RHEA - SOLDES - KOOPJES

Gestart door FREMO e.V. - afd België, 15 januari 2006, 22:32:21 PM

FREMO e.V. - afd België

Hallo MSM forum leden,
8D, een vraagje zonder bijgedachten, :p

Waarom zijn er nooit GEEN ? KOOPJES ? SOLDEN ? in ons modelisme milieu ( Trein, Gebouwen, Decor elementen, bijhorigheden, ?.), alhoewel dit gebruik uitgebreid van toepassing is in de distributie sector. ??????????

Door d?locaties, herstructureringen, constante veranderingen in de merken vertegenwoordigers en de nu uitgebreide mondialisatie, worden deze eenheden er beter van, maar niet wij de kopers / klanten. Wat denken jullie hierover !
Ik zou ook eens graag treinmodellen of miniatuur modellen willen vinden met een degelijke reductie van  -20, -30, zelfs min -40 ? -70 % , U niet zeker ??
_________________________________________________________________________

Ik denk echter, dat onze hobby, niet werkelijk een goed ? TOPIC ? is om koopjes/solden te doen, maar waarom niet en welke fundamentele regel zou dit tegenhouden. ? ?

Het principe is simpel, het wegwerken van voorwerpen die niet meer worden opgenomen in de verkoopsbrochure, of voorbijgestreefde modellen, en ... Van waar komen deze kortingen, buiten het gebied van de modelbouw sector, het fenomeen van de "mode" (die elke 6 maanden veranderd), alsook in de meubels en andere sectoren ...

De verkopers spelen volgens mij een gewiekst spel, ofwel doen ze een kleine opruim actie ( lees kleine onbeduidende korting) die weergeven worden als ? PROMO?S ?, want dit verleid toch steeds vele kopers, al is het verschil miniem en er toch steeds koopjes-jagers zijn.

Als je de laatste tijd naar de verschillende tweedehands markten en andere verkoop samenkomsten geweest bent, dan kan je ook vaststellen dat de prijzen voor 2de hands materieel ook zeer hoog liggen, soms duurder dan nieuw zijn. Je kan dan best je materieel laten liggen ? slapen ?, of wachten tot dat er zich een schaarste aandient, of wachten tot het een kompleet gezocht voorwerp word en dan pas het verkopen! En als het zeer, zeer uitzonderlijk word en ook intensief gezocht, dan is het Jackpot!

Het is daarom dat ik denk, dat we niet moeten hopen op een lagere (-50,-60,-70%) of kortingsprijs voor de aanschaf op de ? oude Roco collectie ? ( buiten de enkele artikelen met een Rode sticker, en in beperkte oplage )".

Wel, wat is uw gedacht, mening hierover ?????

Mvg aan  -70%  ! ! !
Fremo e.V. - Afd Belgi
Onafhankelijk machinist (Stoom enkel + Compound).

Instructeur/Lesgever in Europa enkel.

Peter

Fremo,

De winkel waar ik mijn meeste inkopen doe, H?nerbein in Aachen, heeft regelmatig solden, koopjes (sonderangebote) staan. Het betreft dan NIEUWE loks, wagons, gebouwen enz. die voor een goedkopere prijs worden aangeboden. Dikwijls zijn dit zelfs modellen die nog niet al te lange tijd op de markt zijn.
Met de lage prijzen die Olaerts en Jocadis hier in Belgie gebruiken zal het moeilijk zijn nog lager te gaan.
Peter
Met vriendelijke groeten
Peter

svvander

Geen solden? Ik heb dit weekend in Woluwe bij Olaerts een ROCO type 260 3R en digitaal gekocht aan ?85! Dat is bijna 50% korting.

Bij Jocadis zijn er ook solden, kijk maar is op hun site.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

hobbyist

Broux in Hasselt heeft zo'n koopjesavonden. Mar als het hier wel degelijk om koopjes gaan weet ik niet. De meeste koopjes zijn volgens mij modellen die weinig gevraagd worden om zo plaats te maken voor andere modellen.

ysbeer

Ook in nederland zie ik regelmatig koopjes.
Het probleem is meestal dat het moet weten,internetsites zijn nogal eens sterk verouderd.
Soms staan er aanbiedingen op van 2 maanden terug.

gunstig uitzondering volgens mij

M.T.E in vlaardingen
Die heeft elkele week wel wat.

http://www.modeltreinexpress.nl/

zie nu serie 51

wim.

oja ik heb in die zaak geen aandelen,ik kijk uitsluitend naar redelijke service en goedkoop

vandomm

Om een uitverkoop te houden moet je daar ook de artikelen voor hebben.Een sta in de weg hiervoor zijn de beursen , daar wordt nl.alles verkocht c.q. opgeruimd . Om een voorbeeld te noemen de beurs in Houten waar minstens 6 X per jaar een verkoopbeurs is . Men noemt dit wel een ruilbeurs maar er wordt niets geruild alleen verkocht.
Cees .

janjozef

inderdaad er zijn geen solden, waarom zouden ze, wij kopen nog steeds de trein"mode" van de jaren 80 dus waarom solderen aan de helft van de prijs, als ze volgend jaar 10% duurder kan verkocht worden. Gewoon kwestie van vraag en aanbod. Als morgen niemand nog een 77 van mehano koopt boven de 50? dan worden er geen meer gemaakt en de rest zal aan 50? verkocht worden daar er verder geen vraag naar is. Maar dit is dagdromen want aan 100? wordt er al opgesprongen en bij 150? zijn er die nog steeds kopen.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Havoc

citaat:
waarom zouden ze, wij kopen nog steeds de trein"mode" van de jaren 80 dus waarom solderen aan de helft van de prijs, als ze volgend jaar 10% duurder kan verkocht worden.


Inderdaad. Dit is een hobby, geen modeverschijnsel. Af en toe wordt er eens een kuis gehouden voor plaats te maken maar meer ook niet. Of opruimingen wegens stopzeting.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Tom

Bij Vanbiervliet heeft men een feestweek rond de kerst periode. (het duurt eingenlijk lander dan een week [:D])
Ik denk wel dat de meesten de folder hebben gelezen op de website.
Tom

Johnnytrein

vandomm, Op de ruilbeurzen word wel degelijk geruild hoor. Jouw euro's voor een of andere loc, wagon oid. Of is dat geen ruilhandel? [:I] Johnny
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

vandomm

Hoi, johnnytrain , Als je op cafe pieten gaat pakken zeg je dan ook tegen je vrouw dat je naar een ruilbeurs gaat ?
Groetjes
Cees .

Havoc

citaat:
Als je op cafe pieten gaat pakken zeg je dan ook tegen je vrouw dat je naar een ruilbeurs gaat ?


Neen, dat is sport.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

marimon

Ga eens kijken bij CLdecor in Sijsele. Korting tot einde van de maand, en serieuze kortingen op bijna alles. En Roco 59 aan 39,90?.[:p]
Mvg, Marc
Lokmaus II - belgisch Tp III/IV - Piko A - analoog schakelen - nog steeds een beginner

Gerolf

citaat:
Geplaatst door Havoc

citaat:
Als je op cafe pieten gaat pakken zeg je dan ook tegen je vrouw dat je naar een ruilbeurs gaat ?
Neen, dat is sport.

[:D][:D][:D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Gerolf

Ik dacht dat solden iets was voor seizoenartikels (kleding, ...). Vroeger was dit toch zo ...
Voor onze modelbouwhobby moeten we het jammer genoeg niet hebben van de handelaars die plaats in hun winkel nodig hebben voor de nieuwe collectie[:(]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw