Tillig H0 rails

Gestart door Davy, 10 maart 2013, 15:23:05 PM

SuSke

Citaat van: Union Pacific op 17 maart 2013, 09:32:17 AM
Heb juist de flenzen van mijn reeks 13 LSM gemeten en die zijn 1,4mm. Volgens mij veel te hoog om over een Tillig wissel te bollen.
Over de wagons kun jeje niet veel zorgen maken want die wielen kun indien nodig altyd vervangen door andere. Met een loc gaat dat niet zomaar,
zeker niet met een stomer. Er zou zoiets als een draadloze stroomverbinding moeten bestaan, middenrail gewoon verdwenen :)
Maak je om de modelen van LSM over Tillig wissels geen zorgen. Die lopen perfect over de wissels. Ervaring genoeg op de clubbaan met die dingen.
Het gaat inderdaad alleen maar om de oudere Lima's die problemen geven op code 83 sporen en wissels.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

doomslu

Suske, ik fronste ook de wenkbrouwen als ik las dat een LSM reeks 13 zo'n wielflenzen zou hebben, maar dan bedacht ik plots dat het hier meer dan waarschijnlijk een 3-rail model betreft.
Ik onthou me van elke commentaar...  ;)

Uit ervaring weet ik dat 3-rail wielen van M2-rijtuigen van Märkin ook dokkeren op Tillig.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

SuSke

dat is ook een verklaring. Bij 3-rail zijn de flenzen altijd een stuk hoger met de gekende gevolgen.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

SuSke

Citaat van: Union Pacific op 16 maart 2013, 09:39:42 AM
Zijn er eigenlijk nog oplossingen om wisselstromers te laten rijden op gelijkstroomrails
zoals op die foto van Kurt!? een wissel voorzien van een middenrail is niet gemakkelijk denk ik.
Misschien is hier een oplossing: http://www.erbert-signale.de/Eingang/unten/zub/page5.html
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Davy

#19
Thx voor de reacties. Kzou wat meer vragen moeten stellen op het forum want ik weet er echt veel te weinig van af :)

ronny-vdv

Bestaat er een cataloog in pdf ?
Mvg,

ronny-vdv

ysbeer

Citaat van: patatje70 op 16 maart 2013, 23:17:59 PM
met " oudere" roco wagons/rijtuigen zul je dit ook regelmatig tegenkomen

Zo en maak dat nu maar eens waar met een foto van die wagen of lok.
En nu niet van "dat weet ik van de broer van mij neef en daar weer de oom van. en die zijn zoon heeft een wagen die waarschijnlijk van roco is,dat staat er wel niet op maar hij zegt dat zijn vader en daar neef van het zegt.""

Ik rij code 83 van roco en heb een lok uit 1975 (br 215)en 4 wagens uit 1977.(alle van ROCO)
ALLES rijdt perfect op mijn rail uit 2013.

Het kan best waar zijn maar dan keiharde bewijzen graag.

Soms lijkt het of men aandelen heeft in een fabriek die uitsluitend code 100 rail maakt.
Waarom zo negatief (zonder bewijs)naar code 83 en 75.

Bewijs mij je gelijk en ik ga diep door het stof.

wim

Klaas Zondervan

Ysbeertje, bravo!!
Bewijzen willen we zien, harde bewijzen.