Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Hoera (MSM33)

Gestart door Peter, 09 december 2004, 15:50:48 PM

Peter

Hoera, vanmorgen zat het nummer 33 in de bus. Weer leesgenot voor enkele dagen en weken.Ik heb altijd de gewoonte van na een paar dagen nog eens van voor af aan te beginnen, maar dan veel aandachtiger. Ook al heb ik HO, wil dat niet zeggen dat artikels over ander schalen me niet interesseren. Veel dingen zijn universeel toepasbaar. Wat nummer 33 betreft: Terug van weggeweest, de prachtige baan van Walter Moers.Hier zou men een heel lang artikel aan kunnen wijden. Met een ding ben ik het persoonljk niet eens, en dat is de kritiek op de 59 van M?rklin. Ja ik weet, de handgreep, de buffers, de ronding. Voor mij is het in elk geval een 59 die gezien mag worden. Volgens mijn foto's van vroeger is hij het helemaal en dat is wat belangrijk is voor mij. Ik heb het hier op het forum nog al eens gezegd: GEEN ENKEL model is perfekt. Althans ik zou niet weten welk.
Peter :I
Met vriendelijke groeten
Peter

tonycabus

Het model kwam naar het schijnt wat laat op de redaktie, zodat er geen tijd meer was voor een ?chte "railtest".
Rijdt dat ding trouwens?

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

rgp

Dag,

ja, het rijdt, maar analoog zijn er wat problemen, met 2 loks zijn er wat problemen en de decoder schijnt (zie andere mail) ook niet alles te ondersteunen.  Die laatste ins een nieuwe zet om zich op een eiland te zetten door alleen MOTOROLA te ondersteunen.

Roland

svvander

Hallo,

Idd, de nieuwe modelspoormagazine mag er zijn! Niks op aan te merken. En ook dit nog: Nico, bedankt om al de voorgaande nummers eens op lijn te zetten met de verschillende onderwerpen vermeld! Dit was ??n van mijn eerste vragen hier op het forum.

Tot ziens (of lees),
Sven
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

locomotion

Inderdaad, kanp nummer. Jammer dat er geen degelijke railtest is geweest van de 59, want daar blijken hier in het forum wel wat vragen over te bestaan. Maar wat niet is, kan nog komen.
Ik vind het artikel over het eenvoudig huisje van Kibri van Jean Luc Hamers een pracht van een artikel. Ook het artikel over de citro?n van Guy Holbrecht is fantastisch. Nostalgisch.

locomotion

guy holbrecht

Locomotion,

Over nostalgie gesproken. Ik vond het al jaren jammer dat ik mijn modelbaan moest be-voertuigen (nieuw woord naar analogie met be-volken en be-mannen)enkel met vrachtwagens en bestelwagens van Duitse oorsprong, en dat terwijl hier ongetwijfeld een grote Engelse en Franse invloed merkbaar was tijdens de jaren vijtig tot zeventig van vorige eeuw. Daarom dus het archief van de NMBS ingedoken. Het Citro?n-bestelwagentje is het eerste product van dit opzoekwerk. Er waren wel nog prachtige foto's van andere merken, o.a. enkele mooie Belgische vrachtwagens (F.N., Bovy ...). Deze in model bouwen lijkt mij een heel grote uitdaging omdat er van deze merken vrijwel niets terug te vinden is, zowel in grootbedrijf als in model. Alhoewel, waarom eens niet proberen.
En ondertussen zijn we weer bezig aan een ander project, alweer NMBS-colli. Wat dat wordt, lees je wellicht in ??n van de volgende nummers.
Groeten,
Guy

svvander

Klopt volledig, in die jaren reden er hier in Belgi? prachtige FN, Bouvy, Minerva (jaja, ook een van de grotere merken) rond. Maar zeker ook Renaultjes, heel veel zelf (4CV). Maar wat er mij op veel banen ontbreekt en dit zeker in die periode: Moto's! Auto's waren toen in opkomst, maar moto's waren supperpopulair. Nu het is niet evident om die in model te vinden. Maar misschien is zelf proberen in??n te knutselen?

Sven
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

karthuizer

Heb nummer 33 alweer bijna helemaal uitgelezen, zoals gewoonlijk weer een goed gevuld nummer.
Klein opmerkingetje. Ik denk dat er in het marktoverzicht van de startsets een klein foutje geslopen is, volgende zin komt letterlijk uit MSM: De Belgische startset van Roco moet dus echt gezien worden als een instapset voor mensen die met wisselstroom en digitaal willen rijden ...

En ik die dacht dat Roco gelijkstroom was [8D]

..:: the future belongs to those who believe in the beauty of their dreams ::..

tonycabus

Goed gezien, Bruno!
Gann we ze eens op de vingers tikken?
Of bedekken we dat met de mantel der liefde onder het motto "missen is en blijft... menselijk", zoals Tom "Hapag Lloyd" het stelde elders op dit forum?

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

karthuizer

citaat:
Geplaatst door tonycabus

Goed gezien, Bruno!
Gann we ze eens op de vingers tikken?
Of bedekken we dat met de mantel der liefde onder het motto "missen is en blijft... menselijk", zoals Tom "Hapag Lloyd" het stelde elders op dit forum?

Tony





Ik heb er geen last van, maar mensen die het verschil niet zo goed kennen zouden mss in de war kunnen geraken.

..:: the future belongs to those who believe in the beauty of their dreams ::..

jean-luc

Thx Locomotion, een schouderklopje moet niet, maar doet altijd plezier.

Beste wensen voor 2005 aan iedereen trouwens.

Jean-Luc