Muziek (al dan niet tijdens de hobby)

Gestart door OlivierV, 18 maart 2013, 18:00:40 PM

Eres

Hier in de Ardennen is uiteraard alles Frans, maar ik kan gelukkig nog Radio 2 ontvangen en daarbuiten RTL. Speciaal op zondagmorgen mag ik graag Radio 2 horen wanneer in de hobby kamer.

Vanmiddag aan het verf spuiten geweest. Het onderstel van de watertoren in het aluminium gespoten en het bovenste deel in de grondverf. Nu moet ik eerst nieuwe halen want de verf is op. Balen natuurlijk.

Overigens de kamer gaan opruimen want zondag komt er koninklijk bezoek van een  mede forum lid en zijn afgevaardigde

groet

Wim

Havoc

CiteerHier in de Ardennen is uiteraard alles Frans

De radio misschien, maar dit weekend in Bouilon en Sedan meer nederlands gehoord dan aan de Belgische kust! Zelfs de bediening in het nederlands (in Bouillon tenminste), in de Panne wouden ze ons niet eens bedienen in het nederlands...
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Eres

Dat is dan erg slordig Want hier is amper NL te horen

Wim

conducteur

Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Dirky

Yes Michiel, Yes... Mijn top-favoriet! 6, 7 keer Live gezien!

Drama vind ik al minder goed en alles wat erachter komt is niet meer mijn ding.
Maar Tales vind ik een geslaagd project. Het klinkt anders omdat de keyboards van Wakeman niet meer "mochten" klinken zoals voorheen. Het concept liet het niet toe...

Ik heb vanavond Yessongs laten weerklinken in de werkplaats...

PS ik denk "Going for the One" dubbel te hebben op vinyl... Ik moet eens op zolder geraken om de dozen LP's naar beneden te halen!

Havoc

CiteerIk moet eens op zolder geraken om de dozen LP's naar beneden te halen!

Pas daar mee op! Een doos LPs is LOODZWAAR. Ik heb me hier enkele weken bijna een breuk gehoffen aan mijn LPs. Heb die ooit in van die Really Useful Boxes gestoken (35XL). Die zijn daar beetje bij beetje ingeraakt. Maar voor de verbouwing moesten die daar weg... Ging er eventjes een opheffen zonder er recht voor te staan. En die met 78rpm's heb ik eerst half leeg moeten halen. Precies een betonblok.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Frank_N

""""Ik heb vanavond Yessongs laten weerklinken in de werkplaats...""
Yes,Yes (tot in het kwadraat) Dirky!! Hoop ik even wel: VOL sjas! GET IT LOUD!
Voor mij is Tales nog de mooiste (maar helaas ook de slechtste geluidsproductie)
Het schijnt een soort hobby productie te zijn geweest van Jon Anderson en Rick Wakeman destijds, gemaakt tijdens een tournee ??? ::)

Jon Anderson zag en hoorde ik destijds (1970 of zoiets) eens in een plaatselijk patronaat (de Paulus, te Eindhoven) , zingend bij een groep uit (NL) Tilburg. Jon woonde destijds daar. Die groep had de naam Les Cruches. Ze maakten slechts een single.
Het schijnt (Les Cruches) niet het kruis te betekenen.... Maar heeft te maken met de plaatselijke katoen productie. Letterlijk (hou je vast) Kruikenzeikers.....
Groet van Frank

Michiel

#487
"Tales" snap ik niet helemaal. Er zitten geniale momenten in, maar wat doen ze er lang over om te zeggen wat ze te zeggen hebben. Er wordt op die plaat een hoop rond de pot gedraaid, naar mijn gevoel. Alle andere platen (periode 1970-1983) zijn veel kordater, evenwichtiger en pakkender.

Van de platen van de latere periode, ingezet met een toch wel sterke 90125, kan ik niet echt meer genieten. Een power-rock concept met een dominante pats-boem beat wordt eindeloos uitgemolken, en wordt na die ene plaat wel erg eentonig, met "Big Generator" als dieptepunt. Hopelijk komt het weer goed na deze plaat. Vandaag neem ik verder hun post-90125 tijdperk door (ik zit chronologisch aan "Union"). Misschien vind ik toch nog een te pruimen plaat van deze geniale gasten.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Dirky

Zeker ook ABWH eens beluisteren.

Anderson, Bruford, Wakeman and Howe. Mochten de naam Yes niet gebruiken omdat die blijkbaar toebehoord aan de bassist Chris Squire. Trouwens, de soloprojecten zijn ook vaak de moeite. Fish out of Water van Squire is al even geniaal als Olias of Sunhillow van Anderson.
Solo projecten van Howe zijn te gitaar-technisch maar ook wel de moeite.
De projecten van Wakeman zijn ook geniaal!

Union Tour was verwarrend. Teveel muzikanten op 't podium...

Michiel

Zal ik zeker doen, Dirk! Bedankt voor de tip!

en ik ben er doorheen. All studioplaten van Yes hebben mijn trommelvliezen gestreeld. Jammer van die duistere periode vanaf "Big Generator" tot en met "Open Your Eyes". Een periode waar YES verscheurt wordt door leden die muzikaal elk een ander richting uit wil, en waarbij er bijna dwangmatig, geforceerd wordt gespeeld (zo komt het tot mij over). Maar vanaf "the Ladder" hoor ik weer Yes: rustiger dan voorheen, gepoleister en meer song-gericht, weer inventiever en vrijer. De 3 laatste platen met dus ook "Magnification" en "Fly From Here" hebben me weer kunnen bekoren. Jammer dat deze 3 producties ver na het vinyltijdperk liggen, en er dus (waarschijnlijk) geen lp's van geperst zijn.

(...hmmm wat wordt de volgend groep? Genesis en Yes hebben we al gehad...  ::))
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

OlivierV

Iemand die ooit nog naar de serie Matroesjka's heeft gekeken?

Het lied dat men gebruikte tijdens de intro vond ik anders wel geweldig.

klikklak, originele muziekvideo
klikklak, met intro

klikklak,
Daaaag
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Dirky

Michiel,

Met dezelfde tijdsgeest zijn er nog een pak: "King Crimson", "ELP", "the Alan Parson's Project", "UK", om in Europa te blijven, of "Styx", "Klaatu", als je over de grote plas wilt...
Als je ze kan vinden zijn er ook groepen die nogal "yes" klinken. Eén belangrijke is dan de groep "If"...

B.t.w. Yes heeft zijn grote doorbraak te danken aan een staking van de post. Nadat ze in de UK toch op nummer 1 waren geraakt in de BBC-top 100 brak er een staking uit waardoor er weken aan een stuk geen briefkaarten meer verzonden konden worden en op die manier zijn ze gewoon weken op nr 1 blijven hangen...
(voor de jongeren onder ons: In die tijd werd een top 100 gestemd door luisteraars die een kaart instuurden waarop hun favorieten stonden...)

of recenter materiaal van "Spock's Beard", "The Flower Kings",...


Michiel

Alan Parsons Project, ELP, Pink Floyd, Manfred Mann, Oldfield, Supertramp en anderen zijn al bij mij gekend, en heb er al platen van, en ben natuurlijk nog steeds op zoek om mijn collectie vinyl van deze mannen aan te vullen.

King Krimson heb ik herhaaldelijk geprobeerd, maar ik kan er niet van genieten. De gistarist van de groep is veel te dominant en opdringerig waardoor de op zich goede composities verknalt worden door een schreeuwerig en agressief gejengel. Ze hadden naar mijn smaak die gistarist al heeeeel lang geleden moeten vervangen. Jammer.

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Havoc

"Asia", "Emerson, Lake and Palmer", The Who,
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Frank_N

#494
Citaat van: Michiel op 18 oktober 2013, 11:54:45 AM
Alan Parsons Project, ELP, Pink Floyd, Manfred Mann, Oldfield, Supertramp en anderen zijn al bij mij gekend, en heb er al platen van, en ben natuurlijk nog steeds op zoek om mijn collectie vinyl van deze mannen aan te vullen.

King Krimson heb ik herhaaldelijk geprobeerd, maar ik kan er niet van genieten. De gistarist van de groep is veel te dominant en opdringerig waardoor de op zich goede composities verknalt worden door een schreeuwerig en agressief gejengel. Ze hadden naar mijn smaak die gistarist al heeeeel lang geleden moeten vervangen. Jammer.

De gedachte en drijf- veer achter King Crimson komt van ene meneer Robert Fripp, een klein beetje vergelijkbaar met de Pink Floyd gitarist Syd Barret.

Het is ongeveer dezelfde misvatting dat Genesis synoniem is aan Phil Collins.
Genesis = Peter  Gabriel en Steve Hackett.

Tijdens dit optreden: https://www.youtube.com/watch?v=FoOxOVKL3UI
speelt Adrian Belew een belangrijke rol. (Ja je ziet Fripp lachen!!!)
Wat een mooie klanken!!

Je zal opmerken dat ook Tony Levin meedoet.
Groet van Frank