Mallen maken en gieten

Gestart door tonycabus, 05 november 2004, 17:48:24 PM

tonycabus

Ik kreeg net telefoon uit Leuven van Jean-Pierre, secretaris van de LEUVENSE MODELTREIN CLUB.
Hij vond het prachtig wat hij daar gezien heeft maar door de drukte kwam hij er niet toe enkele vragen te stellen.
Hij was z? geboeid (het onderwerp interesseert hem enorm) dat hij niet eens heeft gezien dat er ook andere technieken werden gedemonstreerd.
Dat vind ik zeer spijtig voor Guy, Erwin, Matti en Jaques.
Ook zij toonden staaltjes van grote kunde, waarbij ik, niettegenstaande mijn zeer beperkte vrije tijd daar, heb staan kwijlen. En jullie?
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

n/a

Ik vond de drukte bij de workshops nog meevallen. Ik ben er 2 keer gepasseerd en 2 keer kon ik tot bij de tafel staan om mee te luisteren. Alleen dat rechtstaan vond ik minder. Ik begrijp uiteraard wel dat je moet een klaslokaal van een workshop kan maken. De onderwerpen waren in elk geval uitermate boeiend. Hopelijk organiseren de mensen van MSM opnieuw workshops op de volgende expo. Wel nog twee jaar wachten natuurlijk...[xx(]

janjozef

Allee ik heb ondertussen al enkele mallen gegoten en dit allemaal sinds MSM-expo, Ik heb zelfs geen enkele echte mislukking gehad al geef ik toe dat sommige mallen wat te dik zijn maar toch zijn ze bruikbaar. Ik heb nog niets speciaal gegoten, enkel vlakke stukken maar ik ben er toch maar sinds deze workshop op de expo mee begonnen.
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Gerolf

Ik heb het laatste jaar mallen leren ontdekken, en vooral recent het siliconenrubber van Vosschemie: v??l handiger dan de klassieke latex. Ik ben nu volop 'originelen' aan het maken, mogelijk ook mijn eerste niet-vlakke model. Ik ben zinnens er een artikel op mijn site aan te wijden.

Gerolf Peeters vanuit "Marche-en-Bi?res"
http://home2.scarlet.be/gerolfp/
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

janjozef

"neukasil rtv102" in potten van 1 kg voor net geen 40?, gebruik ik ook verwijdert gemakkelijk uit de corn-flakes dozen die ik gebruik voor de mallen in te gieten
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem