Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Sighelsheim

Gestart door Dirky, 13 maart 2013, 22:49:39 PM

Dirky



efkens samengezet wat al klaar is om mezelf ervan te overtuigen dat het wordt wat ik er van verwacht... :)

verder nog stukken aan het klaarmaken:


elk uitgelaserd stukje wordt eerst manueel "verputzt" om zo een onregelmatig mogelijk uiterlijk te geven.

tussendoor nog een Löscha'tje aan het klaarmaken!


Steam.N

Goed bezig, Dirk !
Ook blij die oude bekende nog eens te zien  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Dirky

bedankt Jean,

Er zijn er al enkele in omloop van die Löscha's en toch zijn er geen twee dezelfde. :)

conducteur

Is dat nog steeds hetzelfde ontwerp als het gebouw dat je voor Evan hebt gemaakt?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Dirky

iets gewijzigd Rian!

Nu kan de bovenbouw vrij bewegen over de onderbouw naargelang het seinhuis dicht tegen een achterwand staat of niet. Verder een beetje "snellere" productiemethodes doorgevoerd om de ramen vlotter in hun vakjes te krijgen.

Dirky

weer over naar Sighelsheim:



vandaag met de definitieve bovenbouw begonnen...

Steam.N

Heel proper uitgevoerd, als je weet welke stappen er aan voorafgaan !!!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Dirky

thx Jean...

Bovenbouw zit samen. Alle voegen zijn opgestopt d.m.v. sekondenlijm en MDF schuurstof. Ook mijn vingers zijn opgestopt... :D


sfeerbeeldekes:




Steven123

Mooi werk met die schuine kanten en dat houtwerk  ;)
Ziet er best groot uit, hoe hoog is het gebouw ongeveer?

Groeten & succes!
Steven
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

Metpetergaathetbeter

heb wel plekken, hé !


alle gekheid op een stokje bijzonder fraai stukje en leuk en voorzichtig reeds geweatherd !

Groeten Peter ;)

Paulogic

Zo'n gebouw op ware grootte in uw tuin... dat zouden we allen moeten hebben.
Spoorgerelateerd, ruimte voor een mooie baan in de torenruimte en we zien langs alle kanten madam afkomen
als ze ons kom controleren... dan is dat toch zinnelijk heim he... ;)
mvg,
Paul(ogic)

Metpetergaathetbeter

Paul, Peter C zijn zoon kunnen gek maken ?

Groeten Peter ;)

Dirky

bedankt,

Hoogte is zowat 45cm.
Het weatheren doe ik inderdaad zoveel mogelijk al tijdens het bouwen. Ik vergelijk het een beetje met kunstschilderen. Daar werk je al van bij het begin aan het eindresultaat... Het is bijvoorbeeld gemakkelijker een deur te verouderen als ze nog op de tafel ligt.  ;)

Toch nog efkens het dak erop geprojecteerd:


Dirky

Biberschwanz pannen er op en al een eerste raam in gepast...






Paulogic

Nu nog water, gas en electriek en t'is af zeker ??  ;D

Tof gebouwtje !
mvg,
Paul(ogic)