Muziek (al dan niet tijdens de hobby)

Gestart door OlivierV, 18 maart 2013, 18:00:40 PM

OlivierV

Viel mij zo maar even te binnen.

Mensen met treintjes, luisteren jullie veel muziek, ook tijdens bv. wat modelbrouwen of rijden met de treinen. Wordt dit liever gedaan met een leuke meezinger of toch liever enkel het geluid van de treinen?

Persoonlijk geef ik wel de voorkeur aan een streep muziek, maar dan geen loeiharde metal/dnb/dub (wat ik anders wel kan pruimen, want mijn smaak is echt ruim), eerder wat zachtere rock in het genre van The Smiths, Golden Earring, Deep Purple, Rolling stones, Arctic Monkeys enzo.



edit: had even gezocht of er al een gelijkaardig topic bestond, maar kon niet 1-2-3 iets vinden
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan


conducteur

We hebben het hier al wellicht eens over gehad, maar eens opnieuw doen kan geen kwaad denk ik. Er zijn ondertussen wellicht een aantal nieuwe leden, of smaken die geƫvolueerd zijn...
Ik luister naar elk genre. Enkele artiesten:


Neil Young, Deus, Sigur Ros, Guido Belcanto :D , Metallica, Rammstein, MGMT, Mike Oldfield, Rolling Stones, Elbow, Hooverphonic,  echt heel veel verschillende dingen. Ook klassiek geen probleem (speel Cello). Maar mijn voorkeur gaat uit naar bijzondere muziek, Sigur Ros is daar een goed voorbeeld van.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Dirky

Dit is hier idd ooit al eens de revue gepasseerd...

Hier meestal "radio 21" tenzij ze "te Frans" beginnen doen...
Dan gaat de PC random de verzameling CD's spelen en uit een 1000-tal platen hoor je wel wat variatie. 60-ties, 70-ties, beetje 80-ties, en slechts enkele recentere.

Op moeilijke momenten moet ik Yes of Genesis horen. En dan liefst de meest complexe  ;)

OlivierV

Beter gezocht nu en het is inderdaad al gepasseerd, maar het bevindt zich in de archieven.

Complexe lange (10 min en meer) nummers zijn ook wel goed te pruimen, de langere van Tool gaan nooit vervelen.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Dirky

ja... 10000 Days hoort ook bij mijn "recentere" !

Havoc

In de werkplaats en de auto is het tegenwoordig meestal radio Nostalgie. Kan ik meestal goed apprecieren. Aan de pc zijn het dan weer cd's. En dat kan vanalles zijn, behalve opera, jazz (jeggpap en ragtime lukt nog net), dnb, rnb, etc. Maar hardrock of zo kan wel. Heb geen probleem om Bach af te wisselen met Amorpis of Soler met Laika & the Cosmonauts.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Mattias

Bij het "gewoon" pc'en heb ik mijn itunes opstaan met wat rock, metal, dubstep,.. Kortom, beetje vanalles.
Maar tijdens het werken aan de modelbaan zelf, hou ik het liefst van mijn goeie vertrouwde studio brussel...  :)
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

modeltreinbart

Ik luister regelmatig naar hardstyle en tek , maar ook retro (eind jaren 90) .
Maar als ik aan het modelbouwen ben dan is het q music of zelfs doodse stilte in huis.
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

pahasoft

Gewoontjes heerlijk kerkorgel muziek. Afgelopen weken heerlijk gebouwd aan mijn baan onder deze muziek. Gaat 2x zo hard dan  ;D

Mvg,
Paul.

GVL

Rock en Chicago blues.
Tijdens het bouwen hoeft niet tenzij het langdradige werkjes betreft.

Michiel

Ik ben blijven steken in de jaren '70 met muziek wat nu omschreven wordt als "progressieve rock", met oa de vroege Genesis (van Foxtrot tot "the Lamb"), Pink Floyd, Alan Parson Project, Supertramp, Yes, ... Allemaal erg instrumentaal en "epic". Dat geeft me echt een duwtje in de rug!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Koen

Ik luister naar heel wat muziekgenres: Barok, Country, hedendaagse muziek, ...
Zolang het maar rustige muziek is.

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

Metpetergaathetbeter

Alle genres, zoals ook filmmuziek (bv Top Gun,enz...)   http://www.youtube.com/watch?v=0Ngy6m9tVYA&gl=BE  ;D ;)

Groeten Peter ;)

gardevil

Alles, van pop rock, tot funk, soul jazz en zelfs klassiek en opera, maar heb toch een grote voorkeur voor rock muziek en blues.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?