Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Muziek (al dan niet tijdens de hobby)

Gestart door OlivierV, 18 maart 2013, 18:00:40 PM

Dirky

Drummers... Ook bij deze categorie muzikanten wil de media persé een "beste" selecteren. Kan gewoon niet want ieder heeft zijn eigenheid binnen de muziek die gespeeld wordt. Voor mij zijn de meesterlijke drummers die ik live mocht meemaken: Simon Phillips, Carl Palmer, Ringo Starr, Phil Collins, Alan White, Chester Thomson, Zak Starkey (zoon Ringo Starr op tournee met the Who – Quadrophenia Tour), Bill Bruford, en 'k zal er zeker nog vergeten zijn...

En andere manier van drummen waar ik uren kan naar kijken:
http://www.youtube.com/watch?v=YJVdnMAGIt8

En net nog wat gemodelbouwd (of is het modelgebouwd?) met op de achtergrond "Then there were three"... één van de laatste Genesis-meesterwerken...

Frank_N

Klopt, Dirky.
Juist Phil Collins (net als Bill Bruford met een jazz achtergrond) is goed in military drums.
Ja, Dirky je zal net als ik er wat vergeten zijn...
Garry Husband (oa. Joni mitchel, Allan Holdstworth), niet te vergeten Manu Catche (Gabriel), Steve Gadd (hoeft geen betoog), Hans Waterman (NL. Solution) , Ricky Lawson (oa. Yellow Jackets), Peter Erskine (Weather Report/Steely Dan) en Jack DeJohnette van oa. het legendarische album "Bitches Brew"onder leiding van Miles Davis. Het bijzondere aan deze laatste is dat Davis hier de weg had gelegd voor de latere "Jazz-Rock" & "fusion" Drummer Lenny White kwam hier ook nog aan te pas, daar is weinig over terug te vinden.

Bitches Brew Full Album: http://www.youtube.com/watch?v=U-vFIh7GP-Q

Davis/Zawinul/Shorter/Corea/DeJohnette.

(niet zo "easy-listning".....) Wel SMULLEN 8)
Groet van Frank

Frank_N

"""En net nog wat gemodelbouwd (of is het modelgebouwd?)""
Wat dacht je van Gemodelgebouwdt???
Groet van Frank

Dirky

wat het juist is weet ik nie...  :(

Wat ik wel weet is dat ik net genoten heb van "Klaatu - Hope", om dan af te sluiten met het meesterwerk van Rick Wakeman; "the myths and legends...". :)

Michiel

Weer wat prettig vinyl in de bus gevonden:
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

conducteur

i thought the lyric would be in the video, but i dont care, i love it.:
http://www.youtube.com/watch?v=tmTCK8-wwk4
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

PeterC

Gisteren pracht van een avond en weer eentje die ik van mijn verlanglijst: 'live te ziene groepen' kan schrappen: Fleetwood Mac!  Lang moeten wachten voor een concert mee te pikken, maar het wachten meer dan waard!

Ondertussen verlof aangevraagd voor 11/11 voor een concert in mijn achtertuin: Motörhead.  Eerder voor hun Special Guest: Saxon (die ik toch minimum één keer per jaar live wil zien - zal wel de tweede keer zijn dit jaar  :) ).

Groetjes, Peter


Havoc

Aauw, Fleetwood Mac... had ik ook wel eens willen zien. Altijd al steengoed gevonden maar de laatste tijd wat uit het oog verloren.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

oetbeem


banner by oetbeem, on Flickr

Frank_N

Citaat van: oetbeem op 10 oktober 2013, 21:36:34 PM
zelf maar wat gemaakt
http://www.youtube.com/watch?v=rn_zySl7A94

Mvg Danny

Leuk gedaan, Danny 8)!
Ps: Paul Rogers is dat die van Manfred Mann's Earthband, Toch??
Groet van Frank

Dirky

Michiel, je bent echt mijn LP collectie aan het plunderen! :D

Net van start gegaan in de werkplaats met Awake van Dream Theatre maar nogal vlug geswitched naar "Selling England by the pound" en "Animals".

Michiel

"Animals" is een van mijn favoriete platen. Ik was de afgelopen jaren afgedwaald naar Fusion en vooral Etherische Jazz, maar toen ik na zeer vele jaren plots toevallig weer "Animals" hoorde spelen, werd ik meteen weer helemaal in de Progressive Rock getrokken. Wat een machtig mooie plaat is dat!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Dirky

Wij waren thuis met 4 broers en 2 zussen en elk had zo zijn eigen genre. Daardoor heb ik door de jaren heen ook veel verzameld dat nu niet direct mijn genre is maar dat ik toch mooi vind.

Maar toch zijn er maar enkele CD's of LP's die me NOOIT storen. Muziek die altijd past! En dat zijn o.a. Dark Side of the Moon, Wish you were here en Animals als we van Pink Floyd spreken.
Als ik me opgejaagd of gestresseerd voel moet mijn nummer 1 aller tijden in de CD speler "Going for the One" van Yes. En het nummer AWAKEN brengt me tot rust...

Als ik me dan echt "vol dynamiet" voel en denk de wereld te kunnen verzetten,  :D is het "Relayer" van Yes met het al te gekke, complexe "Gates of Delirium"...

Voel ik mezelf rustig dan ga ik eerder verder in de stijl van "Tangerine Dream"...

Het gekke is dat ik NA één van mijn top-favorieten beluisterd te hebben, niets andere meer wil horen en dat ik enorm van de stilte kan genieten...

Frank_N

AWAKEN heeft iets heel "hoogs",wat mij betreft.
Groet van Frank

conducteur


Ik was aan het luisteren naar Mike Oldfield Tubular Bells, iemand zij me 'je moet eens luisteren naar 'Oxygène'

Wat er nu speelt?
Oxyène-Jean Michel Jarre ;)


Ik vind het wel mooi, maar om het nu naast Tubular Bells te plaatsen? Ik twijfel toch sterk, wat denken jullie?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum