MS-76

Gestart door Peter, 07 december 2004, 15:11:52 PM

Peter

Wat ik, en mischien ook nog vele andereneen graag zouden hebben is eens een artikel reeks over het Lima MS-76 motorstel, en de verbeteringen die we daar kunnen aanbrengen. Bv. de 1? klasse afdeling met een kap van Parsifal of Bellon. Nieuwe motorisatie en kortkoppeling en eventueel nog andere verfijningen. Een nieuw model moeten we volgens mij van geen enkel merk verwachten, ook al zouden ze het in 3 uitvoeringen kunnen brengen. (Grijs/oranje - bordeaux en VTM uitvoering) Het moeten wel niet zoveel afleveringen zij ald die van de reeks 18 (mag wel natuurlijk)
Peter :):):)
Met vriendelijke groeten
Peter

Thommy

je kunt ze ook altijd in dubbelstel laten lopen hoor...reden tot max. 3 stellen na elkaar. 2is eigenlijk al te lang op een modale baan, maar op een clubbaan [:D]

Greetz

Thommy
Greetz

Thommy

locomotion

Dat lijkt mij inderdaad zinvol. Ik heb indertijd zo'n messing onderdelen gekocht bij PB maar tot mijn grote spijt is dat ding in de prullenmand verdwenen. Die spullen van Parsifal heb ik nooit gezien. Ik weet trouwens niet of PB zijn messing plaatjes nog verkoopt omdat je dat treinstel ook niet meer kunt kopen.

Locomotion

loco

De verkrijgbaarheid van het model lijkt mij inderdaad een probleem. Niet iedereen wil of kan met ebay werken. En dan nog zal het aanbod redelijk beperkt zijn. En indien Lima of haar overnemer het initiatief zou nemen om het model terug in productie te brengen, hoeveel exemplaren zou het dan kunnen slijten op onze beperkte markt. Het blijft nog altijd een toenmalig lima model met haar problemen.

Loco

__________________________

www.de-pijl.be : met ondermeer recent nieuws uit het grootbedrijf en modelbouw

Peter

In veel "Speelgoedwinkels" is de AM75 nog te koop zowel in bordeaux als in grijs/oranje. Kijk maar eens bij winkels als Bart Smit e.d.
Voor Lima hoef je niet altijd in Modelspoor winkels te gaan. In kleinere speelgoedzaken is dit soms veel goedkoper ook.
Peter
Met vriendelijke groeten
Peter

tonycabus

Parsifal heeft nog wat kappen maar ze zijn niet zo geslaagd...
Het overschot dus. De beter gelukte zijn uitverkocht, vernam ik.

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

janjozef

Laatste keer in vilvoorde had paul bellon zijn messing aanpassingen nog liggen, bepaald goedkoop waren ze niet.
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

knibbelknabbel

Nog steeds een goed idee vind ik om een artikelreeks uit te brengen over dit stelletje!