Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Uw nieuwe niet trein-gerelateerde aanwinsten

Gestart door OlivierV, 31 maart 2013, 22:34:57 PM

dani

mijn laatste aanwinst is ....   Een  MAC MINI.
Ik hoef er niet veel foto's van te plaatsen, het is gewoon een Mac PC'tje maar dan zonder het Apple scherm.
Eigenlijk het "binnenwerk" van een McBook Air, maar ni een kastje voor op de desktop.

Mooi ding en zo te zien interessant.  Nu kan ik eindelijk  App'jes beginnen maken voor op de iphone, en  de iPad.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Paulogic

Hoge resolutie nodig ???

iMac 5K ---> 5120 x 2880 resolutie op een 27 inch.

Geen reclame hoor. Juist om aan te tonen welke richting men uitgaat.
Overkill??? misschien voor velen maar ik vind het formidabel.
mvg,
Paul(ogic)

OlivierV

Citaat van: Paulogic op 22 december 2014, 14:13:46 PM
Hoge resolutie nodig ???

iMac 5K ---> 5120 x 2880 resolutie op een 27 inch.

Geen reclame hoor. Juist om aan te tonen welke richting men uitgaat.
Overkill??? misschien voor velen maar ik vind het formidabel.
Een 5k scherm?, ik vind het gek, op mijn MB Pro 13" mid 2010 werk ik met 1280*800, dat zou meer mogen zijn, maar ja ... En op mijn vaste pc met een 19" normaal van 1280*1024 en een 22" met 16/10 verhouding 1680*1050.

Maar als je zo'n resoluties kan gebruiken, dan vind ik het verantwoord.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Havoc

ER is een verschil tussen bruikbare resolutie en gewoon veel pixels. Bij die retina displays zijn de pixels zo klein dat je ze niet meer ziet. Dus ga je meer pixels gebruiken om iets zichtbaar te maken. Leuk om minder alising te hebben aan randen maar voor bvb tekst op een scherm te zetten heb je er minder aan. Die 1900x1200 van mijn mag nog wat meer zijn, maar dan liever toch nog 2 schermen. Eentje met het schema, het andere met de layout. En nog een derde met datasheets :D. Wel een grotere bureau nodig.

Maar ik zou toch graag zo'n gecalibreerde Barco medical display hebben. Kwijl....
Met vakantie voor onbepaalde duur.

dani

ik ben al blij met 2 keer 1680 x 1050 op mijn buro...  meer moet dat op dit moment toch niet zijn.
Misschien dat ik ooit wel es "hoger" ga, maar nu voorlopig doen die 2 Fujitsu schermen vhet prima
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

OlivierV

Citaat van: dani op 22 december 2014, 22:50:05 PM
ik ben al blij met 2 keer 1680 x 1050 op mijn buro...  meer moet dat op dit moment toch niet zijn.
Misschien dat ik ooit wel es "hoger" ga, maar nu voorlopig doen die 2 Fujitsu schermen vhet prima
Dat had ik ook lange tijd, maar die andere 22" met 1680*1050 staat nu op een kast aan het voeteinde van mijn bed, macbook eraan en ideaal om knus en gezellig een filmpje te bekijken. :)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

dani

Citaat van: OlivierV op 23 december 2014, 00:34:03 AM
ideaal om knus en gezellig een filmpje te bekijken. :)
Misbruik van een MacBook...  Daarvoor gebruik in een bescheiden JVC home cinema setje en een 37 inch  LCD tv.  (ja, op de slaapkamer, want in de living is 't iets groter....)

En af en toe gebruik ik ook wel eens de taart   (de  RaspBerry Pi)  om video stream te bekijken.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

OlivierV

Citaat van: dani op 23 december 2014, 08:59:40 AM
Citaat van: OlivierV op 23 december 2014, 00:34:03 AM
ideaal om knus en gezellig een filmpje te bekijken. :)
Misbruik van een MacBook...  Daarvoor gebruik in een bescheiden JVC home cinema setje en een 37 inch  LCD tv.  (ja, op de slaapkamer, want in de living is 't iets groter....)

En af en toe gebruik ik ook wel eens de taart   (de  RaspBerry Pi)  om video stream te bekijken.
Is dat misbruik dan? :D Hij hangt daar niet permanent aan, wordt voornamelijk gebruikt voor schooldoeleinden.

Naast centjes ook een wat meer tastbaar nieuwjaarsgeschenk gekregen van een schoon bieken. :)
'k Kan al weer a volonte ruige plaatjes draaien tijdens het werken aan mijn modules.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter

volgens mij,Olivier heeft jouw Bieken Eau de toilette waar knoflook inzit om zich te beschermen tegen v....... (zie cd's)  ;D

OlivierV

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 02 januari 2015, 09:59:41 AM
volgens mij,Olivier heeft jouw Bieken Eau de toilette waar knoflook inzit om zich te beschermen tegen v....... (zie cd's)  ;D
Tegen vampieren? Gelukkig ben ik dat (nog) niet.  8)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Havoc

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 02 januari 2015, 09:59:41 AM
volgens mij,Olivier heeft jouw Bieken Eau de toilette waar knoflook inzit om zich te beschermen tegen v....... (zie cd's)  ;D

Daar zit misschien een idee voor een nieuw produkt in :D
Met vakantie voor onbepaalde duur.

dani

Eigenlijk is het niet direkt trein gerelateerd, en toch zal het gebruikt worden (eentje dan al zeker) bij de treinbaan...

MP3 spelertje dat USB sticks en SD kaartjes kan lezen.  Het ding meet ongeveer 8x6x3 cm , werkt op 12 volt en heeft afstandsbediening voor de functies.
In combinatie met een micro Arduino als DCC ontvanger, een verbinding tussen beide  (bvb een IR LED die de afstandsbediening simuleert)  en een speakertje, zie ik hier al veel mogelijkheden voor geluiden bij de treinbaan.    Aansturen via DCC vanop de PC of de Ecos zou fijn zijn !   Weer zo een leuke uitdaging, maar met de "bouwstenen" die ik momenteel al heb in mijn archief van libraries, moet het makkelijk te verwezenlijken zijn .

Je vraagt je soms af hoe die Chinezen het kunnen ontwikkelen, produceren en naar hier sturen voor 9 euro !!!    Ik heb er voorlopig 2 gekocht om te testen, eentje op de treinbaan, eentje op de Goldwing.   Wordt vervolgd.







De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Gerolf

Dat ziet er interessant uit  :P
Hou ons op de hoogte via de rubriek "microcontrollers"  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Huugooke

Citaat van: dani op 23 januari 2015, 09:43:43 AM
Je vraagt je soms af hoe die Chinezen het kunnen ontwikkelen, produceren en naar hier sturen voor 9 euro !!!   
Spijtig dat ze dat niet met HO loc's kunnen hé  ;D

dani

toch niet voor 9 euro hee Hugo...

het is de motor en de wielen die het zo duur maken.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.