Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Uw nieuwe niet trein-gerelateerde aanwinsten

Gestart door OlivierV, 31 maart 2013, 22:34:57 PM

SuSke

en lawaai  ??? oordopjes gebruiken Dani, die multitools maken een hels lawaai eens je ze gebruikt, op vrijloop valt het allemaal nogal mee.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

dani

inderdaad, maar ik heb een hele goeie koptelefoon, stofbril en handschoenen in de kast liggen....   (vooral die 4 laatstse woorden zijn belangrijk)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

PietB


Havoc

Die laatste is zoiets dat je maar af en toe gebruikt. Maar als je ze nodig hebt ben je verdorie blij dat ze er is.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Rangeerduivel

En we kunnen beginnen!


Ik heb dit alles nog niet kunnen uitproberen maar het ziet er in ieder geval degelijk professioneel materiaal uit.
De compressor maakt verrassend weinig geluid,heeft een drukregelaar en een waterventiel.
Gedaan met het geknoei met bevriezende drukbussen!
Bij het pistool zijn 2 naalden en 3 sproeikoppen bijgeleverd.
Dit alles thuis geleverd voor amper 95€...
Voor eventueel geintresseerden,volgens de Ebay (Belgische)aanbieder komt alles uit een faillissement en waren het de van elk 2 laatste stuks,dus bij hem niet meer verkrijgbaar.
Er zijn echter wel nog andere verkooppunten,google maar naar 'Timbertech airbrusch'

Een tevreden Rangeerduivel! 8)
;)

Dirky

Pistolen uit die reeks zijn goed zolang je ze steeds 100% na gebruik reinigt. Heb er zelf zo een paar in gebruik...
Als ze het niet meer doen koop ik nieuw in de UK voor amper 15€...

Rangeerduivel

Citaat van: Dirky op 18 maart 2015, 12:31:00 PM
Pistolen uit die reeks zijn goed zolang je ze steeds 100% na gebruik reinigt. Heb er zelf zo een paar in gebruik...
Als ze het niet meer doen koop ik nieuw in de UK voor amper 15€...

Zoals met alles hé Dirk,onderhoud is het belangrijkste!!!

;)

krispy

@ rangeerduivel : mischien nog een expantievatje tussen zetten , dan werkt nog 100 x beter .dan staat de compressor niet altijd te draaien  ;)

verder zeer mooi gerief waar ge veel plezier kunt aan beleven
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

Huugooke

Inderdaad na elke beurt grondig, maar dan ook grondig reinigen!
Anders gegarandeerd spatten en appelsienefect.
Tot mijn schaamte moet ik toegeven dat ik de mijne (Badger) in de winkel heb moeten laten kuisen; lag ook al jaren in't schuifke  ;D
Altijd goedkoper dan een nieuwe!

Rangeerduivel

De verkoper,die er naar zijn zeggen ook zelf één gebruikt,beweert heel tevreden erover te zijn.
Hij legt er wel de nadruk op om de compressor niet langer dan een kwartier aan één stuk te laten draaien daar deze geen oliekoeling heeft.
Dat staat ook in de handleiding vermeld,maar naar mijn mening is een kwartier aan één stuk wel lang als het om modeltreinen gaat,en voor iets anders ben ik niet van plan hem te gebruiken,tenzij voor body-painting....maar ik zoek nog dames-kandidaten! 8) 8) ;D
Wat het pistool betreft,
Ik heb ooit heel lang geleden pistoolschilder geweest(2jaar voor beroepsdoeleinden) en daar was de vaste regel;Elke dag 's avonds het pistool helemaal demonteren tot het laatste vijsje voor reiniging

;)

Chrisrail

#385
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Rangeerduivel

Citaat van: Chrisrail op 18 maart 2015, 15:53:57 PM

Ik zou met Uwen airbrusch toch niet wachten tot 's avonds om hem uit te kuisen zulle,
als ge hem de volgende dag ook nog zou willen gebruiken.
;)

Daar werd toen wel mee gespoten tot 's avonds hé Chris! ;D

;)

Chrisrail

#387
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

krispy

Hier is de midlife crisis ook toe geslagen , vandaag de eerste km's met men motorscooter maxsym 600i abs gaan maken , laat het goede weer maar beginnen  ;)

Leuk ding , den auto gaat nu ni veel meer rondtoeren denk ik.

Foto volgt nog wel
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

SirGresley

Ja hé Krispy,
Ik ben al van half februari terug met m'n Burgmann 650 aan 't rijden. Ik rij alleen niet als het glad door ijs of te felle regen is.  8)
Leef niet te materialistisch, want alle bezit is ballast. Dalai Lama