Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Muziek (al dan niet tijdens de hobby)

Gestart door OlivierV, 18 maart 2013, 18:00:40 PM

oetbeem

http://tweakers.net/productreview/17921/logitech-z323.html Gevonden ;)

Ze leveren goede kwaliteit en die van mij gaan al 3,5 jaar mee

Mvg Danny

banner by oetbeem, on Flickr

conducteur

Ziet er niet slecht uit, maar kan er gewoon niets mee doen.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Michiel

Ik had ooit hele goeie B&W boxen, maar de kinderen, tijdens hun peuter en prutser periode hebben met bikken en ander puntig spul, en kennelijk met veel enthousisme, door de meeste luidsprekers gestoken. Herstellen was duurder dan weggooien (is het meestal  ;D).

Nu, een half decenium later, en kinderen gedisciplineerd, zit ik weer op de uitkijk voor een goed paar voor een prikje: Tanoy, B&W, Kef, Magnat... We zien wel.

Voorlopig doe ik het met een paar piepkleine goedkope Japanse schreeuwertjes.  :-\
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

conducteur

B&W, je bedoelt de fabrikant van die design luidsprekers in de vorm van een slakkenhuis of die zeppelin? Die zijn wat boven m'n budget... Het moet absoluut geen High-end zijn, als ik dat wil dan draai ik beneden een cd'tje. Daar hebben we twee deftige luidsprekers staan van JBL. Als er maar gewoon goed geluid uit komt en kleiner zijn dan 22*17cm (grondvlak) en 30 cm hoog (=12dm³) veel te groot)
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Michiel

Jij bedoelt B&O (Bang en Olufson), dat is heel wat anders dan B&W (Bower & Wilkins). B&W maakt klassieke luidsprekers met een zalige, ronde kamervullende klank (in vorig eeuw althans).
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gerolf

Ga eens langs bij de plaatselijke winkel(keten). Vanaf 150,- heb je waarschijnlijk al "iets".
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Havoc

CiteerB&W maakt klassieke luidsprekers met een zalige, ronde kamervullende klank (in vorig eeuw althans).

Neen, hij bedoelt wel degelijk B&W: http://www.electronichouse.com/slideshow/products/9503/1293 Niet echt klassiek te noemen. wel keigoed spul.

CiteerAls er maar gewoon goed geluid uit komt en kleiner zijn dan 22*17cm (grondvlak) en 30 cm hoog (=12dm³) veel te groot)

Wat ik hier naast de monitor heb staan is 22x15x30: PMC DB-2. Perfect als pc luidspreker, maar voor de living is die toch te klein, die kan hij niet vullen. Kennelijk nu vervangen door de DB1S+. Zeker geen "design", gewone dozen maar goeie klank. Heeft wel wat plaats aan de achterzijde nodig om goed te klinken (+/- 30cm).
Met vakantie voor onbepaalde duur.

OlivierV

#232
Hier doet een setje Logitech Z4 al een jaar of 6 dienst aan de pc. Destijds kostten die iets van een €70-80 euro en zijn hun geld meer dan waard, zeker voor op mijn niet al te grote maar ook niet kleine slaapkamer. Bass wordt regel ik bij naargelang het muziekgenre.

Wanneer ik mijn MB Pro op mijn kamer gebruik, dan wordt die met een 3.5mm naar 2 tulpstekkers dikwijls aan mijn stereo gehangen.

Uiteraard nog even een muziekje in mijn post proppen.
The bad touch

Connected

Had even de life is music cd van stubru van 2011 geshuffled.  8)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Havoc

CiteerAls er maar gewoon goed geluid uit komt en kleiner zijn dan 22*17cm (grondvlak) en 30 cm hoog (=12dm³) veel te groot)

Rian, als je geen 2 linkerhanden hebt (en rechtshandig bent) (*) dan zou je zelf een setje kunnen bouwen. Ga eens kijken op de site van Visaton: http://www.visaton.de/en/bauvorschlaege/index.html Is ook nog leuk om doen en alle info, plannen, maten van panelen staan op de website.

(*) aan je GIP te zien duidelijk niet, 6-8 planken aan elkaar lijmen zal zeker lukken.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Chrisrail

#234
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

conducteur

Bedankt allemaal, ik ben eens aan het rondkijken wat er allemaal bestaat op de markt nu.


Omdat het hier nu juist in Bl'ge mooi weer is:


Herken de zomerhit van paar jaren terug:
http://www.youtube.com/watch?v=BqlJwMFtMCs
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

OlivierV

Kraftwerk - Das Model

Maar daar is een leuke cover van, beiden vindt ik wel te pruimen om het zo eerlijk te zeggen.

Rammstein - Das Model
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

conducteur




Een goede vriend brengt morgen mijn nieuwste aanwinst mee naar school, heb hem gevraagd een boodschap te doen. Rarara welke cd vult mijn collectie aan. De foto geeft een kleine hint weg :D
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

OlivierV

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Kautenbach

Schijnt enorm goed te zijn die laatste !