MSM TMM Modelbaan bijeenkomst Aalst 23 maart

Gestart door wouterdt, 10 maart 2013, 10:02:52 AM

wouterdt

Zoals aangekondigd in de de modelspoormagazine zal op 23 maart de Modelbaan bijeenkomst doorgaan in de lokalen van OVMV in Aalst.
Geinteresseerden in de modulebaan kunnen er een kijkje komen nemen en uitleg krijgen over de bakken, normen, andere technische info,...
De club zal geopend zijn van 14u tot 23u en de toegang is gratis.
Eventuele geïnteresseerden die wensen deel te nemen met hun module zijn welkom vanaf 10h


Metpetergaathetbeter

helaas de laten en daardoor genoodzaak tot wegblijven  :-\ :'(

Groeten Peter ;)

doomslu

Bij deze toch nog eens alle forumleden uitnodigen op dit leuk evenement, dat door de mensen van Aalst met veel enthousiasme wordt georganiseerd in samenwerking met MSM. Waarvoor nogmaals hartelijk dank.

Laat ons hier meteen ook een forummeeting van maken, je hoeft helemaal geen plannen te hebben om aan te sluiten bij de MSM-Modelbaan (of forum-baan), een leuke babbel en een pintje staan ook op het programma!

Maak er kennis met de mensen achter de baan, de modules en hun normen en de ideeën voor een uitbreiding.

Ik zal er zijn. Jullie toch ook?  ;)

Meer info op de website van MSM:

MSM-baan bijeenkomst in Aalst
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

modelbaanHO

Ik ben wel van plan om langs te komen. 't Zal van de drukte op het werk afhangen of het zal lukken.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

2012

er is de TSP rit diene dag ... ben zl bezet dus

OlivierV

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Steam.N

#6
Was van plan te komen, maar zit dat weekend in 't buitenland ...
Zal spijtig genoeg voor de volgende keer zijn ...

[Edit: typfoutje verbeterd]
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Valentijn

Ik zal er zijn rond 10 uur.
Maar eerst nog wat plantjes gaan afhalen voor het komende tuin seizoen.
Groeten Valentijn - Loskaai - Okegem - Innes Mill - Luxor Sugarcane Valley - Cubana

doomslu

Jammer dat er zo weinig belangstelling is.  :-\

Het initiatief begon hier op het forum in 2008, dat is al 5 jaar geleden.
Ik heb zo'n gevoel dat het stagneert. Gelukkig zijn ze er in Aalst nog goed mee bezig, samen met nog enkele enthousiastelingen.

Het bewijst ergens nog eens dat we individualisten zijn, in onze hoek bezig met ons eigen ding.

Pas op hé mannen, dit is geen verwijt hoor, enkel een vaststelling.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

erik de noorman

Ik kom indien mogelijk een kijkje nemen in de vroeg de avond.

Erik

Decapod

Ik zou echt wel willen, Luc, maar ik geraak er weer niet. Zo'n bouwpakket voor een module lijkt me wel wat. Voor de rest kan ik dan mijn eigen ding doen.

NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

Koen

Ik heb anders ook wel interesse en had er graag bij geweest. Te meer omdat ik met modulebouw start. Het zou leuk zijn, mochten deze modules dan ook nog eens compatibel zijn met deze van MSM.
Mocht het toch nog lukken, spring ik zeker binnen.
Ik hoop dat er nieuwe normen komen (bijv. dubbelsporige baan) en dat deze in MSM verschijnen. (Hint @ Luc  ;) ).


Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

Klaas Zondervan

Juist in dat weekend worden in Nederland de Landelijke modelspoordagen gehouden. Van de clubs die zijn aangesloten bij de Nederlandse Modelspoorfederatie houden de meeste dan open huis. Dus ik zal dan op onze eigen club aanwezig zijn.
Daar komt bij dat ik afgelopen zaterdag al in België ben geweest, en twee keer in een week is wat te veel van het goede.  ;D ;D

doomslu

Ik dacht dat het artikel in MSM duidelijk genoeg was, maar ik herhaal graag wat basisgegevens.  ;)

Tony Cabus, onze moderator van het eerste uur, startte in 2007/2008 met het initiatief van een modulaire 'forum-baan'.
Er zijn een minimum aan regels en vooral een grote hoeveelheid vrijheid, wat het project - mijns inziens - extra attractief maakt.
Deze modulaire baan was te zien op de Grote Modelspoorexpo's van ons blad in 2008, 2010 en 2012.

Met de bedoeling ook buiten de vijver van het forum te gaan vissen hebben we onderhand de baan omgedoopt in de MSM/TMM-modelbaan, maar het betreft hier uiteraard nog steeds hetzelfde principe.

De club in Aalst heeft het concept overgenomen en aldus de kans gegeven aan hun leden aan een groter project te werken, waarbij het individualisme behouden blijft. Onze formule lijkt daar goed aan te slaan.

Bij een bezoek aan de club vorig jaar heb ik hen gevraagd of ze geen opendeurdag wilden organiseren, zodat alle belangstellenden een kijkje konden komen nemen. Op expo's is wel belangstelling, maar de mensen zijn eerder gehaast om alles van de expo te zien, dus uitweiden is er zelden bij.

Een aantal mensen hebben al modules gebouwd, waarbij er voor het enkelspoor een tweede spoor komt, zodat dubbelspoor mogelijk is. Deze gaan we nu ook in de normen opnemen.

Verder kan de club in Aalst ook modules leveren, volledig in elkaar getimmerd, of als pakket. Van het knutselen met hout zijn jullie dan ook al af. Het spoor leggen en aankleden en klaar is kees!

Wie nog aarzelt: kom kijken!  :D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Koen

@Luc,

Ik had het eigenlijk over publicatie van mogelijk nieuwe normen  ???. Het artikel was wel degelijk duidelijk voor mij.
Als ik enigzins kan, kom ik  :).

MVg
Koen
Nooit te oud om te leren