Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Nieuwigheden

Gestart door Peter, 28 maart 2013, 11:51:02 AM

Peter

Als ik zo het lijstje bekijk van al wat er aan Belgische modellen gaat uitkomen, dan hoop ik alleen dat er niet iedere maand een model op de markt komt (Van Biervliet, ESU, Olaerts, LSM, Piko...)
maar dat het wat meer gespreid wordt, want anders wordt de hobby voor velen onbetaalbaar, of....je moet een (moeilijke) keuze maken of hopen dat die 'beperkte' reeksen later nog eens op de markt komen.
Met vriendelijke groeten
Peter

OlivierV

Ik ken dat gevoel maar al te goed hoor, der komt zoveel moois uit, mijn studenpot trekt nog niet eens een nieuwe loc. Komt er nog eens bovenop vorige week mijn skateboard in 2, dus kon ik om een nieuwe, weer €70 lichter.

Hopen dat de stocks groot genoeg zijn of dat het achteraf in goede staat ergens tweedehands wordt aangeboden.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Decapod

Gewoon minder verzamelen en meer bouwen. Je beperken tot een bepaalde periode helpt ook!
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

philippe_007

Tja, was het zo simpel Thomas....

Paulogic

Veranderen van schaal...  ;D Veel minder keuze, langer sparen en dan heb je nog niets  ;D ;D ;D ;D ;D

Ik spreek hier voor mezelf hoor... de V60 van Lenz daar spaar ik voor... om een 80 reeks van te maken.
mvg,
Paul(ogic)

Kees-Jan

Of nog langer sparen  ;).

Mvg

Kees-Jan

Jurgen

Ach, dat alles tegelijk beschikbaar is ben ik ondertussen al gewoon. Meestal zijn de modellen die ik bestel ergens net na de zomer beschikbaar en dan meestal héél kort op elkaar.
Daarom dat ik in het begin van het jaar een bepaald budget voorzie en daar meteen alles aftrek wat ik in bestelling heb staan. Is er dan nog een budget over, dan kan ik nog enkele dingen extra kopen. Op die manier hou ik mezelf in toom en blijven mijn uitgaven binnen de perken.

Komt er toch nog iets uitzonderlijk, dat ik echt wel wil hebben, dan zal ik dat toch nog kopen. Maar, dat gaat dan ook meteen van het budget van volgend jaar af. Omgekeerd kan ook uiteraard, als het budget niet opgesoupeerd is, dan wordt dat meegenomen naar volgend jaar.
Het is een vorm van zelfdiscipline en dat heb je soms nodig.  :D
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.