Muziek (al dan niet tijdens de hobby)

Gestart door OlivierV, 18 maart 2013, 18:00:40 PM

AC-Stomer

Naast treinen en kerkklokken ben ik ook erg geïnteresseerd in muziek.
Vooral donkere Belgische plaatjes zoals The Neon Jugdement en wat AB-sound (voorloper van de New Beat) kunnen me bekoren.
Verder nog wat Post-punk, new wave, synthesizer-muziek, hier en daar wat metal, enz...  Kortom, veel jaren 80!

De huidige muziek vind ik persoonlijk maar niks, hoewel The War Of Drugs een grote uitzondering is.




Rangeerduivel

Jammer toch dat Eddy Wally er niet meer is....maar zijn muziek leeft verder! ;D ;D ;D

;)

Havoc

Laatste nieuwe aankoop was Giedré "Giedré est les gens". Van de pot gerukte teksten maar soms bikkelhard tegelijk. Maar nu staat Anathema met "Falling Deeper" op.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Chrisrail

#738
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Dirky

Ik ben weer in mijn Krautrock periode.  :)

Van Tangerine Dream naar Michael Hönig, Manuel Göttsching... Heel duidelijk hoe dit muziekgenre later evolueerde naar enerzijds Minimalisme (Philip Glass e.a...) en ook Techno. Het nummer "Bones On The Beach" van Michael Hönig zal wellicht bekend klinken voor de vroegere bezoekers van Bobbejaanland...

svvander

Lekker Belgisch: The Blackbox Revelation. Binnenkort gaan we (vrouwlief en ikzelf) nog eens naar hun optreden zien.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Havoc

Citaat van: Dirky op 06 juli 2019, 20:11:04 PMHeel duidelijk hoe dit muziekgenre later evolueerde naar enerzijds Minimalisme (Philip Glass e.a...)

Lang geleden dat ik nog naar zoiets als Glass geluisted heb. Toen ik naar de KUL ging met de trein was dat iets dat nochtans geregeld op de walkman stond. Ook zaken zoals Terry Riley, Terry Oldfield of Brian Eno. Waar is de tijd...
Met vakantie voor onbepaalde duur.

krisds

Jon Hopkins - singularity ben ik momenteel vaak aan het opzetten. Plaatje uit 2018, volledig mijn ding (elektronisch).

OlivierV

Citaat van: svvander op 06 juli 2019, 22:12:23 PM
Lekker Belgisch: The Blackbox Revelation. Binnenkort gaan we (vrouwlief en ikzelf) nog eens naar hun optreden zien.
Live zeer goed, zag ze vorige week nog op Werchter en een paar maanden in de AB (impulsief zaterdagochtend nog een ticket gekocht en gaan kijken, bleek een van de beste keren ooit te zijn dat ik ze zag).
Heb ze ondertussen een 7-tal keer gezien.

Afgelopen Werchter ook Tool voor de eerste maal kunnen zien, iets waar ik toch al lang eens naar uitkeek. Optreden zelf vulde meer dan alle verwachtingen in. Behalve dan dat het misschien ietsje te kort was.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

steamdriven

Voor mij spant Bruce Springsteen al heel mijn leven de muziek-kroon. Na +30 live optredens sinds 1980 met en zonder E-Street Band staat mijn kast vol met al zijn platen en heel veel live opnames. Live muziek is ook mijn dada. Ik heb er ook wel wat van Dire Straits en Pink Floyd en die passeren ook regelmatig. Verder kan ik ook wel genieten van de Franse klassiekers, van Jean-Jacques Goldmann live, en van goeie (pop)classics ala Blondie, Meatloaf, Duran Duran, ELO, The Cure...
Meer van eigen bodem: Boudewijn de Groot heeft weinig slecht gemaakt. Buurman, Yevgueni en Bart Peeters (natuurlijk live) mogen ook aanschuiven.
Planning Officer Diensttabel Besturing Brussel en Ex-Jockey Bestuurder HST Brussel Zuid-Vorst IBRU.
LMS Lierse Modelspoorwegen info@liersemodelspoorwegen.be
Saint-Ivar, mijn shelfbaantje in opbouw:
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,30414.0.html

svvander

Citaat van: OlivierV op 07 juli 2019, 00:00:57 AM
Live zeer goed, zag ze vorige week nog op Werchter en een paar maanden in de AB (impulsief zaterdagochtend nog een ticket gekocht en gaan kijken, bleek een van de beste keren ooit te zijn dat ik ze zag).
Heb ze ondertussen een 7-tal keer gezien.

Afgelopen Werchter ook Tool voor de eerste maal kunnen zien, iets waar ik toch al lang eens naar uitkeek. Optreden zelf vulde meer dan alle verwachtingen in. Behalve dan dat het misschien ietsje te kort was.
Echt? Ik ben ook naar de AB geweest. Ik had via Bol.com 2 tickets gewonnen bij de aankoop van hunne nieuwe CD. Nu, ik volg Jan en Dries al eventjes. Ik had hen nen allereerste keer zien spelen in... 2005 denk ik, in Dilbeek. Nog voor ze meegedaan hebben aan het "kampioenschap van Brussel". Dan zijn ze een beetje van mijne radar verdwenen tot ze High on wire uitbrachten (in 2009 denk ik) uitbrachten. Het heeft wel geduurd tot vorig concert in den AB dat ik ze terug live kon zien.

Tool... ben ik nog altijd gene megafan van. Maar ze hebben wel een heel, heel sterk nummer Shism. Ik heb maar 1 CD'ke van Tool Aenima.

Ik volg de Foo Fighters ook wel. Na Nirvana, dacht ik persoonlijk: dit is weer het uitmelken van. De eerste cd vond ik maar flauw, het 2de al een beetje beter. En nu hoor je dit bij ons regelmatig opstaan (Want de jongste dochter en de zoon zijn er ook fan van geworden).
En tot slot: waar vrouwlief en kinderen van gaan lopen... Metallica, Bullet for My Valentine, Ramstein en Iron Maiden. Zalig.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

mardig23

Misschien eerder voor de nieuwe aanwinsten, maar wel "on topic" hier:

Vandaag eindelijk mijn allerlaatste Hooverphonicplaat kunnen bemachtigen. LTD edition 220/1000, dubbele 180gr.
De verzameling is na vele jaren zoeken compleet...

Mvg Karl

oebr

On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

svvander

Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Andress24

Deze en volgende week concertweek met mijn vrouw. Op het programma: Elbow, Bear's Den en hopelijk volgend jaar ook op wat festivals: Sam Fender!
1:1 -  Belg in München
1:87 - Kempen in de jaren '90

H0 - 2 rail DCC - DR5000 - Koploper