Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Uw nieuwe niet trein-gerelateerde aanwinsten

Gestart door OlivierV, 31 maart 2013, 22:34:57 PM

Huugooke


Jurgen

Ik rij er al een tijdje mee rond, maar ik heb een nieuwe fiets! Allé, nieuw... Hij heeft bijna 20 jaar in de garage gestaan omdat ik al een fiets had.

Maar de oude fiets heeft het nu dus begeven en de nieuwe kan in gebruik genomen worden.


Voor zij die niet goed volgen, ik had ooit eens een fiets. Toen ging ik een boekentas kopen en won een nieuwe fiets en verkocht dus mijn oude fiets. De gewonnen fiets was niet zo'n goede fiets, een zogenaamde "city bike", veel te dikke banden voor mij dus ik heb toen een nieuwe gekocht. Nadien heb ik die gewonnen fiets verkocht op de rommelmarkt, ikke blij want eindelijk van die slechte fiets vanaf en mijn ouders ook blij want eindelijk weer wat extra plaats in de garage. Ga ik een maand later naar de jaarlijkse handelsbeurs in Leuven, vul een tombolaticketje in en 's avonds krijg ik telefoon dat ik een nieuwe fiets gewonnen heb! De extra vrije plaats in de garage werd dus opnieuw ingenomen door een andere fiets.  :D
Mijn gekochte fiets was amper een paar maand oud, dus die tweede gewonnen fiets heeft dan maar 20 jaar in onze garage gestaan. Na gemakkelijk honderden of duizenden kilometers met de gekochte fiets zijn nu de tandwielen versleten en herstellen kost naar het schijnt tegenwoordig bijna evenveel als een nieuwe fiets (vooral door de werkuren  >:(). Vandaar dus dat ik de tweede gewonnen fiets na 20 jaar van stal haal en de oude gaat nu weg.

Het is een klein emotioneel afscheid van iets waar ik toch wel heel België mee doorkruist heb en zelfs een deel van Duitsland, Nederland en Luxemburg. Ik heb er alle fietsroutes mee gedaan die je op mijn website kan volgen, maar ook vele andere kilometers naast bewegwijzerde fietspaden en spoorwegroutes. Ik troost me dus met het feit dat hij zijn rust verdient heeft.
Hopelijk gaat de nieuwe fiets ook nog eens 20 jaar mee.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

OlivierV

Jurgen, kan je die tandwieltjes zelf niet vervangen?
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

conducteur

Ik denk niet dat je voor een casette vervangen een nieuwe fiets moet 'kopen'/vervangen?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

dani

Citaat van: Huugooke op 20 juli 2013, 12:52:43 PM
Een Raspberry Pi !
Voor de kenners!
Die ligt hier al enkele maanden weer in zijn doosje....   werkt prima, maar voorlopig heb ik er geen echte "toepassing" voor, tenzij wat surfen en prutsen op de HD TV in de living met een wireless klaviertje op schoot in de zetel.    Misschien ooit, als ik eens tijd heb om de SDK onder de knie te krijgen en zelf software te ontwikkelen.
Wel handig om  in een klein doosje te monteren met een 5V voedinkje en mee te nemen op reis.  Als er een tv in de hotelkamer is (met HDMI) en een internet aansluiting... heb je geen laptop of tablet meer nodig.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Jurgen

Citaat van: OlivierV op 21 juli 2013, 23:29:39 PM
Jurgen, kan je die tandwieltjes zelf niet vervangen?


Waarschijnlijk wel, daarom verkoop ik'm binnenkort gewoon op de rommelmarkt met die melding. Zelf ben ik niet die handige harry die zijn fiets zomaar even uit elkaar kan halen om de tandwielen te vervangen en die tweede fiets staat hier anders toch maar stof te vergaren. Het enige nadeel is dat de nieuwe fiets een pak zwaarder is.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

dani

afscheid van een vriend.... en welkom nieuwe vriend ...

Mijn CBR600F van 1994 mag de deur uit...   Amper een jaartje mee gereden, maar het was niet helemaal mijn "ding".
Deze  Fazer6 met 98 PK komt in de plaats. 
Niet trein gerelateerd, maar ik wou toch eens "stoefen",  nah ....

Het is een" gelijkaardige" machine, maar dan eerder een "naked street bike" dan een echte "racer".   Zit iets comfortabeler en is jonger,...  Ik had geen zin om aan de CBR (19 jaar oud nu) nog veel grote kosten te doen, zoals groot onderhoud, kleppen afstellen, nieuwe banden voor en achter, filters vervangen, en nieuwe distributieketting... 

Out goes the old...


In comes the "new".   10 jaar jonger dan de CBR

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Stieven76

ola Pola, dat ziet er een leuk machientje uit Dani!  ;D

Mijn droom is om ooit met een Ducati Monster te kunnen rijden, maar dan zou ik ooit wel eens mijn rijbewijs voor de moto moeten  halen. Het feit dat mijn madam daar ni echt een voorstander van is helpt natuurlijk niet  :)

Nu ja, voor de rest mag ik absoluut niet klagen dus dat doe ik dan ook niet  ;D

Jurgen

Schoon machientje maar geef mij maar een ongemotoriseerde tweewieler. Dat is veel sportiever en je kan rustig om je heen kijken om van het landschap te genieten.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

OlivierV

Een stel Vans, aanbieding in de Makro voor 54 euro's, zo lekker sletskes voor in de zomer mee rond te tsjeezen.

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

dani

@Stieven: ik ben ' m zojuist gaan ophalen en hij rijdt zalig.   Aangenamer dan de CBR, maar ja, het ie een streetbike, geen racer.    Er stond ook een Duc Monster op mijn lijstje van kandidaten, maar die was iets te duur momenteel.

@Jurgen: ook met de moto kan je genieten van de omgeving.  Veel mensen hebben nog steeds de opvatting dat alle motorrijders snelheidsmaniakken zijn.;; niet, dus
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Jurgen

Oh, maar ik bedoel helemaal niet dat motorrijders snelheidsmaniakken zijn hoor. Ze zijn er inderdaad, maar die heb je bij alle voertuigen.

Ik bedoel eigenlijk eerder dat je als motorrijder toch meer oog moet hebben voor andere motorvoertuigen rondom je waardoor het landschap soms een beetje vergeten wordt. Als fietser heb je meestal speciale wegen die je naar de mooiste plekjes leiden en kan je al sneller even de kant in springen om te genieten. Een motor moet je altijd reglementair parkeren, dat heb je minder met een fiets.


Maar het is zoals je zegt, snelheidsmaniakken zorgen ervoor dat iedereen een slechte naam krijgt, dat is hetzelfde bij fietsers. Er zijn er bij die je gewoon van de baan fietsen en nog nooit van een bel gehoord hebben.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

conducteur

Nog zo'n zware wegtoerist ;)  Een vriend van me rijd ook bijna enkel met moto's rond (ktm en Husqvarna)
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

oetbeem

Amerikaans nummerbord gekocht :)
Zal zo proberen een foto ervan online te zetten

banner by oetbeem, on Flickr

Huugooke

Zeg Dani, staat dien Honda aan uw voorgevel? Indien  zo, moet ge toch eens iets doen aan die vensterbank, want die staat wat bol (of hol, 'tis hoe ge't beziet) ;D