Muziek (al dan niet tijdens de hobby)

Gestart door OlivierV, 18 maart 2013, 18:00:40 PM

OlivierV

Vorige week was het de zwaarste lijst op StuBru, op nr 1 stond alweer Metallica met Master of Puppets, blijft al bij al een heerlijke plaat, zeker als je in de auto zit tijdens de file op de R4. Kunt ge eens lekker uw ruiten openzetten en gewoon genieten.

klikje voor zij die even willen genieten

Ook heb ik ze al eens live gezien op Pukkelpop 2008 als ik me niet vergist, best wel de moeite en of je nu vooraan, in het midden of naar achter staat, de sfeer blijft even goed. :)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter

voor, in het midden ofachteraan scheelt dat niet  wat met de aspirines ?  ;D

Groeten Peter ;)

loco

Ik luister vooral naar hele oude Duitse muziek. Niet iedereen zijn ding, ik weet het. Maar het mag er wel zijn.
Beethoven, Bach, Brahms, Mahler, ....
Momenteel staat er een cd'tje op van Schubert.
Nog liefhebbers?

Metpetergaathetbeter

nee, Peter, bij klassiek zou ik opteren voor Wagner(misbruikt door de Nazi-Duitsland dacht ik) trouwens leuk stukje van dit klassiek stukje is ook te vinden in het Vietnam-epos Apocalyps Now ! http://www.youtube.com/watch?v=Gz3Cc7wlfkI
Verder beluister ik alle soorten muziek startende in de sixties till Now (uitgezonderd de Disco die is wel aan mij voorbijgegaan).Alhoewel menig deuntje in die tijd inspiratie haalde bij die kenmerkende disco-beat ! http://www.youtube.com/watch?v=AXyzOEAJVB4

Groeten Peter ;)

Havoc

Citeerop nr 1 stond alweer Metallica met Master of Puppets, blijft al bij al een heerlijke plaat,

Niks tegen die mannen maar sinds we eens op het werk die cd van 's morgens tot 's avonds op repeat hebben staan gehad kan ik die niet meer horen. Na 9h heb je het echt wel gehad. We hadden daar ook wel eens een middagpauze met Front 242 goed hard terwijl we lan games aan het spelen waren. Knettergek.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

OlivierV

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 31 maart 2013, 23:09:26 PM
voor, in het midden ofachteraan scheelt dat niet  wat met de aspirines ?  ;D

Groeten Peter ;)
Geen aspirine's nodig hoor. :)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Koen

CiteerIk luister vooral naar hele oude Duitse muziek. Niet iedereen zijn ding, ik weet het. Maar het mag er wel zijn.
Beethoven, Bach, Brahms, Mahler, ....
Momenteel staat er een cd'tje op van Schubert.
Nog liefhebbers?

@Loco,

Graag. Mijn voorkeur gaat dan vooral naar de oude muziek (o.a. Claudio Monteverdi) en barok (Corelli, Bach, Hotteterre, ...). Mahler vind ik persoonlijk iets minder maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak, nietwaar?


Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

ERVIN

Alle muziekstijlen zijn al zowat aan bod gekomen zie ik , ikzelf ben " ne zwarte" , ne echte zwarte dan hé , van The Sisters of Mercy naar Front 242 , en zo verder naar The Klinik en Joy Division , vroeger bijna elke week naar optredens gegaan van o.a Virgin Prunes , Executive Slacks , Anne Clarck , Pukkelpop in hun beginjaren .
Ik luister nog héél veel naar deze platen , ben dan ook lang dj geweest in dit genre , naar de radio luister ik bijna nooit , teveel gelul waar ik niets aan heb.

PietB

#98
Ik mag graag iets van Jimi Hendrix of Slade uit de I-pod laten knetteren.
En dan soms wel eens ietsje te hard, maar goed ik heb een excuus.
Vroeger tijdens het zelf optreden te dicht bij de speakers gestaan.
En later toen de muziek geen behoorlijke bron van inkomsten meer was te veel te dichtbij naar vliegtuig motoren geluisterd  :(

grt Piet.

Havoc

CiteerMijn voorkeur gaat dan vooral naar de oude muziek (o.a. Claudio Monteverdi) en barok (Corelli, Bach, Hotteterre, ...). Mahler vind ik persoonlijk iets minder maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak, nietwaar?

Niets mis met die smaak.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

loco


@Loco,

Graag. Mijn voorkeur gaat dan vooral naar de oude muziek (o.a. Claudio Monteverdi) en barok (Corelli, Bach, Hotteterre, ...). Mahler vind ik persoonlijk iets minder maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak, nietwaar?

[/quote]

@ Koen,
En als jij nu ook graag met MTB rijdt dan hebben we waarschijnlijk hetzelfde DNA. En Mahler moet je leren kennen, ik was er eerst ook niet gek van. Maar wat jij opsomt is als een Miele, er is niets beter.

Koen

@Loco,

We hebben toch al zeker een klein deeltje van het DNA dat overeenstemt hé. We delen al zeker voor twee zaken een passie nl. muziek en modelbouw  :) ;).


Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

OlivierV

Klassiek is altijd wel op een manier te pruimen, niet voor alle dagen in mijn geval maar af en toe moet het kunnen.

Vandaag ben ik wel extreem goed gezind, zonnetje, lekker geslapen en gedroomd. :D

Lekker deuntje.
https://www.youtube.com/watch?v=k9pUR1QV3yQ
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Dirky

Dat kan er dan weer bij mij niet in Olivier. Computer-ritmes en geluiden zoals dit vallen niet meer onder wat ik als muziek versta. Vanzelfsprekend respecteer ik wel iedereen zijn smaak... ;)

OlivierV

Citaat van: Dirky op 07 april 2013, 22:26:50 PM
Dat kan er dan weer bij mij niet in Olivier. Computer-ritmes en geluiden zoals dit vallen niet meer onder wat ik als muziek versta. Vanzelfsprekend respecteer ik wel iedereen zijn smaak... ;)

Ik ben ook wel voorstander van bepaalde types GOA, redelijk wat DNB en de niet overcommerciële dubstep.

Voor de tool liefhebbers.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan