Uw nieuwe niet trein-gerelateerde aanwinsten

Gestart door OlivierV, 31 maart 2013, 22:34:57 PM

Koen

Tja, goede instrumenten zijn duur (ik kan er van meespreken). Ik ben momenteel aan het sparen voor een barok bas-fluit en daar kan je heel wat locs voor kopen  ::).
Jullie kunnen misschien de MSM stand bemannen en de nodige muziek brengen?  :).
Ik ga mij er niet aan wagen want dan is er geen volk meer op de expo  ;D. (Niet iedereen houdt van Renaissance of barok muziek).

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Ludwigdc

Voor diegene die een Gibson bezitten zal het misschien door het faillissement van het bedrijf wel meer waarde krijgen. Dus koesteren die Gibsons. Alhoewel ik van harte hoop dat Gibson ergens een heropstart krijgt. :-\

Mijn eerste gitaar was een Les Paul model maar van een namaakmerk Hondo. Later kocht ik een Gibson Nighthawk. Een les Paul ging ik ooit nog kopen maar daar ik stukken beter op keys ben, vooral dan op Hammond en daardoor vooral keyboards kocht, is dat er nooit van gekomen. Ik ben een goeie ritme gitarist maar verwacht geen spetterende solo's op gitaar van mij.

Momenteel heb ik vijf  keyboards. Roland half meubel piano, Roland RS05, Roland FA06, Hammond XB1 en mijn favoriet Hammond SK2 die een digitale kopie is van de legendarische Hammond B3 ( denk aan Led Zeppelin, Deep Purple, Uriah Heep, Rainbouw enz).

Mijn muziekstijl dat ik graag speel ligt vooral in de Blues – Rock tot Classic hard Rock. Als er maar een rok aanhangt. ;D
Aktief ben ik momenteel bij de  Classic hard Rock band LOUDFIRE. 8)

Ludwig keys by Ludwig Lauwaert, on Flickr

Grts,
2rail digitaal, 3Dprint, Etsen, Eigen baansturing, nmbs, III & IV

https://www.instagram.com/zoldertreintjes/
http://www.loudfire.be

dani

een niet trein gerelateerde aanwinst....  hoewel ze gedurende de eerstkomende 48 maanden  toch een beetje een domper op de aankoop van treinen zal zetten !!!!

Het autootje van de dochter  ("mijn"  Peugeotje 106) heeft het vandaag laten af weten.  Vlak in de examen periode natuurlijk....
Ach ja het ding was 18 jaar oud en ze heeft er mee leren rijden, examen mee afgelegd en  er al dik 5000 km mee gereden.   Het mag nu rusten :)


Ik heb me dus vandaag "noodgedwongen" een nieuwe auto moeten aanschaffen onder het motto  "Geen gedoe meer met occasies.   "


Direkt een nieuwe besteld  (stockwagen, volgende week te leveren):

https://l.facebook.com/l.php?u=https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3D1LgPPSeS7u0&h=ATM8pU2afi4Aw9BZVWav7RJsPNrHHOqa6ihCYKWJej9jxmiMCqOhsaF7cIussSGcgvQNkp7RLf1YsU0h0aSjU1zdlSeU78XNncXZMx8_VdtS684d


In de hoge uitrustings versie   "Laureate"  krijg je vrij veel auto voor relatief weinig geld...   Nou ja,  weinig....   10.000€  zijn toch wel enkele treintjes
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Rangeerduivel

Heb zo'n Duster gehad, ook een Laureate.
Kostte bijna het dubbele en is dus niet "zo goedkoop" meer.
Mechanisch goede dingen, Renault mechaniek.

en mag ik eerlijk zijn?
Niet te dikwijls stofzuigen want er gaat telkens een beetje haar uit de tapijten mee de stofzuiger in en na een tijdje geen tapijten meer....maar ja...voor die prijs hé... :-\

;)

dani

ja Rudy... dan leggen we er nieuwe tapijtjes in hee .

Het verschil in prijs viel mee omdat het een stock wagen is.   Zeker NIET het dubbele, eerder  zo'n  20-25% extra
En het moet op studenten budgetje hee, mijn dochter werkt nog niet en ik heb geen onuitpûttelijke geldreserver :( :( :(
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Rangeerduivel

Ik bedoelde er niks verkeerd mee hé Dani,
enkel wat ik er van ondervonden heb,niet meer, niet minder.
Al bij al een mooi wagentje, en kwaliteit/prijsverhouding zit wel snor.
Mijn Duster 1600cdi 2x4 Laureate kostte in februari 2012 exact 18.250€
En bij ander merken doen ze voor die prijs hun deur nog niet open in het suv-gamma!

;)

Metpetergaathetbeter

amai dani die dochter van jou heeft chance met zo ne papa ! :)

dani

Citaat van: Rangeerduivel op 30 mei 2018, 15:01:14 PM
Ik bedoelde er niks verkeerd mee hé Dani,

Ik heb ook niks verkeerd opgenomen hoor Rudy...    zo lang zijn mijn tenen heus niet :) :) :)

Je hebt gelijk, wat die matten betreft,  het vrschil in prijs vind je terug in de kwaliteit.
Ook het interiueur is plastiekerig, en harder dan bij bvb een Audi of BMW of zo.  Maar ja,  je krijgt waar je voor betaalt.   Daar zijn we het roerend over eens :)

Even goei vrienden hoor !!!
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

dani

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 30 mei 2018, 15:05:51 PM
amai dani die dochter van jou heeft chance met zo ne papa ! :)
Gelukkig heb ik er maar 1   :)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

PietB

Ja je dochter boft maar met jullie Dani.

dani

Ach ja, ...   zelf heb ik alles wat mijn hartje begeert, heb het voorlopig nog vrij "comfortabel" wat financiële armslag betreft, en geld op hoopjes leggen brengt niks op.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

PietB

Prima hoor, het was geen verwijt of cynisme.
Wij helpen onze kids ook als dat nodig is.  ;)

dani

daarom zijn we ook ouders, hee Piet.    Voor je kind(eren) doe je alles ...
(en ik had dat heus niet als cynisme opgepakt hoor)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

erik de noorman

Mechanisch goede dingen, Renault mechaniek.

Alleen maar slechte ervaring mee gehad zal voor mij nooit meer een nieuwe aanwinst worden.

Erik.

Rangeerduivel

Citaat van: erik de noorman op 31 mei 2018, 10:15:40 AM
Mechanisch goede dingen, Renault mechaniek.

Alleen maar slechte ervaring mee gehad zal voor mij nooit meer een nieuwe aanwinst worden.

Erik.

Daar wou ik nog effe op inpikken;
Wij weten tegenwoordig niet meer wat wij kopen,
bvb;
De 1600 cdi motor die in de Dacia Duster zit, is de motor uit de Renault Mègane, maar diezelfde motor wordt ook gebruikt in bvb de Nissan Quashqai en ja, ook in de Mercedes A classe (waarvan de benzine versie dan wel een echte Mercedes is)
De Mègane motor wordt mogelijk ook nog in ander wagens gebruikt waar ik geen weet van heb.... :-\
Een andere/respectievelijke naam op het luchtfilterdeksel en je weet het niet meer!

;)