Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Uw nieuwe niet trein-gerelateerde aanwinsten

Gestart door OlivierV, 31 maart 2013, 22:34:57 PM

Rangeerduivel

Citaat van: Huugooke op 23 januari 2015, 11:06:11 AM
Citaat van: dani op 23 januari 2015, 09:43:43 AM
Je vraagt je soms af hoe die Chinezen het kunnen ontwikkelen, produceren en naar hier sturen voor 9 euro !!!   
Spijtig dat ze dat niet met HO loc's kunnen hé  ;D
Citaat van: dani op 23 januari 2015, 11:45:38 AM
toch niet voor 9 euro hee Hugo...

het is de motor en de wielen die het zo duur maken.

Als je bedenkt dat een motor 20 à 30€ kost,zou daar de hoofmoot van de kostprijs niet inkruipen,
Het is het algehele concept dat zo duur is,ontwerp,mal(len) enz.
Moest alles nu van a tot z door een Chinees initiatiefnemer/fabrikant gedaan worden,zou het misschien wel een pak in prijs schelen,
maar ik denk dat de (Belgische) markt daarvoor wat te klein/onbeduidend is.
Neem bvb het ex-Britse autmodel Rover;
Werd een paar jaar geleden opgekocht door Chinezen,en de auto's rijden ginder in China en worden verkocht aan een aanzienlijk lagere prijs dan vroeger in het VK.
Maar of de kwaliteit van de Chinese Rover en eventuele modeltrein nog door de beugel kunnen is een andere vraag..!
Vergelijk maar met de Pocket-bikes,die vallen al uit mekaar als je er maar naar kijkt

;)

Huugooke

Citaat van: dani op 23 januari 2015, 11:45:38 AM
toch niet voor 9 euro hee Hugo...

het is de motor en de wielen die het zo duur maken.
OK, voor mij dan één zonder motor en wielen (ongeschilderd) voor 9 euro!  ;D

dani

@Rudi:   herken een grapje wanneer je er eentje leest  :-)

t was om te zwanzen, en gebaseerd op een ander topic   "kappen makers" hier elders.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

jb

Samsung Galaxy Tab S...leuk speeltje voor z21. Jammer genoeg was ik niet in staat om te synchroniseren met de smartphone. Na wat geflikflooi alle data kwijt  :(
Met als resultaat dat ik op beide toestellen alles weer opnieuw moest inladen...tis een hobby  ::)




dani

We blijven in de Consumer Electronics.....
Zonet een Apple TV aangeschaft. In combinatie met een Netflix abonnement, wil dat zeggen : bye bye gewone tv zenders, ik kijk enkel nog naar wat IK kies en zonder reclameblokken voor 9 euro per maand (en 99 € voorde aTV) en kan ook internet media streamen of films van op de pc bekijken via netwerk.
En ook op een 2de toestel of op de ipad of iphone.... Wat wil je nog meer ? Een aanrader !
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

doomslu

Alleen al de naam van die TV schrikt me af, dani...  ???

Ik ken het niet, maar kijk dan ook bijna nooit TV. Geen tijd voor.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

dani

Het is gewoon een van de betere toestelletjes om Netflix te bekijken en nog veel meer.
Plug en play, en echt "on demand" films en series
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

dani

Tel daar nog een  WD   MyCloud  NAS servertje bij van 2 TB en dan is het helemaal  fun land :-)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Michael

Citaat van: dani op 21 februari 2015, 09:36:52 AM
We blijven in de Consumer Electronics.....
Zonet een Apple TV aangeschaft. In combinatie met een Netflix abonnement, wil dat zeggen : bye bye gewone tv zenders, ik kijk enkel nog naar wat IK kies en zonder reclameblokken voor 9 euro per maand (en 99 € voorde aTV) en kan ook internet media streamen of films van op de pc bekijken via netwerk.
En ook op een 2de toestel of op de ipad of iphone.... Wat wil je nog meer ? Een aanrader !

Dani, ik heb Apple TV al ruim een jaar in huis, grandioos, de apple tv is naar boven verhuisd nu we een smart tv hebben gekocht.....dat is nog handiger.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

dani

inderdaad het bestaat al een hele tijd, maar ik heb het nu pas aangekocht, vooral voor Netflix toepassing.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

dani

Het is niet direkt  "spectaculair" maar wel een leuk ideetje...

Ik heb een paar van deze lawaaimakerkes besteld : (en vandaag ontvangen)



voor nog geen 4 euro per stuk heb je een MP3 spelertje met afstandsbediening , ingebouwde radio,  USB en Micro SD lezertje.

Het ding zelf is vrij compact en klein, dus in combinatie   met een  "micro stereo amplifier" van  2 euro (China) en een 5 voedingske en 2 mini luidsprekertjes denk ik wel er zo eentje te kunnen inbouwen in een "bierwagon" of zo...  Slepertje er onder (of een 9V batterij) en we zijn vertrokken.       Leuk projectje voor als ik es tijd heb.



Afmetingen van het playertje zelf ongeveer  10 cm lang, 2,5 cm breed en inbouwdiepte een kleine 3 cm.



bijhorende stero versterkertje (ook op 5V) :

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

gardevil

Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?


gardevil

Bedankt, ga ik ook eens proberen. Lijkt me iets om externe sound toe te voegen aan de treinbaan.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

dani

Dat is hier ook in eerste instantie de bedoeling ja.....
En misschien ook eentje op de moto monteren!
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.