Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Eigen ombouw van een Del-Prado & Fleischmann 7161 naar een NMBS type 12

Gestart door Frietje, 31 maart 2013, 17:39:57 PM

Frietje

Ik heb dus vandaag de Omgebouwde type 12 verder afgewerkt in detail, zelfs meer dan de MTE model,  ;D
Het volgende heb ik toegevoegd:

- Achteraan de tender volledig herbewerkt zoals op de foto van MTE;
- Toevoeging van reveten-look;
- laagje verf;
- plastiek raampjes in de cabine;
- trap middenin;
- zijkant van de wielen zwart gemaakt;
- leuning midden en achteraan koolwagon.

Zie de laatste 6 nieuwe foto's op men Facebook:
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.104472299749658.1073741826.100005606645491&type=1&l=fd97110b74

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Metpetergaathetbeter

ziet er op z'n minst  495Euro uit, nee alle gekheid op een stokje ziet er heel goed uit enkel vind ik die stoomfluiten(4koperkl.buisjes) nogal groot uitgevoerd als ik op foto en Ho-model kijk, maar dat is misschien iets persoonlijk ! ::)

Groeten Peter ;)

Hervé

Ziet er proper afgewerkt uit!  :P  Alleen die tender...daar is toch nog wat werk aan denk ik?
Voor de rest chapeau hoor!

GroeteN,
Hervé

Frietje

Nogmaals dank,
Ja nu dat je het zegt, vind ik die fluitjes ook wel wat groot,
deze zijn gemaakt met geverfd ijzerdraadje, ik kan ze nog altijd wat korter maken.  :)
Op de tender zijn er inderdaad ook wat details te kort, ik zal ook proberen héél kleine letters af te drukken en op te kleven,  :D

Hervé

Citaat van: Frietje op 04 april 2013, 19:11:08 PM
Nogmaals dank,
Ja nu dat je het zegt, vind ik die fluitjes ook wel wat groot,
deze zijn gemaakt met geverfd ijzerdraadje, ik kan ze nog altijd wat korter maken.  :)
Op de tender zijn er inderdaad ook wat details te kort, ik zal ook proberen héél kleine letters af te drukken en op te kleven,  :D

Veel plezier  :P

GroeteN,
Hervé