Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Uw nieuwe niet trein-gerelateerde aanwinsten

Gestart door OlivierV, 31 maart 2013, 22:34:57 PM

conducteur

gij gaat dat wel sponsoren zeker, samen met die festool zaagmachine  :D
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

eric

Jammer, maar als ik dat doe dan gooit mijn baas mij met mijn kliks en klaks buiten denk  ;)

conducteur

Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

bellejt

had ook aan een Dewalt gedacht maar dan zit ik voor hetzelfde al snel aan 400 euro's.En zo professioneel veel wordt dat toch niet gebruikt.Voor zwaarder werk heb ik een Hilti TE-5.

Rangeerduivel

Citaat van: bellejt op 30 mei 2014, 15:09:29 PM
had ook aan een Dewalt gedacht maar dan zit ik voor hetzelfde al snel aan 400 euro's.En zo professioneel veel wordt dat toch niet gebruikt.Voor zwaarder werk heb ik een Hilti TE-5.

Ba ja Johny,
stel je kontent,het is toch al dezelfde kleur!!! :D :D

;)

TBCédric

Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

ceuleer

Vandaag heb ik de carburators van mijne moto terug mogen gaan halen, ze zijn gekuist met een ultrasoon toestel.
Nu zou de Yam terug goed moeten rijden. Deze namiddag een proefritje maken, ik zie er naar uit, het eerste ritje van het jaar.  :)





Grz,
Gunter

dani

Mooie custom.  Is die op basis van een LT gebouwd met achterophanging van FZR of XJ  en wielen van de R serie ?   
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

ceuleer

Hé  dani,

het is een Yamaha XS 650 Heritage Special geweest, bouwjaar 1980.
In 1996-97 heb ik alles eens gedemonteerd, de kader verbouwd, onderdelen van een FZR 1000 gekocht van een sloopmotor, en beginnen (ver)bouwen.
Dus dat van de FZR onderdelen, dat had je goed opgemerkt. ;)
De XS 650 is een parallelle 2 cylinder, zoals de Triumph Bonville en de Norton Commando, eigenlijk het Japanse antwoord op de Engelse populaire Bikes van de Seventies.
De testrit van deze namiddag in de buurt is goed verlopen, dus wanneer het de volgende weken goed weer is, dan rij ik ermee naar't werk wanneer ik met de late sta.
dat is plezanter dan in de file te staan.  8)

grz,
Gunter

dani

Hell Yeah   ! 
My Bike, My Freedom !     Ik heb zelf 'n Fazer 6-S  staan  voor "korte ritjes" zoals eens naar 't werk of een uitstapje, daarom dacht ik een aantal dingen te herkennen.

Maar inderdaad de  LT was een V45° twin, en geen  parallel... niet diep genoeg gegraven.

Veel plezier met je  fraaie custom ,  man.    Geniet er van, het is een pracht machine.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Metpetergaathetbeter

#205
dat verbouwen kan dat zomaar ?  Kunnen dan kan altijd maar geeft dat geen problemen met het gelijkvormigheidsattest,verzekering bij ongeval (heeft een moto dat ? - Lang geleden dat ik er één had ! Twee eigenlijk een Suzuki 250(2cil) en 380 GT (3cil,2 takt ), die laatste was nog een fraai machientje want menig motorijder van een grotere(moto  met....hoewel?)cilinderinhoud zouden hem gewild hebben als tweede moto voor de fun)
Groeten Peter ;)

ceuleer

Bedankt voor compliment Dani, en ik heb deze namiddag zeker genoten.  :)

't Is een oldtimer hé Peter. Hij is ondertussen 34 jaar oud.
Zolang er geen controle is voor moto's, heb je wat meer vrijheid, met auto's moet je oppassen wat je verbouwd, wanneer je extreem wil gaan in auto's verbouwen, dan moet je al papieren hebben van voor een bepaald bouwjaar, ik weet niet wanneer, maar het zal wel ergens in de jaren 60 of 70 zijn.
Dus als de auto te jong is, dan moet je oudere papieren proberen te kopen en de nummer in het chassis kloppen.
Maar met moto's dus geen probleem wanneer je gaat verbouwen. En met die race spullen op mijne moto is hij zelfs veiliger geworden dan dat hij standaard was, de remmen van eind 70, begin 80, die waren niet veel soeps.

grz,
Gunter

dani

inderdaad bij motoren zijn ze minder streng, zeker als het een oldtimer betreft.

Maar.... als je een ongeval hebt en er is discussie met de verzekering, dan durven die wel eens moeilijk doen .   Wettelijk "mogen" ze niet, maar ze proberen het toch.

In 1996 was ik betrokken in een vrij zwaar ongeval met mijn  CX-500 chopper.  Die was verbouwd met gekanteld b alhoofd, verlengde voorvork, aangepast Drag pipe harley uitlaten,  forward controls en nog wat andere optische en technische dingen.   Toen  was het vrij duidelijk wie in fout was bij het ongeval, maar nadien verwittigde mijn verzekeraar me wel dat het kantje boordje was, en als er discussie was geweest,  ik misschien had verloren door de verbouwingen.   Ook al was hij veilig.


Dus ja, we zijn een beetje overgeleverd aan de willekeur van onze verzekeraar met de moto.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Bolje

Deze morgen met de post geleverd  :)
Voor als ik een hand te kort heb:


Nog mooi verpakt

In testomgeving
Vele groeten,
Ronald

Kautenbach

niet gebruiken bij wel trein gerelateerde werkzaamheden he 8) 8)

(anders staat ie in t verkeerde topic, hahaha)

wel mooi ding