Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Uw nieuwe niet trein-gerelateerde aanwinsten

Gestart door OlivierV, 31 maart 2013, 22:34:57 PM

PietB


Huugooke


PietB

Citaat van: Huugooke op 18 december 2014, 22:21:12 PM
Grapje Piet! (slecht, weliswaar :-[)
Ik had het kusje gezien, dus de ironie is me niet ontgaan.
En vond dat ik er toch even op moest reageren, want als er één geen materialist is ben ik het.

grt Piet.

marc goovaerts


Gerolf

Citaat van: PietB op 19 december 2014, 01:17:43 AM
Citaat van: Huugooke op 18 december 2014, 22:21:12 PM
Grapje Piet! (slecht, weliswaar :-[)
Ik had het kusje gezien, dus de ironie is me niet ontgaan.

Ik snap ook wel dat het een grapje is. Voor mij is het vooral interessant "werkgerief" (meer voor hobby dan voor werk)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Havoc

Citaat van: PietB op 18 december 2014, 22:09:47 PM
Citaat van: OlivierV op 18 december 2014, 09:36:21 AM
enkel een beetje jammer van de lage schermresolutie voor een 17.3", dat mocht toch minimaal 1600*900 geweest zijn.
Bewust niet voor gekozen Olivier deze resolutie (1366 x 768) kan ik redelijk lezen met mijn slechte ogen.
1600*900 is net ff te klein, ook met mijn bril op.

grt piet.

Dat is begrijpelijk, maar ik heb hier op het werk bvb zo'n 1376x786 en sommige programma's kan ik niet gebruiken omdat de "ok" knop altijd onder het scherm staat en je het venster niet kan verplaatsen. Als je het verplaatst en je komt er met je muis op verspringt het weer naar beneden. Je kan ook de tekst en iconen groter instellen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

adrievans

Citaat van: Kautenbach op 17 november 2014, 17:33:17 PM
.....trouwringen...... ;D

Gaat wel snel bij jou,binnen een week met de dierenarts  :-* ;)
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

dani

vandaag pakje ontvangen met daarin mijn  KVM switch.  Kan ik eindelijk mijn laptop van 't werk thuis aan d 24" monitor koppelen en zo wat comfortabeler werken aan mijn buro zonder elke keer t emoeten de helft van de kabels te versteken of nog een extra scherm er bij te zetten.  Nu gebruik ik gewoon 1 van de 2 schermen op m'n buro als "werkscherm" voor de laptop samen met mijn normals klavier en muis en als ik klaar ben, knopje duwen en het is weer in gebruik op mijn "privé "desktop.

LUXE voor nog geen  20 euro :-)



De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

conducteur

@Piet: ik heb hier zo'n 1920*1080 17,3" scherm, en dat is echt fantastisch voor foto's, video's, 3d tekenen, maar voor veel teksten te lezen op de pc zet ik de resolutie zelf wat lager... Is idd een probleem dat icoontjes en tekst soms wat klein worden!
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Stieven76

Citaat van: dani op 19 december 2014, 15:03:06 PM
vandaag pakje ontvangen met daarin mijn  KVM switch.  Kan ik eindelijk mijn laptop van 't werk thuis aan d 24" monitor koppelen en zo wat comfortabeler werken aan mijn buro zonder elke keer t emoeten de helft van de kabels te versteken of nog een extra scherm er bij te zetten.  Nu gebruik ik gewoon 1 van de 2 schermen op m'n buro als "werkscherm" voor de laptop samen met mijn normals klavier en muis en als ik klaar ben, knopje duwen en het is weer in gebruik op mijn "privé "desktop.

LUXE voor nog geen  20 euro :-)




Dus je kan dan één scherm aan 2 computers verbinden zonder altijd alle kabels te moeten losmaken? Lijkt me wel handig voor als ik weer eens iets moet doen aan iemands pc. Nu moet ik bij mij altijd een scherm afkoppelen om aan de andere pc te hangen, en daarna weer terug..
Waar heb je dat besteld Dani?

dani

bij mijn vriend eBay, Stieven...

http://vi.vipr.ebaydesc.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItemDescV4&item=271703484494&t=0&tid=7710&category=51172&seller=computersource-de&excSoj=1&excTrk=1&lsite=77&ittenable=false&domain=benl.ebay.be&descgauge=1#ht_2549wt_1174


Ik had er wel al eentje met usb en geluid en heel de rettekettet, maar dat was een groter model, en had de oude klassieke keyboard en muis via DIN stekkers.  dzee is veeeel compacter, heeft geen aparte voeding nodig of niks en werkt hopelijk ook goed.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

PietB

Citaat van: conducteur op 19 december 2014, 15:31:04 PM
@Piet: ik heb hier zo'n 1920*1080 17,3" scherm, en dat is echt fantastisch voor foto's, video's, 3d tekenen,
Ja maar dat zou ik dan toch wel op een 24'' scherm willen zien.
Trouwens die resolutie is ver buiten de technische mogelijkheden van mijn Laptop.

grt Piet.

Steam.N

Ik heb nét het omgekeerde nodig: één usb aansluiting naar laptop, om meerdere schermen aan te sturen (elk met een uitbreiding van het beeld van het laptop scherm, niet met een copie van het beeld)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

doomslu

Citaat van: PietB op 19 december 2014, 17:19:28 PM
Citaat van: conducteur op 19 december 2014, 15:31:04 PM
@Piet: ik heb hier zo'n 1920*1080 17,3" scherm, en dat is echt fantastisch voor foto's, video's, 3d tekenen,
Ja maar dat zou ik dan toch wel op een 24'' scherm willen zien.
Trouwens die resolutie is ver buiten de technische mogelijkheden van mijn Laptop.

grt Piet.
Wat is juist de bedoeling van jouw vraag, Piet?

Ik ben heel tevreden met die 1920*1080 op een 27" (en ik heb geluk dat mijn laptopje dat trekt). Uiteraard wel via de HDMI-aansluiting:

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Havoc

Hebben jullie schermen dan niet meer dan 1 ingang? OK, dat maakt nog niet dat je keyboard en muis overschakelen maar voor laptops is dat nog geen probleem. Je kan ook bvb Synergy gebruiken via het netwerk. Zelf heb ik liever aparte schermen, kan je een andere pc in de gaten houden terwijl je met iets anders bezig bent.

Heb vroeger ook nog met kvm switches gewerkt maar als je verschillende resoluties hebt ingesteld is dat soms een probleem als je scherm elke keer opnieuw moet instellen. Of van die switches die schakelen als je 2x CTRL moet drukken. Ook vervelend als je die toets regelmatig nodig hebt.

Nu log ik gewoon op afstand in met X11 over SSH. Mijn andere pc is dan een window tussen de andere. Maar ja, MS is zover nog niet.

Yep Luc, een 27" is prettig om werken. Heb zo'n 1900x1200 27" ips en spijt dat ik er geen 2 heb. Want zelfs al kan je een A4 op ware grootte op je scherm krijgen, het is niet zo goed leesbaar als een echt blad papier.

Ook handig soms is een scherm dat je met de grootste lengte vertikaal plaatst zodat je veel tekst op je scherm krijgt en een dat je "normaal" zet om de output te zien.
Met vakantie voor onbepaalde duur.