Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

MSM 124

Gestart door argilla, 23 maart 2013, 08:55:32 AM

Herwig

Gdnvnd,
29 maart 2013,

Voor uw statistieken:  nr. 124 gisterenvoormiddag (donderdag...) i.d. Antwerpse Noorderkempen i.d. brievenbus. ( MSM 124: scheur bovenaan en binnenin ergens een kreuk, midden in een pagina, is géén ramp...)
"Bellegem"  lijkt een  "maakbaar" , dus wellicht stimulerend baantje:  kan lezers aanmoedigen om ook zoiets dergelijks proberen te bouwen ... .

Gdnvnd bis,
Herwig.

Arbeco

Heren spoorders,

Heb gisteren ook nr. 124 in de bus gehad, en het was voor mij toch wel een beetje spannend om te zien hoe het artikel van Bellegem eruit zou gaan zien... De kwaliteiten van de fotograaf kennende, was ik er niet echt bang voor hoor ;)! Ben er erg fier op dat ik mijn nieuwe werkje voor de eerste maal in MSM kan tonen, het is toch een Belgisch baantje he, die hoort als eerste beschreven te worden in een Belgisch tijdschrift... Ook de andere artikels kunnen mij wel boeien, zoals de Rymenzburger Chnollebahn en de kermis van Gerolf; zeer fraai!! Weer lekker leesvoer voor onder de Paasboom!
Houdt hem op de rails,

Groetjes Len ;)
Old diesels never die...

ronny-vdv

Hier zoals gewoonlijk, weer niks  >:(
Mvg,

ronny-vdv

argilla

viola zie mijn verlenging van ons lijfblad zonet gedaan. Hopelijk is alles in orde voor nummer 125.   :D
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Metpetergaathetbeter

zonet zelfde vraag gekregen !
Groeten Peter ;)

SuSke

mijn verlenging vorige maand gedaan, maar hier nog geen nr 124  :(
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Metpetergaathetbeter

Suske, waarschijnelijk te laat vandaar, ik moet voor de 20ste betalen !

Groeten Peter ;)

Val-Rikard

Citaat van: Arbeco op 30 maart 2013, 16:44:17 PM
Heren spoorders,

Heb gisteren ook nr. 124 in de bus gehad, en het was voor mij toch wel een beetje spannend om te zien hoe het artikel van Bellegem eruit zou gaan zien... De kwaliteiten van de fotograaf kennende, was ik er niet echt bang voor hoor ;)! Ben er erg fier op dat ik mijn nieuwe werkje voor de eerste maal in MSM kan tonen, het is toch een Belgisch baantje he, die hoort als eerste beschreven te worden in een Belgisch tijdschrift... Ook de andere artikels kunnen mij wel boeien, zoals de Rymenzburger Chnollebahn en de kermis van Gerolf; zeer fraai!! Weer lekker leesvoer voor onder de Paasboom!
Houdt hem op de rails,

Groetjes Len ;)

De sfeer is heel mooi weergegeven, proficiat met het mooie baantje en artikel. :) :)

Groet, Rik.

PeterVG

#53

De inspiratiebron voor station Bellegem blijkt langs lijn 81 Blaton - Ath in Beloeil te staan ;-)



Vergellijk deze foto maar met de cover van MSM 124.

Zoals wijn wordt MSM alleen maar beter met de jaren. Nr 124 is daar een goed voorbeeld van. Na rustig doorlezen kan ik de eerste indruk van een sterk nummer alleen maar bevestigen.
De artikelreeks van Rik Martens heeft me goesting doen krijgen om ook aan de zelfbouw van een watertoren te beginnen. Naar toekomstige artikels van Rik kijk ik verwachtingsvol uit.
Het praktijkartikel rond het leggen van rails komt voor mij net op tijd. De spoorbouwwerken aan mijn modelbaan gaan immers binnenkort van start. Zelfs mijn vriendin heeft iets bijgeleerd uit dit artikel. Zo tonen de begeleidende fotos duidelijk aan dat Sinterklaas een begenadigd modelspoorder is.
Mooi werk, MSM 124

Arbeco

Hee Peter,

Dat is wel frappant zeg, ik wilde mijn stationsgebouw een beetje "eigen gezicht" geven, zijn ze me in schaal 1:1 toch weer voor geweest....  :D
Vind het wel leuk om te zien zo, al is dit gebouw niet meer als station in gebruik, meen ik?
Leuke foto!

Groetjes Len (de schilder van Bellegem) ;)
Old diesels never die...

Kautenbach

met veel plezier gelezen, oa Bellegem , alleen ben ik wel heel benieuwd naar de vorig baan Messieux Walemons, ik heb die MSM  niet, en kon geen andere foto's op internet vinden.... hellup, hoe ziet die baan er nog maar weer uit

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Kautenbach op 10 april 2013, 21:09:32 PM
met veel plezier gelezen, oa Bellegem , alleen ben ik wel heel benieuwd naar de vorig baan Messieux Walemons, ik heb die MSM  niet, en kon geen andere foto's op internet vinden.... hellup, hoe ziet die baan er nog maar weer uit

http://cfc.servhome.org/Reportage_20070407.htm
groeten Peter ;)


Kautenbach

tuut tuut, dat is snel, en aha, dat dacht ik a ???l, die kennen we natuurlijk! mooie baan!

merci :D

Jo Heuschkiel

Hallo allemaal,
In het topic "Vuistregels.....7   Het leggen van sporen" wordt een foto getoond van verstelbare afstandhouders, die bij het parallel leggen van (flex)rail e.e.a. eenvoudiger maken.
Weet iemand hier, welk merk en waar die te verkrijgen zijn ?
Alvast bedankt !
M.vr.gr.
Jo Heuschkiel
Jo Heuschkiel
IB-II; H0 & 2-rail
TrainController Gold

doomslu

Even vragen aan de auteur van het artikel.

Dit is wat Gerard me schrijft:

De in het artikel afgebeelde parallelgeleider is van Lima,.die helaas niet meer wordt gemaakt. Vergelijkbare afstandhouders zijn onder ander verkrijgbaar bij:
Forrmann - http://www.fohrmann.com/  (Abstandshalter).
Peter post Werkzeuge - http://www.peter-post-werkzeuge.de/ (Gleisbauklammern - Abstandhalter).
Proses Model Railway Accessoires - http://proses.com/ (Adjustable Parallel Track Tool).
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *