Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Sighelsheim

Gestart door Dirky, 13 maart 2013, 22:49:39 PM

evan

Dirky Het begint er echt goed uit te zien  :o

Groetjes  ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Gerolf

Zeg dat wel  8) die laatste foto ziet er erg goed uit  :P
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Dirky

bedankt!

de afwerking kan beginnen...



dakgoten, regenpijpen, lood- en zinkwerk...

Paulogic

Heel knap !

De Preiserschilder heeft precies zijne pot verf laten vallen...  ;D
mvg,
Paul(ogic)

Dirky

testje dakveroudering


GVL


Dirky

inderdaad Gino...

Voor spoor 1 is dat "een" beste keuze denk ik. Lood kan je echt pletten tot "zeer dun" wat op 1/32ste realistisch lijkt.
Vroeger heb ik dat voor H0 ook geprobeerd maar daar blijft het te dik... Toen gebruikte ik eerder papier.

Maar ik vind geen goede manier van schilderen (mengen van kleuren) om lood te imiteren.

GVL

Er gaat inderdaad niets boven het gebruiken van het materiaal dat men wil nabootsen ...
In HO heb ik recent (zware) aluminiumfolie gebruikt.  Na het plaatsen met matte lak overspoten en dan een 3-tal antracietkleurige washes.
Groeten. 

Dirky



nog een beetje detailleren hier en daar...

Dirky



nu nog de regenpijpen... en de schouw... en de.........

Michiel

Dirk, dat is een juweel geworden. Erg mooi: textuur, kleuren, verhoudingen, details, verwering... En dat nodigt uit tot NOG meer: interieur, met bewegende poppetjes, dynamische verlichting en een rokende schoorsteen...  ;D

Maar zonder gekheid, echt een subliem gebouw met karakter.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Steam.N

Volmondig mee akkoord  ;)
Dirk, op naar de volgende creatie !!!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

conducteur

Eens een fabrikant van gebouwen die ze echt weergeeft, verweerd en alles. Geen blinkende plastieken stukken.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Dirky

De baan... Hmmm...

Zoals altijd is er een ietsje pietsje tijd te weinig maar nu heb ik me zowat voorgenomen dat, als ik de Zondag thuis ben, er iets moet gebeuren aan de baan.









Eerst met koperdraad de toekomstige vorm geschetst om te zien welke onderdelen van de scenery er kunnen in gang gestoken worden...

Het tunnelportaal is één van die zaken die al kunnen gestart worden...