Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Muziek (al dan niet tijdens de hobby)

Gestart door OlivierV, 18 maart 2013, 18:00:40 PM

OlivierV

Citaat van: rixke rail op 25 mei 2013, 18:55:19 PM
Citaat van: OlivierV op 05 mei 2013, 12:48:04 PM
De laatste tijd luister ik terug wel wat vaker naar Rammstein. +1  ;)

Wel graaf, de Spaanse Rammstein : Blood
  8)


Modelspoorse groeten,
Eric.

Dat is dan ook een exacte transcriptie? van het Duitse naar het Spaanse, zelfde stijl van industrial metal ...

Groetjes,

Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

oetbeem

Muziek, oh jongens nou komt het :)

Ik ben echt een liefhebben van rock muziek (zou je niet zeggen van een 17 jarig iemand)
De bands waar ik het meest naar luister
Eagles
Queen
Metallica
Guns n roses
Bon jovi
Nickelback
AC-DC
Led zeppelin
Steve vai
van halen

Cover die ik heb gemaakt
http://www.youtube.com/watch?v=kKCn0l5VOyo

Mvg Danny

banner by oetbeem, on Flickr

conducteur

Amai, als je dat effectief zelf speelt dan kun je mooi gitaar spelen! Doe je dat via muziekschool? Hoe speel je gitaar? Via Tabs of partituren met noten?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

OlivierV

Dat is zeker niet niet slecht hoor oetbeem, ik ben juist dat je jouw gitaarspel in het liedje gegoten hebt? :)

Doe alleszins zo voort en laat die gitaar niet te veel aan de kant liggen, anders heb je hetzelfde als mij voor.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

oetbeem

Ik lees tabs en akkoorden ken ik bijna allemaal uit mn hoofd

Ik heb 3 gitaren in huis ( spaar voor de 4de wat voorlopig ook de laatste is )

Dit is ongeveer het werk na 3 jaar les 1 x per week bij iemand uit het dorp die al meer als 30 jaar gitaar speelt  :)

Het is een andere hobby van me die ik ook geweldig vind
De gitaren worden dagelijks gebruikt dus maak je daar maar geen zorgen over
Wel maak ik me zorgen over de nieuwe buren die half Juli hiernaast komen wonen ( 2 onder een kap woning)  ::)

Achja de buurt luistert naar goede muziek of ze het nou willen of niet  ;D

Mvg Danny

banner by oetbeem, on Flickr

OlivierV

Groot gelijk Danny, ik heb hier ooit zelf 2j aan een stuk redelijk wat liederen leren spelen adhv tabs, veel is ondertussen wel verleerd, moest ik me er een paar weken aanzetten zou het allemaal wel goed komen.

Wel merk je dat na lange tijd niet spelen je vingervlugheid afneemt, dus blijven spelen.

Wat ik me wel moet aanschaffen is een akoustische/semi-akoustische naast die Fender-Strat die ik nu al een hele tijd bezit.

Trouwens, wat muziek betreft, enkele aanraders!

Goose - United => live moet je ze toch ook eens zien, wat een feest wat een feest!

Front 242 - Headhunter

Front 242- No Shuffle

Verder in het rijtje, Depeche Mode etc ...

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

oebr

Awel Olivier,
voor zo ne jonge gast geef je goeie tips  ;D

doe zo voort !

grtn van een iets minder jonge gast
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Metpetergaathetbeter


Dirky

zoals voordien al nekeer geschreven luister ik veel naar Radio21. Waalse radio (o.l.v. Marc Ysayh - drummer van Machiavel)...
Maar 's avonds tijdens de week valt dat best tegen   :(  Veel dezelfde nummers....

Sedert een paar weken luister ik nu dagelijks - online weliswaar - naar de Duitse SWR1, regio Rheinland Pfalz. Het lijkt me ongelofelijk wat die allemaal draaien. Klein voorbeeld: Als je naar Belgische radio luistert heeft Mike Oldfield maar één nummer gemaakt, "Moonlight Shadow". Op SWR1 heb ik in de voorbije weken al een 10-tal nummers gehoord en nog geen enkele keer dat bewuste nummer...

Mooie balans tussen hedendaags en oud, geplukt uit vast en zeker een grote collectie!


OlivierV

Het nummer Fly van Machiavel kwam hier pas nog uit mijn stereo. :)

Zijn er trouwens forumzwervers die Machine Head kennen?

Ik ben alvast fan!
Zag ze al een keer of 2 live, 1e keer op Wacken 2009 dicht bij het podium en in die gigantische circle pit, een 2e keer op de Lokerse feesten van vorig jaar. Moshen en u geven en achteraf zweten gelijk een stier!

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

oetbeem


banner by oetbeem, on Flickr

Metpetergaathetbeter


OlivierV

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 07 juni 2013, 10:30:41 AM
http://www.youtube.com/watch?v=2--7x2jzmdw

Olivier, zelfde periode als Machival
Groeten Peter ;)
Staat hier ook in mijn afspeellijst "Plaatjes" op Spotify. Die afspeellijst is een beetje van alles, van feestmuziek, DNB, Dubstep, Metal, klassiekers en nog veel meer, gewoon wat ik tegenkom en wat goed is vliegt daar zonder pardon in. Met die lijst op te zetten kan ik mijzelf altijd wel plezieren.

Groeten Olivier ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter

#163
man die nu met mindere fraaie dingen in het verre oosten geregeld in het nieuws kwam



http://www.youtube.com/watch?v=-AZQ_bKo460

Groeten Peter ;)

enkele beelden uit het nieuws met daaruit beelden vanuit Vietnam na opgepakt te zijn wegens kindermisbruik http://www.youtube.com/watch?v=QYpyUtgX95A

Metpetergaathetbeter

van net even voor de Beatles toch volgens mij de meest miskende artist die nooit dacht te kunnen sterven, maar helaas voor hem slaagde daar toch in ........
niet altijd originele songs maar heeft toch een plaatsje in de muziekhistorie !

http://www.youtube.com/watch?v=SBmAPYkPeYU  Elvis just left the building..........


Groeten Peter ;)