prototype Bahnhof Mährenheim

Gestart door Dirky, 24 maart 2013, 17:27:16 PM

Dirky

Al een paar keren in fragmenten op het forum gepasseerd maar nu toch (eindelijk) bijna klaar:



schouw moet er nog op een een nieuwe rechte antenne....


Peter

Dirk,
Lijkt zo'n beetje op het vele jaren geleden uitgebrachte station Neustadt van Faller (H0) (eerst in blijk, later in plastiek)

Het is in elk geval weer een pracht gebouw dat je weer uit je mouw tovert.
Met vriendelijke groeten
Peter

Dirky

bedankt...

Ik denk dat je Bahnhof "Schönblick" bedoeld Peter. Dat diende inderdaad als inspiratiebron ...




conducteur

Waarom specifiek dat station? Is het iets dat je zelf verzonnen hebt? 'Mährenheim' vind ik niet terug op tante Google.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Peter

Je hebt gelijk Dirk, het was inderdaad Schönblick
Met vriendelijke groeten
Peter

Dirky

Een Duitse klant vroeg me of ik een station kon bouwen dat leek op dat van "Schönblick". Daarop werd eerst dit prototype in gang gezet en na correctie van de "onvolmaaktheden" werd het model voor de klant gebouwd. Dit prototype is hier blijven rondslingeren...

Om het station op mijn productenlijst te zetten moest ik het kind een naam geven en het is Mährenheim geworden... Fictief station > fictieve naam...

Havoc

Vind het mooi zo, met die discrete verwering. Het enige wat nog ontbreekt zijn wat stickers op de ruiten van de deuren en een uithangbord met dienstregeling.

Ik vraag me enkel af op wat voor een baan dit terecht komt. Spoor 1, en dan zo'n station vraagt toch zeker 4 perronsporen van pakweg 250 meter...als ik goed kan rekenen is dat 5.5 meter perron in model. Doe daar dan nog een lap bij voor de wisselstraat langs elke kant en voor je het weet zit je aan 10 meter baan.

Is dit voor buiten?
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Dirky

Komt op een set van modules met idd 4 sporen en een totale lengte van 9m...

evan

Citaat van: Havoc op 24 maart 2013, 19:15:33 PM
Vind het mooi zo, met die discrete verwering. Het enige wat nog ontbreekt zijn wat stickers op de ruiten van de deuren en een uithangbord met dienstregeling.

Ik vraag me enkel af op wat voor een baan dit terecht komt. Spoor 1, en dan zo'n station vraagt toch zeker 4 perronsporen van pakweg 250 meter...als ik goed kan rekenen is dat 5.5 meter perron in model. Doe daar dan nog een lap bij voor de wisselstraat langs elke kant en voor je het weet zit je aan 10 meter baan.

Is dit voor buiten?

Wel Johan dat is voor sommige 1 spoorders helemaal geen probleem.  Je zou versteld staan ;)

Dirky,

Knappe realisatie!
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Havoc

Goed geschat hé mannen... Wel, er zijn duidelijk mensen met veel meer geld, plaats en tijd dan ik.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

mini

Knap gebouw !

En wat die mensen met meer geld en plaats betreft, die zijn niet gelukkiger dan wij, allez , dat denk ik maar ;-), beter iets "klein " zelf maken dan altijd iets te kopen.
Over niet perfecte dingen kan men gemakkelijker de negatieve dingen opnoemen dan de positieve er in te zien,     spijtig

Paulogic

"Wie het kleine niet begeerd, is het grote niet weerd... maar geef mij toch maar liever een gruut peerd... " : zei mijn vader altijd...
Hiermee wilde hij zeggen : wees content met wat je hebt, maar dromen of hopen op meer is een ideale drijfkracht om het te bereiken.

T'is alleszins serieus de moeite dit project !
mvg,
Paul(ogic)

1op32

Knap gebouw, zeer realistisch ook de alu deuren met duwplaat over de volle breedte zijn zeer mooi !
Schaal 1/32 omdat ze de mooiste is

Dirky