Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Muziek (al dan niet tijdens de hobby)

Gestart door OlivierV, 18 maart 2013, 18:00:40 PM

SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

PeterC

#46
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 21 maart 2013, 17:15:08 PM
http://www.youtube.com/watch?v=d9NF2edxy-M

muziek onder het motto de crisis is toegeslagen in alle hobby's !

Citaat van: SuSke op 21 maart 2013, 22:08:35 PM
Prachtige Photoshop  ;D ;D

Volgens mij niet getrukeerd en in plaats van een multi-track van één instrument is dit een single-track in multi-play op één instrument!
Knap gedaan!

Mijn muziek tijdens de hobby (en daarnaast): van Ann Christi naar Pink Floyd, naar Iron Maiden naar System Of A Down, naar...

...Eigenlijk alle muziek kan ik pruimen maar mijn hoogtepunt op muziekvlak blijft toch nog altijd (maar dan zonder hobby) Graspop...  8) 8) 8)

[EDIT]: nog eentje die ik niet mocht vergeten: Fleetwood Mac (tickets voor 'the golden circle' liggen al klaar!)


Groetjes, Peter


Dirky

Door dit draadje ben ik weer in de verzameling gedoken en ben ik nu weer top Tangerine Dream fan.  :D
Het eerste optreden dat ik ooit zag was TD in het koninklijk Circus (dacht ik), ergens de jaren 75 of zo. In alle geval waren zij de eerste om op Europa-tournee te gaan met supporting light act van "Laserium" . Totaal nieuw en ongekend "Laserlicht"... :) spectaculair...

Electronica was toen mijn hoofd-hobby en de spoorbaan op mijn kamer was al lang vervangen door een zelfbouw analoge synthesizer (Elektor Formant) en enkele orgels...

Leuk was ook dat ik twee oudere zussen had die het meer voor Elvis en Sinatra hadden. Een oudere broer die bij Clapton en Niel Young thuis was. Zelf was ik eerder synthesizer freak en symphonishe rocker, en tenslotte twee jongere broers die eerder naar funk, jazz, en zelf klassiek luisterden.
Dat maakt dat ik me in vele genres thuis voel en een nostalgisch gevoel krijg...  :D

SuSke

Citaat van: PeterC op 21 maart 2013, 22:36:51 PM
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 21 maart 2013, 17:15:08 PM
http://www.youtube.com/watch?v=d9NF2edxy-M

muziek onder het motto de crisis is toegeslagen in alle hobby's !

Citaat van: SuSke op 21 maart 2013, 22:08:35 PM
Prachtige Photoshop  ;D ;D

Volgens mij niet getrukeerd en in plaats van een multi-track van één instrument is dit een single-track in multi-play op één instrument!
Knap gedaan!

Mijn muziek tijdens de hobby (en daarnaast): van Ann Christi naar Pink Floyd, naar Iron Maiden naar System Of A Down, naar...

...Eigenlijk alle muziek kan ik pruimen maar mijn hoogtepunt op muziekvlak blijft toch nog altijd (maar dan zonder hobby) Graspop...  8) 8) 8)

[EDIT]: nog eentje die ik niet mocht vergeten: Fleetwood Mac (tickets voor 'the golden circle' liggen al klaar!)

Vrees wel dat er beetje truckage inzit.
Op een gegeven moment (al rond de 1ste minuut) spelen de eerste en tweede hand op dezelfde snaren (4&5). Alleen is de klank die er dan geproduceerd wordt niet juist.
Sorry maar ik kom een paar handen te kort om het zelf te doen op mijn gitaar. ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.


Doornroosje

Ik heb graag stilte. Dan hoor ik mezelf denken. Geen radio dus, ook geen sound decoders etc. Ik 'hoor' graag rust.

conducteur

Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum


OlivierV

#53
Peter is vandaag hard met klassiekers aan het smijten merk ik zo.

edit: toch wel een beetje uitkijken naar zondag, de zwaarste lijst op stubru, dat in het jeugdhuis met vele biertjes, olé!
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter

deze vind ik wel mooi gelet de omgeving waar gefilmd werd, met name de natuur en de gebouwen  ::) ;D ;)

http://www.youtube.com/watch?v=Gcg__eDktgY


Groeten Peter ;)

Dirky

van de 4 links die je me gaf Peter, zitten de laatste 3 wel in mijn collectie. De eerste is erover... dat krijg ik er niet in... ;)

B.t.w. Ooit liep ik op het vliegveld van Oostende den Gary Numan tegen het lijf. Ik stond te wachten aan mijn onnozel Cessna'ken toen hij aangetaxiet kwam met zijn Harvard. Na een begroeting "Hey My friend Electric" - wat hem blijkbaar wel verraste, hebben we een 5-tal minuten staan babbelen over zijn Harvard. Best een leuke ontmoeting! :D

dieselfreak

Toen radio nog radio was: www.youtube.com/watch?v=QjyqlR0EVpg

En er nog echte vinylplaten werden gedraaid èn door de presentator zelf klaargezet, wat een verschil met die gruwelijke en onpersoonlijke computerradiootjes van tegenwoordig. Ik luisterde in mijn jeugdjaren altijd naar de Nederlandse zeezenders omdat er begin jaren 70 door de toenmalige BRT radio gemaakt werd die perfect paste in de Middeleeuwen, paterradio van het ergste soort. Tegenwoordig is het wel anders, maar in mijn oren nauwelijks beter. Je hoort op elke zender in Vlaanderen dezelfde muzeik (nee, dit is geen typfout), ofwel slechte hitparadeplaten, ofwel hits uit de jaren 80 want de jaren 60 en 70 worden moedwillig vergeten wegens niet interessant voor de adverteerder, of zoals ze dat bij de Openbare omroep noemen "Boodschappen van algemeen nut", maar eigenlijk is het ook gewoon reclame. Wat de luisteraar hiervan denkt vind men zowel aan de Reyerslaan als de Medialaan totaal onbelangrijk. Radio in Vlaanderen, het was niets, het is niets en het zal nooit wat worden ook!
MC

rixke rail

Voor mij mag het tegenwoordig Qntal zijn of Helium Vola, een kruising tussen klassiek en modern ...  8) Gothic wordt dit genoemd, maar geen vampierenmuziek hoor ...  ;)
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Jurgen

Tja, de zeezenders, ik heb ze nooit meegemaakt.

Wat VRT betreft, daar heb ik altijd een hekel aan gehad omdat ze de techniek niet zelf deden waardoor het allemaal zo gemaakt klonk. Ze doen dit trouwens nog steeds niet hoor, kijk maar eens naar de webcam van Radio 2 of 's ochtends naar Eén, daar kan je dat goed zien dat de presentator nog steeds teken doet naar een technieker om een nummer te starten.
Ik ben al blij dat men bij MNM de techniek nu wel zelf doet, dat klinkt al heel wat vlotter dan bij hun voorganger Donna.


Wat ik me wel afvraag, er wordt nu wel vaak gezegd dat radio nergens op lijkt en dat men overal dezelfde commerciële brol hoort. Maar zou het voor radio's wel leefbaar zijn om eens "out of the box" te gaan denken en echt iets totaal anders te doen? Hoe lang zou zo'n radio overleven? Is het misschien daarom dat iedereen uit dezelfde vijver blijft vissen?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Mattias

www.bfoto.be   |   Treinbestuurder