Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

?? Bedford vrachtwagen??

Gestart door Peter, 19 maart 2013, 11:41:06 AM

Peter

Is er eigenlijk al iets geweten over de Bedford vrachtwagens in H0 die aangekondigd werden door o.a. Paul Bellon.
Zowel een model van de vrachtwagens die gebruikt werden om colli's rond te brengen als de militaire versie die gebruikt werd door het Belgisch leger ontbreken nog altijd
Met vriendelijke groeten
Peter

wisselstromer

bedoel je deze ?
Vrachtwagen Bedford type S
Bestelnummer: in kit schaal HO:99020
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

Peter

Inderdaad Wim.
Bestaat die enkel in (dure messing) bouwdoos? Ik dacht dat Brekina en Epoche dit model zouden gebracht hebben. Daar was althans sprake van.

Die Bedfords waren uit het Antwerpse straatbeeld in tijdperk III niet weg te denken ( net zoals de trolleybussen op de kaai, waar helaas geen model van bestaat-heb er wel foto's van)

Van die Bedford vrachtwagens die de pakjes enz. rondbrachten vind ik helaas weinig foto's
Met vriendelijke groeten
Peter

wisselstromer

bij pbm bestaan ze enkel in messingbouwkits

wim
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

janjozef

Bedford vrachtwagens , het eerste voertuig waar ik ooit met heb gereden, was toen 14 jaar,

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

loco

Ik heb ook eens gezocht. TSD (Trein Service Danckaert) heeft in mei 2009 een bedford aangekondigd zoals hij bij de NMBS in dienst was. Ik herinner mij dat ik toen nog enkele foto's heb opgestuurd. Of dit model ooit is uitgebracht weet ik niet.
De wagen van PB was in 2006 aangekondigd. Hiervan heb ik een foto van het prototype. Of hij ooit is uitgebracht weet ik niet.

wisselstromer

deze staat reeds enkele jaren in zijn cataloog
Vrachtwagen Bedford type S
Bestelnummer: in kit schaal HO:99020
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

loco

Als hij nog in zijn cataloog staat, wil dit nog niet zeggen dat hij ook leverbaar is of nog beschikbaar zal zijn in de toekomst. Er staan in zijn cataloog en op zijn website heel veel modellen die hij ooit heeft gemaakt, maar intussen niet meer leverbaar zijn, tenzij in grote hoeveelheden. Bestellen en zien wat de reactie is, is het beste wat je kan doen.

modèlisme

#8
De Bedford is leverbaar.
Ik heb die trouwens altijd bij op de verschillende beurzen waar ik naartoe ga.

Het is wel dat ik de laatste tijd voor schaal O meer interesse heb en dus voor die schaal zaken ontwerp. Goederenwagens en locs.
Dat staat niet allemaal in mijn kataloog, wel de messing onderdelen in schaal O, maar daarvoor moet je de cataloog downloaden en blijkbaar heeft niet iedereen dat begrepen.
 


oebr

Per van Epoke is bezig met het dossier (in de zomer houdt hij zich bezig met een toeristisch smalspoorlijntje, dus dat dossier heeft nu effe geen prioriteit ;-) ) .
Het probleem met de 'colli-container' is dat deze niet zo simpel is om in resin af te gieten.
Het dak is immers doorschijnend (zodat je de steunlatten kan zien), en in realiteit waren de achterzijdes open zodat je de binnenzijde mooi kon zien.
Een echt getrouwe weergave zou het model zeer duur maken - reken op Ferivan-prijzen ipv de huidige Epoke prijs van rond 30 euro, wat ook al niet goedkoop is tov Herpa-dingetjes. Het compromis zal allicht een versie worden waarbij het dak bvb met een decal gesuggereerd wordt en de achterzijde gesloten wordt. We zijn zeker op zoek naar foto's van een colli-TK met afgesloten bak.

Maar het getrouwe prototype is wel in de maak. Zodra ik er foto's kan van posten zal ik dat zeker doen hoor.
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

jodo

ik denk dat het om de Bedford RL gaat ,onlangs nog in England naar gevraagd maar blijkbaar niet verkrijgbaar in schaal HO .

Ferdi

@ John


Op de folder staat wel degelijk een Bedford S aangekondigd.          http://www.adp-modelle.de/Katalog_Dortmund.pdf

Het verschil tussen een RL en een S is enkel dat de RL de 4x4 uitvoering is, en dus meestal voor militaire doeleinden.
De Bedford S was de civiele uitvoering.

Een HO Bedford RL heb ik nog kunnen kopen bij:      http://www.united-fun.de/contents/de/p3732.html
maar is momenteel niet in voorraad.

Dus blijft mijn vraag:

adp-modelle heeft in Intermodellbau Dortmund een Bedford S aangekondigd.          http://www.adp-modelle.de/Katalog_Dortmund.pdf
Weet iemand hier meer over?


PietB

Het lijkt meer op een Thames Trader.


Maar dat had Ferdi ook al geconstateerd.
grt Piet.