RINGLOKLOODS

Gestart door pabe, 17 januari 2006, 23:01:03 PM

pabe

Beste vrienden,
ik ga hoe dan ook dit jaar 'tijd maken' om aan mijn echte baan te beginnen (tot hiertoe had ik enkel een dubbele ovaal om test te rijden).
Voor praktische redenen wil ik de baan opbouwen uit modules/segmenten, en hier wringt het schoentje: mijn eerste gedeelte zou een vrij groot stoom-BW moeten worden (nog steeds mijn jongensdroom), met een ringlokloods (Vollmer, 2x6) en Fleischmann draaischijf. Maar...  de modules/segmenten zouden maximaal 95 cm breed mogen zijn (lengte zou kunnen tot 180 cm), voor praktische redenen omdat ik deze zeker nog zal vervoeren in de toekomst.
Een ringlokloods van 6 plus draaischijf zou juist op die 95 cm passen, maar heeft er iemand een idee hoe ik dit moet aanleggen om er een van 12 te kunnen plaatsen op segmenten van max. 95 cm ??  (De draaischijf doorzagen is geen optie, die was al duur genoeg! :D)  
Alle suggesties welkom !!:I
Paul, herstarter na heeel veeel jaar :p

Havoc

Waarom niet de draaischijf op 1 module en de loods op de andere? Je zaagt dan de sporen door tussen de draaischijf en de loods, maar loodrecht op de sporen! Dus die 2 modules passen in elkaar als een puzzel met een cirkelsegment.

Met vakantie voor onbepaalde duur.

pabe


Een ringlokloods van 6 plus draaischijf zou juist op die 95 cm passen, maar heeft er iemand een idee hoe ik dit moet aanleggen om er een van 12 te kunnen plaatsen op segmenten van max. 95 cm ??  (De draaischijf doorzagen is geen optie, die was al duur genoeg! [:D])  
Alle suggesties welkom !![:I]
Paul, herstarter na heeel veeel jaar [:p]
[/quote]

He, dit lijkt mij het ei van Columbus...  ( en nu voel ik mij een beetje stom...)  Ik ga dit onder het weekend eens uitpassen op ware grootte om te zien of het haalbaar is !!  

Van harte bedankt !!!

Paul

Tom

Je moet eens het artikel in de laatste MSM lezen over sporen leggen.
daar hebben ze ook een locloods die op 2 segmenten staat.
Tom

pabe

citaat:
Geplaatst door Tom

Je moet eens het artikel in de laatste MSM lezen over sporen leggen.
daar hebben ze ook een locloods die op 2 segmenten staat.




Hi Tom, had ik al gelezen [:)] en daarnet nogeens herlezen[:D], maar ik zou de loods toch vast willen monteren op 1 segment gezien de grootte - wat Johan al begrepen had denk ik. ( of raden jullie dat af ?)
In ieder geval bedankt voor de reactie ! Tof forum met toffe leden!
Paul