Muziek (al dan niet tijdens de hobby)

Gestart door OlivierV, 18 maart 2013, 18:00:40 PM

Metpetergaathetbeter

die Johan Heldenbergh dat is nog ne jobstudent bij mij geweest tijdens zijn studies !

Elke dag van de Gentse feesten moest ik die uit zijn bed bellen !  :-\ ;D

Groeten Peter ;)

Kautenbach

afgelopen zaterdag Anneke van Giersbergen live zien zingen., echt ZINGEN, helemaal geweldig, oud Gathering zangers, een vd beste in het genre van Europa (niet mijn uitspraak maar vd vaklieden)

en wat het meest geweldig is (ik kom zelf uit t noorden met een "nogal grof" dialect) Anneke kwebbelt lekker in zacht Brabants dr nummers aan elkaar, noemt zichtzelf Annie, topwijf!! :D

OlivierV

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

conducteur

Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

OlivierV

Een ontspannende plaat.

van een band

Lied leren kennen door ne kameraad voor wiens 'part' in Barcelona ik het gebruikt heb.

Whoppa
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

PeterC

#545
Citaat van: OlivierV op 23 november 2013, 19:16:09 PM
Iemand familiair met de band In Flames?, deze schijf vind ik alvast beestig.

Live ook zeer goed!

Ik zal je eind juni volgend jaar de vrijdag oppikken en je meenemen naar Dessel.  Je kan dan 3 dagen dergelijke cultuur 'opsnuiven'.  De maandag breng ik je wel terug (de maandag wel in alle stilte want ik heb er dan een heel zwaar weekend opzitten  ;) ).

[Edit]: linkje toegevoegd.
Groetjes, Peter


OlivierV

Citaat van: PeterC op 02 december 2013, 21:37:20 PM
Citaat van: OlivierV op 23 november 2013, 19:16:09 PM
Iemand familiair met de band In Flames?, deze schijf vind ik alvast beestig.

Live ook zeer goed!

Ik zal je eind juni volgend jaar de vrijdag oppikken en je meenemen naar Dessel.  Je kan dan 3 dagen dergelijke cultuur 'opsnuiven'.  De maandag breng ik je wel terug (de maandag wel in alle stilte want ik heb er dan een heel zwaar weekend opzitten  ;) ).

[Edit]: linkje toegevoegd.
Heb ze vorig jaar mogen aanschouwen op de Lokerse Feesten, sjonejonge, was me dat een optreden, aangevuld door nog een schitterend optreden van Machine Head (die ik op de LF beter vond dan op Wacken 2009 met die massieve circle pit).

:)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

oetbeem


banner by oetbeem, on Flickr

Metpetergaathetbeter

gestaan Dany niet gespeeld ?

Groeten Peter ;)

Frank_N

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 04 december 2013, 20:32:39 PM
gestaan Dany niet gespeeld ?

Groeten Peter ;)
Licht,....... check, beeld,............ sheck............. Geluid 8)
Leuke Fender strap, en Orange amplifier!  Danny! Doe is wat laten horen?
We zijn benieuwd ;)....
Groet van Frank

oetbeem

natuurlijk ook gespeeld Peter  :D

De versterker en gitaarband had ik geleend van iemand anders, de gitaar (london city telecaster) is wel van mezelf
Iemand had volgensmij ook gefilmd maar dit kan ik zo niet weer vinden
Als ik wat opneem laat ik het horen ;)

Mvg Danny

banner by oetbeem, on Flickr

OlivierV

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Michiel

Ik heb weer een stapeltje heerlijk vinyl om op de pick-up te leggen: 2 x Yes, 2 x Alan Parsons, Supertramp, ELP en Dire Straits.  En fantastisch dat je die LP's voor maar een paar euro per stuk kan vinden.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

conducteur

#553
Tot vorig jaar speelde ik cello, mijn instrument was gehuurd van de muziekschool. Nu heb ik er dus géén meer...
Toch 'kriebelt' het een beetje om terug zelf muziek te gaan maken...
1) Ofwel koop ik een cello en ga daar mee voort, maar zelf een degelijk handgemaakt chinees model heeft een mooi prijskaartje...
2)ofwel begin ik gewoon met iets anders, en dat is wat meer en meer mij begint aan te spreken. Die cello kan later nog terugkomen...
Als webmaster van http://www.zorrodirtysister.eu ben ik nauw betrokken bij hen... Daarom speelt het gedacht om piano te leren in de muziekschool vanaf September (wel nog lang maar toch kijk ik al uit). Er zijn zeker wel nummers die we met een deel van de groep kunnen spelen.


Bv Clocks van coldplay zou heel mooi zijn als we die kunnen spelen. De combinatie gitaar + drum + cello vind ik nergens.
Pa heeft een buffetpiano staan beneden, maar dat is nogal lomp om mee te nemen als we ooit eens samen zouden optreden oefenen. (heb zo al halfweg eens voorgesteld, maar niets staat vast).

Dus ben ik op zoek naar een digtale piano die makkelijk te vervoeren is, genre keyboard oid. Die moet ik volgens m'n prille opzoekwerk vinden voor minder dan de prijs van een cello. Iemand ervaring met die dingen. Er bestaan blijkbaar verschillende soorten? Midi (dan heb ik een pc nodig om er geluid uit te krijgen). Het belangrijkste is het pianogeluid, maar andere instrumenten zijn ook welkom!!! Zijn er dingen waar je moet op letten?

edit: niet onbelangrijk maar wellicht voorzien op een digitale piano: ik ben vaak laat thuis na school en zou dus graag 's avonds nog spelen zonder anderen daar voor moeten storen. Een headphone output is belangrijk!
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Dirky

Ik speel op een RD700-SX stagepiano van Yamaha. Met z'n 28kg niet ideaal om mee te sleuren op podia maar als je de klank hoort ben je meteen verkocht.

Wij hebben "Speed of Sound" van Coldplay gespeeld tijdens ons laatste optreden (in Chicago  :) )