52 PM
Ja ja Eric , dat ook , maar als ik moest kiezen , dan Star Trek. ;)
SNCB-SBB fan

oebr

Cynisme in de letterlijke zin van het woord is nergens goed voor, zeker niet indien het ingegeven werd door afgunst.


On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Huugooke

Citaat van: oebr op 01 mei 2015, 20:25:52 PM
Cynisme in de letterlijke zin van het woord is nergens goed voor, zeker niet indien het ingegeven werd door afgunst.
Dat is diep, en het overpeinzen waard.

PeterC

Erwin,

Heel mooie wagen maar niet echt mijn ding.  Ik heb er liever eentje met een extra versnellingsbak bij (4x4). 

Heel wat commotie er rond...  Jammer. 

Citaat van: Huugooke op 01 mei 2015, 18:46:16 PM
Maar ik begrijp het, ne mens komt uit de 1 mei stoet, is wat opgejut, en natuurlijk reageer je dan wat te hevig.

Hugo, als je uit een 1 mei stoet komt, is het geen wonder dat je zo reageert...  Rood fokt alles op maar verwezenlijkt...

Groetjes, Peter


Huugooke

Citaat van: mvdr1 op 01 mei 2015, 20:21:10 PM


Maar ik ben niet te beroerd om te bevestigen dat ik ook met een Germaanse wagen rij, een tweezitter met als beginletter zelfs een "P" van die fameuze Duitser die ooit de Kever tekende .... Misschien was hij beter in dienst getreden bij Märklin ...

Heeft die ook niet de plannen getekend van de Tiger tank?

Maar het zal me echt worst wezen dat anderen liever gebruik maken van het openbaar vervoer,

het is geen kwestie van "liever" maar van "moeten". En die zitten er even goed mee in de rats.




Huugooke

Citaat van: PeterC op 01 mei 2015, 20:30:02 PM
Erwin,

Heel mooie wagen maar niet echt mijn ding.  Ik heb er liever eentje met een extra versnellingsbak bij (4x4). 

Heel wat commotie er rond...  Jammer. 

Citaat van: Huugooke op 01 mei 2015, 18:46:16 PM
Maar ik begrijp het, ne mens komt uit de 1 mei stoet, is wat opgejut, en natuurlijk reageer je dan wat te hevig.
IK kom niet uit de stoet hoor! Ik zou er zelfs niet in dood gevonden willen worden!  ;D

Hugo, als je uit een 1 mei stoet komt, is het geen wonder dat je zo reageert...  Rood fokt alles op maar verwezenlijkt...

Huugooke

En dat is nu het laatste dat ik er over zeg (tenzij...)
Het kan me niet schelen of je met een ouwe tandem of met een Tesla rijdt, of je nieuw ondergoed voor je lief hebt gekocht, of je een nieuw paard hebt of een penisverlenging!
Het hoort hier niet!

oebr

On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

PeterC

Citaat van: Huugooke op 01 mei 2015, 20:37:07 PM

Het kan me niet schelen of je ..., of je ..., of een penisverlenging!

Daar zou mijn ega niet echt blij mee zijn...   8) 8) 8)


Citaat van: Huugooke op 01 mei 2015, 20:32:12 PM
Citaat van: mvdr1 op 01 mei 2015, 20:21:10 PM
Maar ik ben niet te beroerd om te bevestigen dat ik ook met een Germaanse wagen rij, een tweezitter met als beginletter zelfs een "P" van die fameuze Duitser die ooit de Kever tekende .... Misschien was hij beter in dienst getreden bij Märklin ...
Heeft die ook niet de plannen getekend van de Tiger tank?


Het was een ontwerp voor de Tiger (Grootste deel Tiger = Henschel) maar wel een ontwerp die +50 jaar op zijn tijd vooruit was (= hybride voertuig = benzine motor + generator + elektrische aandrijving)

Afbeeldingen Porsche Tiger
Groetjes, Peter


raf

hoi

ik heb nog ergens die site hoe je kan zien hoe ze die dingen in elkaar hebben gestoken
toen nog met servo's die ze zelf waterdicht hadden gemaakt maar nu zijn er waterdichte van traxxas te koop (hele kleintjes ook)
achter in de enterprise waar het dockingstation is voor de shuttle daar zit een inimini jetpijpje dat alle richtingen uit kan draaien
en daar stuurt dus de enterprise mee onder water
ik ben zelf de vliegende duikboot van de seaview aan het bouwen



hier de onderkant die mislukt is omdat er iets met de epoxy niet in orde blijkt te zijn
deze kant word opnieuw gemaakt maar kan als test platform dienen om de motoren en de jets  te testen
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Steam.N

Citaat van: PeterC op 01 mei 2015, 20:45:46 PM
Citaat van: Huugooke op 01 mei 2015, 20:37:07 PM
Het kan me niet schelen of je ..., of je ..., of een penisverlenging!
Daar zou mijn ega niet echt blij mee zijn...   8) 8) 8) ...

Stoefer  ;D ;D ;D
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Havoc

Een stofzuiger voor in de werkplaats. Was al lang vandoen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Havoc

Citaat van: PeterC op 01 mei 2015, 20:45:46 PM
Het was een ontwerp voor de Tiger (Grootste deel Tiger = Henschel) maar wel een ontwerp die +50 jaar op zijn tijd vooruit was (= hybride voertuig = benzine motor + generator + elektrische aandrijving)

Afbeeldingen Porsche Tiger


50 jaar vooruit misschien, maar het is nooit gebouwd want het werkte niet. Enige tank die hij ontworpen heeft die wel redelijk werkte was de Elephant. Heeft nog ander oorlogsmateriaal ontworpen dat even zinloos was (Maus). En de Kever heeft hij ook maar weinig in bijgebracht behalve de productie ervan.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Rangeerduivel

Citaat van: Havoc op 02 mei 2015, 22:48:58 PM
Citaat van: PeterC op 01 mei 2015, 20:45:46 PM
Het was een ontwerp voor de Tiger (Grootste deel Tiger = Henschel) maar wel een ontwerp die +50 jaar op zijn tijd vooruit was (= hybride voertuig = benzine motor + generator + elektrische aandrijving)

Afbeeldingen Porsche Tiger


50 jaar vooruit misschien, maar het is nooit gebouwd want het werkte niet. Enige tank die hij ontworpen heeft die wel redelijk werkte was de Elephant. Heeft nog ander oorlogsmateriaal ontworpen dat even zinloos was (Maus). En de Kever heeft hij ook maar weinig in bijgebracht behalve de productie ervan.

Komt nog bij dat Elephant's geen "'tanks" waren maar kanonnen die zich op eigen kracht konden verplaatsen

;)