Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Forum zo traag...

Gestart door Havoc, 15 januari 2006, 20:10:23 PM

eric

Ad-aware loopt bij mij om de paar dagen en Norton ieder week, dus daar zal het niet aan schelen.
Volgens mij zit er ergens iets mis op de site van MSM

eric

Het forum bij onze vrienden van Beneluxrail loopt perfect (toch tot op heden, we zullen maar niet te hard roepen)

bartie

citaat:
Geplaatst door eric

Ad-aware loopt bij mij om de paar dagen en Norton ieder week, dus daar zal het niet aan schelen.
Volgens mij zit er ergens iets mis op de site van MSM



Heb mijne PC verleden maand geformatteerd, internet weer ge?nstalleerd en naar het forum gegaan maar dit was al dadelijk traag, het ligt dus wel degelijk aan de site van MSM. Dit werkt inderdaad zeer storend [}:)]. Hopelijk word dit snel in orde gebracht, want de vele dagelijkse bezoekers verdienen toch een goed werkende site dacht ik.[:)]

Bart.

argilla

uw schijf eens per maand defragmenteren helpt. Nadien beduidend sneller.
Alle overbodige bestanden wissen. [:D]


Sorry foutje ingeslopen. Ik bedoelde defragmenteren. Mijn excuus
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

bartie

citaat:
Geplaatst door argilla

uw schijf eens per maand formatteren helpt. Nadien beduidend sneller.
Alle overbodige bestanden wissen. [:D]



Elke maand volledig formatteren? Dan kun de beter uwe PC in de vuilbak smijten. Alle programma's en bestanden weer kopi?ren, downloaden,installeren, instellingen goedzetten,...
Ik doe dit tweemaal per jaar en dat is meer dan genoeg. Het is trouwens enkel deze site(en dan enkel het forum dat traag is, niet reageert,...)
Bart.

eric

Daar ligt het niet aan zoals bartie en ik al schreven.
Ik heb het al op verschillende computers geprobeerd, zelfs op ene die recht uit de doos kwam, spliksplinternieuw en het is net hetzelfde. Dus ga er maar zo goed als zeker vanuit dat er ergens iets loos is in de website.

Havoc

citaat:
Elke maand volledig formatteren? ...
Ik doe dit tweemaal per jaar en dat is meer dan genoeg.


2x per jaar? Waarom toch? Ik doe dit enkel als ik een nieuwe pc heb of als de harde schijf eronderdoor gaat (dat laatste gebeurt spijtig genoeg vaker dan een nieuwe pc kopen).
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Gerolf

@argilla/havoc: Is er misschien verwarring tussen formateren en defragmenteren?
Het probleem van het tragere forum ligt niet aan onze kant, maar de server bij metamedia wordt mijns inziens te traag door het succes van het forum [^]
Die arme computer kan al onze posts, onze zoekopdrachten, onze aandacht niet meer aan [:o)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Havoc

citaat:
Is er misschien verwarring tussen formateren en defragmenteren?


Ik hoop het, want 2x per jaar je hele pc opnieuw installeren is geen pretje. Ik heb het hier net voor een kennis gedaan, en dat heeft toch wel enkele avonden gekost eer alles eropstond en in orde was.

citaat:
maar de server bij metamedia wordt mijns inziens te traag door het succes van het forum


Ik vees dat ons forum ook niet het enige is dat op die computer draait.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Peter

Volgens mij is het niet enkel MSM dat dit probleem heeft en dient de oorzaak gezocht bij ofwel de server of de provider. Sommige andere aplicaties draaien ook soms trager. Zelfs het gekende Yahoo en MSN hebben dit regelmatig. Sommige dingen (pages) gaan soms snel en ineens is er een die lang nodig heeft op te openen. Klik eens op de knop "vernieuwen" en je zal merken dat ze dan wel snel opent. Trouwens: HGBTF is blijkbaar ook down sinds zaterdag avond. Problemen ??
Met vriendelijke groeten
Peter

argilla

citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters

@argilla/havoc: Is er misschien verwarring tussen formateren en defragmenteren?
Het probleem van het tragere forum ligt niet aan onze kant, maar de server bij metamedia wordt mijns inziens te traag door het succes van het forum [^]
Die arme computer kan al onze posts, onze zoekopdrachten, onze aandacht niet meer aan [:o)]



inderdaad Gerolf Mijn excuus ik bedoelde defragmenteren.  [^]
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Gerolf

Missen is menselijk, h? Marc ... [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

GeM

Met je PC of je provider is niets mis zo lijkt me. Ik werk op deze manier : ik open het hoofdscherm en selecteer 'recente onderwerpen'. De artikels die ik wil lezen open ik in een nieuw scherm. Normaliter 'flitst' dat scherm erop, echter soms heeft de server (MSM dus) zijn kuren en dan volstaat het om het window af te sluiten en het artikelgewoon direct terug open te doen, en dat flitst dan zoals gewoonlijk direct terug op het scherm.
Het ligt m.i. ergens aan het ASP-script. Dat botsts allicht ergens op een intern proces dat vastloopt of wacht op gelockte files of data?
Er is tijdens dit wachten 0,niks traffic, dus het moet echt wel aan der server (of de ASP-scripts) gelegen zijn.
Gert
HO, 3-rail, NMBS/DB, III, Ecos I

eric

Is er iemand die de mensen kent die de website van MSM onderhouden ?
Anders moeten we aan deze het probleem melden.
Zolang zij niets weten zal er weinig veranderen vermoed ik

Havoc

Eens wat meer op gelet, en er is nog zo'n forum waar ik dat voorheb. Beide forums gebruiken dezelfde forum software.
Met vakantie voor onbepaalde duur.