Uw nieuwe niet trein-gerelateerde aanwinsten

Gestart door OlivierV, 31 maart 2013, 22:34:57 PM

Rangeerduivel

#210
Eindelijk geleverd!   :P :P :D
Mercedes-Benz A180

;)

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Rangeerduivel

Citaat van: doomslu op 28 juni 2014, 10:30:49 AM
Leuke wagen, Rudy.  ;)

Zeg dat wel,en ik wil hier geen reclame maken,maar kan enkel meegeven dat zijn rijkwaliteiten en afwerkingsgraad onberispelijk zijn...

;)

doomslu

Ik geloof je Rudy. Ben ook zeer tevreden van het merk.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

eve

Jaja, ik ook. Alleen heeft mijn laatste onderhoudsbeurt met nog wat prutsen me voor 14 dagen 2.750 € gekost...

En dan doen ze alsof ik mag blij zijn dat het niet méér. Een ster kost geld.

Erik

marc goovaerts

Citaat van: eve op 28 juni 2014, 11:54:38 AM
Een ster kost geld.
Jaja, toen we bij Nissan de eerste keer de laatste reeks van de Primera zagen, zeiden we ook al 'Moest er een ster op staan, dan mochten we er het dubbele voor vragen'...

Metpetergaathetbeter

is ook de wagen van de vedetten hé Rudy !   ;) Op de parking aan de club gaan we toch nog naast U mogen staan hé? ;)

Groeten Peter ;)

ps LEUKE WAGEN !

doomslu

In Luxemburg gedragen de andere merken zich ook alsof ze een ster hebben, toch als het om onderhoudskosten gaat.
Ik zie niet echt verschil.
Ik geloof wel dat het in België anders is.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Opa-Bullcat

Ik zal maar niet zeggen waar ik nog liever een ster in heb :D

eve

Citaat van: doomslu op 28 juni 2014, 12:57:48 PM
In Luxemburg gedragen de andere merken zich ook alsof ze een ster hebben, toch als het om onderhoudskosten gaat.
Ik zie niet echt verschil.
Ik geloof wel dat het in België anders is.

Het is toch wel erg : het gaat van mijn modelspoorbudget van juni af...

Erik  >:(

Rangeerduivel

#220
Om u een idee te geven,
mijn garagehouder(Mercedes garage maar géén concessiehouder) heeft mij gezegd dat bvb een klein onderhoud +/- 110€ zal kosten bij hem.
5l olie aan 10€/l,een oliefilter en werkuren.
Wisselstukken zijn daardoor ook niet veel duurder,met het voordeel dat ze doorgaansweg een langere levensduur hebben dan de meeste (goedkopere)wagens.
Maar hoed u voor piraat-onderdelen!
Als je daarentegen naar de 'grote' garages gaat,kan dit al aardig oplopen,hun marmer en andere grote sjiek(@ Peter,dit is correct dialect! :D) moet ook betaald worden,net als in de banken,
kijk maar eens naar die hun kantoorgebouwen!
En dat allemaal met onze centen!!! :-[ :-[ :'(
Bij mij is deze ondertussen MB nr6,en afhankelijk van hoelang ik nog leef,zal het misschien mijn laatste zijn,zoniet blijf ik zeker trouw aan het merk.

;)

@ Petergaathetbeter; je mag er naast staan als je er je deuren maar niet tegenstampt!!! :D

ERVIN

#221
Ik begrijp jullie eigenlijk niet zo goed hoor , ik , als auto-freak , rij met een VW Golf GTI , ik gebruik hem waarvoor hij gemaakt is , 235PK die elke keer dienst moet doen , verbruik rond de 10liter , meestal meer , onderhoudskosten dubbel zoveel als een " gewone" Golf , maar dat weet je toch als je zo'n wagen koopt .
Als je echt goedkoop wil rijden , zowel qua verbruik als onderhoudskosten , dan koop je toch een simpele goedkope wagen , van eender welk aziatisch merk??

Duitse wagens hebben natuurlijk een bepaalde uitstraling , maar meestal peperdure opties , ik denk dan vooral aan Audi - BMW.....  , en het is ook al meerdere malen in menig autoblad verschenen dat deze wagens veel geld blijven kosten , ook na hun aankoop.

doomslu

Ik begrijp wel jouw redenering Erwin, maar ik hou ook van auto's... echter helemaal niet van een Golf. Dat is een kwestie van smaak hé.  ;)
En ik ben bovendien best tevreden met mijn 170 Pk en 5,3 liter diesel verbruik.  :)

Onderhoudskosten neem ik er inderdaad zonder morren bij.
(Maar ik lees wel met open mond het verhaal van een klein onderhoud voor 110 €.)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Metpetergaathetbeter


eve

Citaat van: doomslu op 28 juni 2014, 15:25:27 PM
(Maar ik lees wel met open mond het verhaal van een klein onderhoud voor 110 €.)

Dat is enkel voor het afstoffen van de pinkers...

Erik  :(