Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Stoomlocomotief type 7, 15 en 16

Gestart door dieselfreak, 26 maart 2013, 22:56:46 PM

dieselfreak

Goed nieuws voor de stoomliefhebbers onder ons, want in de folder van de nieuwigheden 2013 van Treinshop Olaerts staat ook reeds een vooraankondiging voor 2014/2015 van maar liefst drie stoomlocomotieven, type 7, 15 en 16:
http://www.treinshopolaerts.be/catalog/niieuwigheden2013.pdf

De aankondiging staat helemaal onderaan. Weer iets om naar uit te kijken!
MC

loco

Dat is goed nieuws. Deze modellen werden reeds in 2012 genoemd in Genk. Maar intussen was het wat stil geworden rond deze aankondigingen.

janjozef

dat is zeker goed nieuws, maar niets op de site van Olaerts zelf, zal hem in blankenberge eens aan zijn oren trekken.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

dieselfreak

Citaat van: janjozef op 27 maart 2013, 13:03:00 PM
dat is zeker goed nieuws, maar niets op de site van Olaerts zelf, zal hem in blankenberge eens aan zijn oren trekken.

Jan

Jan, je moet klikken op "Nieuwigheden 2013", onder het bericht over de beurs in Blankenberge en dan helemaal tot beneden scrollen. Veel nieuws valt er nog niet te rapen want het zal maar iets zijn voor 2014 of later.
MC

philippe_007

we zullen al maar beginnen sparen  ;)

Decapod

Hopelijk niet allemaal tegelijk. Ik zou me ook nog ergens een 53 moeten kunnen aanschaffen. Wordt toch een kostelijke bedoening. Ben dan wel geen verzamelaar, maar voor de locs van Guido maak ik heel graag een uitzondering!
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

T03

In Messing of metaal ?
De prijs scheelt heel wat.
Type 16 zegt me wel wat.

SpGr
Marc
"I have a train riding in my brain"

Peter

Liefst een type 7 en dan nog als stelplaats Berchem (Antwerpen) en dan in de prijsklasse van de typen 12, 53 en 29
Met vriendelijke groeten
Peter

dieselfreak

Citaat van: T03 op 28 maart 2013, 13:11:28 PM
In Messing of metaal ?
De prijs scheelt heel wat.
Type 16 zegt me wel wat.

SpGr
Marc

Ik heb ooit eens gehoord (van wie weet ik niet meer) dat het type 7 een messing model zou worden en het type 16 een metalen loc. Maar ik denk dat we gewoon moeten afwachten wat het uiteindelijk gaat worden, we hebben nog zeeën van tijd om te sparen.
MC

Decapod

Laatste keer dat ik met Guido sprak was hij er zelf nog niet uit.
Van mij mogen ze allebei in metaal. Messing is nogal kostelijk en bouw ik liever zelf. Nu ja, ... een type 36 staat nog altijd héél hoog op mijn verlanglijstje.
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

dieselfreak

Voor mij mogen ze ook allebei van metaal zijn, het verschil met messing is niet zo groot, behalve de prijs.
MC

loco

Ik denk dat Guido eerst een nieuwe fabrikant moet vinden die zijn modellen kan maken zoals het hoort. Zijn fabriek waarmee hij samenwerkte in Korea is Failliet En dat was juist de fabriek die zijn modellen in messing maakte. Er zullen er nog wel zijn die het kunnen, zeker weten, maar je moet eerst nog tot een overeenkomst kunnen komen. Dus ik heb meer hoop op de 15 en 16 in metaal.