Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Zelf bouwen van station

Gestart door adrievans, 10 maart 2013, 18:04:22 PM

Steam.N

Fijn werk !
Maar als je ze naast dat manneke zet, lijken ze nog wat aan de grote kant, niet?
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

Maak je die lantaarns naar een bestaand voorbeeld? Foto's uit de oude doos?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

adrievans

Citaat van: Gerolf op 17 mei 2013, 16:59:03 PM
Maak je die lantaarns naar een bestaand voorbeeld? Foto's uit de oude doos?

Meer foto`s uit een oud hoofd  ;D
Het is meer van wat ik ooit gezien heb probeer ik met mijn middelen en kunnen te verwezenlijken.
Wat ik uiteindelijk qua uitvoering ga proberen te verwezenlijken is dit.(niet in detail )

Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

Gerolf

't Zou mooi zijn als je dat in H0 kan maken  8)
Zelf zou ik voor de lichtbron een smd nemen, en er een stukje glasvezel/lichtgeleider op kleven.
Kapje: Messing schijfje/ringetje in vorm hameren?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

adrievans

#34
Citaat van: Gerolf op 17 mei 2013, 18:19:13 PM
't Zou mooi zijn als je dat in H0 kan maken  8)
Zelf zou ik voor de lichtbron een smd nemen, en er een stukje glasvezel/lichtgeleider op kleven.
Kapje: Messing schijfje/ringetje in vorm hameren?

Klein probleempje is eigelijk het geisoleerd houden van 1 zijde van de smd,en de afmeting van een smd.
Een 1206 gaat nog maar 0805 of 0603  >:( >:(
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

Sattrickske

Citaat van: adrievans op 17 mei 2013, 18:28:10 PM
Klein probleempje is eigelijk het geisoleerd houden van 1 zijde van de smd,en de afmeting van een smd.
Een 1206 gaat nog maar 0805 of 0603  >:( >:(
Is niet zo moeilijk hoor: beide contacten voorzien van een stukje lakdraad, dan op het messingschijfje een stukje papier (confetti) kleven met secondenlijm en daar bovenop je led kleven.  Je led is dan perfect geïsoleerd.  Heb het al uitgevoerd met 0805 SMD leds:


't Prototype heb ik van Gerolf gepikt... ;-)

Gerolf

Citaat van: Sattrickske op 17 mei 2013, 19:45:21 PM
't Prototype heb ik van Gerolf gepikt... ;-)

Mooi nagemaakt  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Peter

Met vriendelijke groeten
Peter

adrievans

Citaat van: Peter op 18 mei 2013, 10:48:19 AM
Prachtige lantaarns

Inderdaad :P,nog even verder oefenen (prutsen) dus.
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

adrievans

Hier een verbeterde versie,hij zit nog niet helemaal goed in gemonteerd maar het gaat de goede kant op.

Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

Steam.N

Adrie, dat ziet er stukken beter uit !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

Citaat van: Steam.N op 19 mei 2013, 17:43:08 PM
Adrie, dat ziet er stukken beter uit !

Zeker weten!  8)

Ik weet niet of je ze hebt, maar ik zou eens proberen met dunnere emaildraad en dunnere buisjes  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

adrievans

Nog dunner draad?? dit is 0,2 mm,nog net te doen voor mijn dikke vingers,buisje zou dunner kunnen,maar dan moet ik het witte buisje ook weer aanpassen.
Kortom,met de materialen die ik nu heb kan ik verder,dus houd ik het maar zo.
Bovendien steekt het buisje tot aan de bocht in de muur,zoveel zie je er ook niet van.
Is alleen nog de vraag,voor tijdperk 3 en 4,zal ik geel of warmwit doen.
Heb nu geel en dat geeft wel een mooi soort oranjeachtig licht.
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

Peter

Adrie,
ik zou warmwit nemen. Het gele licht is volgens mij veel te geel en doet me denken aan de koplampen van de auto's vroeger in Frankrijk.
Zowel in tijdperk III als IV gebruikten ze gloeilampen, en warmitte LED's komen daar het beste mee overeen.
Gaslampen waren dan weer met een soort hard wit, waar je bijna koudwitte LED's zou kunnen nemen, maar dan wel die zonder blauwe schijn.

Ledbaron in Duitsland heeft een hele grote keuze (en vrij goedkoop)
Met vriendelijke groeten
Peter