Uw nieuwe niet trein-gerelateerde aanwinsten

Gestart door OlivierV, 31 maart 2013, 22:34:57 PM

raf

#420
hallo
NIET VOOR HUGO MAAR ALGEMEEN

ik heb inderdaad een eigen huis maar daar heb ik wel kijhard voor gewerkt (weken haast niet thuis geweest en zaterdagen en zondagen gewerkt)
mijn echtgenote heb ik doen we huwden gevraagd om mee naar limburg te verhuizen en toen heeft ze de keuze gekregen om ofwel te gaan werken ofwel thuis te blijven en voor de eventuele kinderen te zorgen
haar keuze was dus thuis te blijven en het huishouden te doen terwijl ik werken was
kinderen zijn er helaas niet van gekomen terwijl we ze alle zorgen zouden kunnen geven die ze maar nodig hadden .
bij andere vallen ze der zo uit om het te zeggen
oppervlakte van de tuin is 7 are dus niet zo mega groot
de clipper heb ik voor de zomer hobby en omdat ik op ford heb gewerkt de korting die ik kreeg (21%)
anders zou het een veel kleinere wagen geweest zijn geworden.
onze hondjes die hebben we voor 99% gekregen om ze een rustige oude dag te bezorgen
de oudste is 17 jaar en we proberen hun alle zorgen te geven die ze nodig hebben (tandjes poetsen kosten 1000 euro )
mijn loco's en wagons koop ik tweede hands omdat nieuw niet betaal baar is voor iemand die alleen geld binnen brengt
en brood word hier bij ons helemaal opgegeten tot de laatste korst
auto is nodig om ook naar de winkel te kunnen .de dichts bijzijnde (okay)is 2 km en dit nog maar van over 2 jaar anders was het een 8 km die we moesten rijden


is iemand die in een woning woont van het ocmw slechter af dan ?????
als je in een stad woont heb je om de 20 minuten een tram die je door heel het stad rijd en daarbuiten
een auto die je nodig hebt kost pakken van geld elke maand weer  maar hier kun je niet zonder

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

raf

ach Hugo op alle forum's (fora)word er soms op topic's afgeweken dat het niet meer duidelijk is waar het oorspronkelijk over begon
en een rommel topic vind je overal bij het scheeps modelforum is het een schippers café en daar zijn de gemoederen soms net of het is in een echt café
soms komt er op een topic zo iets te staan dat je denkt ????benne gek of watte om dat hier te posten maar daar zijn dan weer moderatoren voor om dat in goeie banen te leiden
over het algemeen is het nog redelijk rustig hier op het forum
ik heb al anders mee gemaakt geloof me vrij

gr raf en maak er nog een mooie avond van want ik ga nog wat schuren

If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Metpetergaathetbeter

#422
Hugo op andere fora wel al gezien, iedereen moet uitmaken wat wel je kan(posten) en wat niet, ook moet je als lezer misschien wel de keuze maken wat je wel wil lezen en wat niet !

Of iemand gelukkiger is met een grotere auto, met meer treinen dan ik, dat moet die iemand zelf uitmaken, als die het kan zoveel te beter, ik gun het hen althans ! Die iemand heeft mogelijks in het leven andere keuzes gemaakt dan U en ik, wij hadden die misschien ook moeten nemen of mogen krijgen. Maar dat is het leven, anderzijds zijn er velen die het misschien beter hebben dan U en ik, maar ik weet heel zeker dat er velen zijn die het nog veel slechter hebben dan U, de anderen en ik !

Dat iemand al eens kritiek geeft moet ook kunnen, dat geeft ons misschien de gelegenheid het allemaal eens te relativeren !

Zo'n kritiek mag ook niet leiden dat je niet meer post, indien  je post, toont loop je het gevaar/risico dat daar al eens kritiek op gegeven wordt !

Bij deze hoop ik niemand op de tenen gestaan te hebben en dat allen blijven(posten) als voorheen !

Groeten Peter ;)

Heren moderatoren, door een verkeerde manipulatie verscheen er een mededeling rechts onderaan, die mag je negeren, die manipulatie kwam er onhandigheid   ;D

ERVIN

Amaai , had ik dat geweten. Maar geen nood , ik ga hetzelfde doen als Dani denk ik.


"Ik zal voortaan in stilte genieten van mijn arsenaal lokomotieven en wagons, ik zal bouwen en verbouwen, elektrisch en mechanisch mijn grenzen verkenne, maar zal het niet meer melden.   Want je weet nooit dat er iemand is die  niet zo diezelfde talenten heeft en dat niet kan, en daarom in zijn gat gebeten is.   Voor de rest, als het echt tegen zit...  : alles verkopen met dik verlies gewoon om enkele mensen plezier te doen ."

Huugooke

Citaat van: ERVIN op 01 mei 2015, 18:36:28 PM
Amaai , had ik dat geweten. Maar geen nood , ik ga hetzelfde doen als Dani denk ik.


"Ik zal voortaan in stilte genieten van mijn arsenaal lokomotieven en wagons, ik zal bouwen en verbouwen, elektrisch en mechanisch mijn grenzen verkenne, maar zal het niet meer melden.   Want je weet nooit dat er iemand is die  niet zo diezelfde talenten heeft en dat niet kan, en daarom in zijn gat gebeten is.   Voor de rest, als het echt tegen zit...  : alles verkopen met dik verlies gewoon om enkele mensen plezier te doen ."
Tja, je moet ook niet overreageren, het was een persoonlijke mening, stond er  toch.
Maar ik begrijp het, ne mens komt uit de 1 mei stoet, is wat opgejut, en natuurlijk reageer je dan wat te hevig.
Waar ik kritiek heb geuit op mensen die meer "talenten" hebben dan ik, kan ik nergens terugvinden.
Tenzij je de oude betekenis van talenten bedoelt natuurlijk.
Opgelet: persoonlijke mening! je kan fier zijn op je talenten, maar om nu je status hier ten toon te spreiden vind ik niet nodig, dat catalogeer ik onder "stoefen".
Voor de rest, geniet van je wagen!

Metpetergaathetbeter


doomslu

Niks van aantrekken, Erwin!
Het gaat maar over één persoon die kritiek heeft.

Ik ben even gaan kijken naar de vorige posts in deze rubriek en daar kwamen geen opmerkingen over de nieuwe aanwinsten. Enkel als het over een mooie wagen gaat komt er iets los...  :-[

Wat interesseert mannen trouwens meer dan mooie auto's en ... ?  :D
Wie een nieuw lief heeft mag hier gerust een foto en de technische kenmerken plaatsen.  :o

Ik zie trouwens liever een Duitse wagen dan een Duitse trein.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Metpetergaathetbeter

ik zie liever een Duitse trien dan een Duitse trein ! (zelfde letters, andere volgorde en toch een wereld verschil !

raf

kijk op het duikboot forum gaat het op het ogenblik over Ja vliegtuigen



en dat komt allemaal door dit filmpje
https://www.youtube.com/watch?v=zQEsG4eKIXs

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

doomslu

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 01 mei 2015, 19:28:24 PM
ik zie liever een Duitse trien dan een Duitse trein ! (zelfde letters, andere volgorde en toch een wereld verschil !
Angela Merkel?  8)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Metpetergaathetbeter

ze mag al van een recenter bouwjaar zijn en met een ander koetswerk!

ERVIN

Wow knap Raf  ,Star Trek , mijn favoriete serie , lekker wegdromen en alles even vergeten , hmm misschien maar eens een aflevering gaan bekijken nu. ???

Wel knap gemaakt , iemand met talenten. ;)

Metpetergaathetbeter

trouwens die Orions die dienen toch voor duikboten op te sporen zodoende is het onderwerp nog niet eens zo ver gezocht ! ::)

loebaske

en Star Wars Erwin....SF is ook iets voor mij...

ERVIN

Ja ja Eric , dat ook , maar als ik moest kiezen , dan Star Trek. ;)