Who's afraid of brass? Messingkits!

Gestart door Decapod, 19 maart 2013, 12:40:50 PM

Messingkits van Belgische modellen, zegt je dat iets? In welke modellen zou je geïnteresseerd zijn (geef weer in je reactie)?

Absoluut. Ik vind het heel jammer dat er zo weinig bouwkits voorhanden zijn. Ik zit te popelen om er een paar ineen te knutselen.
7 (18.9%)
Eigenlijk wel. Ik wil best wel eens proberen wat in elkaar te steken in messing, zeker als het typisch Belgisch is.
18 (48.6%)
Het interesseert me wel, maar ik zie me er niet meteen aan beginnen: het materiaal en de verwerking schrikken me af.
10 (27%)
Eigenlijk wel, maar ik koop ze liever afgebouwd (bv. de stoomlocs van Olaerts), ook al kost het me heel wat.
1 (2.7%)
Eigenlijk niet. Er zijn toch zoveel mooie Belgische modellen op de markt. Ik neem wel vrede met een minder fijn afwerkingsniveau.
1 (2.7%)

Totaal aantal stemmen: 37

Dirky

toch nog even samenvatten:

Het ontwerp voor de type 11 is al jaren klaar en tijd voor een ander project is er nu niet. Dus, hier spreek ik alleen van de type 11.
Smaak, daarover kan je twisten. Ik vind dat ding ook niet moeders mooiste! Maar bvb de 50 en de 51 zijn voor mij nog stukken lelijker... De 11 had een uitgebreid operationeel terrein want je vind die terug op postkaarten van Nederbrakel, Avelghem, Orroir, Seraing, Dendermonde, Temse,...
Bovenbouw op een ander chassis is niet mogelijk voor de 11. Er bestaat geen model met dezelfde wielen...

Nu, noch jullie, noch ik, zullen er van wakker liggen als die 11 er niet komt. Maar ik blijf peilen naar geïnteresseerden...

Geen kit, niet getreurd, een kant en klare type 11 blijft ook in mijn gedachten spelen... Maar voorlopig blijf ik een te kleine kleinserie fabrikant om me al met een businessplan bezig te houden voor de bouw van loks...

In alle geval bedankt ik iedereen voor jullie verhaal. Het geeft me een zicht op hoe "de potentiële klant" de dingen ziet...

jean-luc

#31
 :D dergelijke initiatieven kan ik enkel maar toejuichen.

Thommy

Greetz

Thommy